0

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

За да се пребори с такива сериозни съперници, инженерите от Ford са решили да направят новия Focus от нулата. Всичко в новия Ford Focus е съвсем ново - от платформата до дизайна, двигателите, скоростната кутия и електрониката. Само по този начин е възможно да се обединят в едно цяло всички задачи и изисквания, които потенциалните клиенти поставиха пред новия модел. Зад волана на новия Focus всеки ще усети подобреното управление, пъргавата динамика и удоволствието от шофирането.

Един от най-силните козове на новия Ford Focus е дизайнът му, който привлича вниманието още на пръв поглед. Външният вид на модела съчетава емоционален стил с отлична аеродинамика. Новият Focus е със спортен силует, постигнат главно чрез по-издължения преден капак и обтекаемата предна броня. В комбинация с изразеното редуциране на ръбовете на средната линия, новият Focus е агресивен и елегантен, засилвайки първокласния и спортен характер на автомобила.

Безспорно най-яко изглежда новият Focus в спортното ниво на оборудване ST-Line, при който дръзката осанка се дължи на широките отвори отпред, насочващи въздуха и страничните спойлери, смъкващи каросерията визуално по-ниско до пътя. Отзад спортният Focus ST-Line е с по-широки отвори, агресивно оформен заден дифузьор и по-голям аеродинамичен спойлер на покрива. Голям принос за спортния външен вид на Focus ST-Line има и новият син цвят Desert Island, който изглежда фантастично.

Интериорът на новия Ford Focus е изработен в технологичния дух на новите модели на марката и е много по-добър от този на предшественика. Пластмасата на вратите е мека, тапицерията на седалките е здрава, а качеството на изработката и сглобката е много високо. В салона на новия Ford Focus има достатъчно място за пътниците отпред и много пространство за коленете и раменете на хората отзад. Хечбекът има багажник с обем от 375 литра, а при сгъване на задните седалки вместимостта достига до 1354 литра.

Новият Ford Focus се предлага с богата гама от нови и усъвършенствани бензинови турбодвигатели EcoBoost и турбодизелови мотори EcoBlue, които осигуряват висока мощност и отговарят на най-новите изисквания на стандарта за емисиите Euro 6d TEMP. Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система Старт-Стоп за намалени разходи. Впечатляващо се представя Focus с новия 1,5-литров 3-цилиндров турбомотор EcoBoost с мощност 150 к.с.

Стандартно моторът се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките. Разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди.

С новия 1,5-литров бензинов двигател EcoBoost с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, новият Focus e значително по-динамичен от модела с 1,0-литровия EcoBoost. Най-осезаемо се усеща разликата в тягата, която тук е цели 240 Нм, налични още при 1600 об/мин. С този заряд новият Focus с лекота се изстрелва напред от място, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,8 секунди. Тягата е напълно достатъчна за бързо изпреварване и незабавно включване от отбивка в магистрала, а при изкачване на стръмни наклони трябва да свалите една предавка надолу.

Двигателят има приятен звук и по никакъв начин не издава 3-цилиндровия си характер. Шумоизолацията на салона е добра и прикрива повечето външни фактори. Предавките на 6-степенната ръчна скоростна кутия се превключват прецизно, а съединителят зацепва много отчетливо, така че с нея шофирането на новия Focus е удоволствие за хората с бензин в кръвта. Комбинираният разход на гориво е в рамките на 5,3 до 5,5 л/100 км. В града новият Ford Focus харчи около 7 л/100 км, а на междуселищен път с 90 км/ч в икономичен режим Eco, консумацията на бензин е едва 4,5-4,8 л/100 км.

На пътя новият Ford Focus впечатлява със стабилното си поведение, директното кормилно управление и комфортното возене. Има три режима на шофиране – Normal, Eco и Sport, като естествено в последния Focus е най-приятен за шофиране. Комбинацията от всички тези качества дава възможност за отлично представяне на новия Ford Focus и го прави най-добрия автомобил в С-сегмент към момента.

Технически характеристики

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

210 км/ч максимална скорост

8,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,3 л/100 км среден разход на бензин

121 г/км емисии на СО2

44 500 лева цена на модела