0

Д нес всички автомобилни компании произвеждат кросоувъри, но малцина са тези, които си спомнят, че още през 1997 година компанията Mercedes-Benz беше първият производител, който се осмели да представи на пазара луксозен SUV. Тогава се роди M-Class, който веднага беше заобичан от всички богати хора по света. Оттогава са произведени над 2 милиона от тези луксозни автомобили с висока проходимост. Появата на M-Class се дължи на американците, защото моделът първоначално е създаден именно за тях.

Днес всички автомобилни компании произвеждат кросоувъри, но малцина са тези, които си спомнят, че още през 1997 година компанията Mercedes-Benz беше първият производител, който се осмели да представи на пазара луксозен SUV. Тогава се роди M-Class, който веднага беше заобичан от всички богати хора по света. Оттогава са произведени над 2 милиона от тези луксозни автомобили с висока проходимост. Появата на M-Class се дължи на американците, защото моделът първоначално е създаден именно за тях.

Европейските почитатели на марката бяха разочаровани и критикуваха първото поколение на модела заради материалите и сглобката, които не бяха на достатъчно високо ниво. При фейслифта през 2001 г. повечето от слабите страни бяха отстранени и с появата на второто поколение ML най-накрая беше признат за истински Mercedes-Benz. През 2015 г. големият SUV трябваше да промени името си и така ML се преобрази на GLE. В същото време той стана и най-продаваният кросоувър на марката. Изцяло новото четвърто поколение беше показано за първи път на автосалона в Париж през есента на 2018 година, а само месец по-късно започна производството на новото GLE във фабриката в Алабама, където се сглобяваха всички предишни три генерации.

Новият Mercedes-Benz GLE е пораснал на дължина със 105 мм до внушителните 4924 мм, широчината се е увеличила с 12 мм до 1947 мм и само височината е намалена с 24 мм. Междуосието е нараснало значително с 80 мм и достигна впечатляващите 2995 мм. Новият кросоувър има най-добрия коефициент на аеродинамично съпротивление в класа от 0,29, благодарение на системата за контрол на въздушния поток, спойлери пред колелата, оптимизираната форма на корпусите на страничните огледала, аеродинамичните ръбове на светлините  и обтекаемата форма на дъното.

Новият Mercedes-Benz GLE изглежда много по-модерно от предшественика си и се вписва идеално в новата дизайнерска линия на марката. Кросоувърът се е разделил с острите ръбове в страничната линия, получил е по-малки фарове и светлини, като в същото време се различава доста добре от другите модели на марката. Фирмената радиаторна решетка в центъра е украсена с голямата трилъчева звезда. Удължените фарове са украсени с двойни L-образни светодиодни светлини. Като опция се предлагат и адаптивни матрични светлини, които регулират светлинния лъч. Предният капак е по-голям, а арките на колелата са леко раздути. В профила е запазена типичната форма на задната стойка, характерна за всичките четири издания на модела. Спойлерът на покрива е по-голям, а разширените задни калници са подчертани от продълговатите светлини. За GLE се предлага пакет AMG Line с модифицирана предна част и 20-цолови лети джанти вместо стандартните 18-инчови.

В салона на новия Mercedes-Benz GLE не е останало нищо от предшествениците му. Интериорът е подобрен с луксозни материали, като кожа и алуминий. Забележителни са тънките ленти на светодиодното осветление и целият ред вентилационни отвори. На волана с три спици са се появили малки сензорни панели, а на кормилната колона е поставен селекторът на трансмисията. Дори в базовата версия няма аналогови прибори, а вместо тях е поставен широкият екран на системата с изкуствен интелект и гласови команди MBUX, който обединява в едно двата 12,3-инчови дисплеи на цифровия инструментален панел и сензорния екран на мултимедийната система.

Данните могат да се проектират и на предното стъкло. Броят на превключвателите на централния панел е значително намален. За навигация в менюто на мултимедията има още един сензорен панел. Има няколко начина за взаимодействие с автомобила – чрез бутони и сензори на волана, докосване до екрана и с гласови команди. За тези, които не достигат до екрана, в средата на централната конзола има инсталиран сензорен панел с удобна поставка за дланта и клавиши за основните функции, разположени от двете му страни. Особено впечатляващ изглежда е интериорът на новия GLE в тъмното. Осветлението може да променя цветя си в един от 64 нюанса, като дизайнът на устройствата също може да бъде променен в четири различни стила – Classic, Sport, Progressive и Decent.

Предните седалки на Mercedes-Benz GLE са оборудвани с електрическо регулиране и отопление. Те са меки и удобни, освен това имат леко изразени странични опори, които позволяват отпред да седнат удобно хора с едро телосложение. Между водача и пътника отпред се намира широкият централен тунел, а в подлакътника е скрита кутия за предмети. Вторият ред седалки е много просторен, тъй като мястото за краката се е увеличило с 69 мм, а над главата са добавени още 33 мм.

Задните седалки могат да се регулират в хоризонтална посока до 100 мм, а облегалките на втория ред са разделени в съотношение 40:20:40 и страничните могат да променят ъгъла си с електрическо задвижване, което позволява регулирате и облегалките за глава. Срещу доплащане се предлага трети ред седалки, въпреки че те са по-подходящи за деца или възрастни с малък ръст. При версията с 5 места обемът на багажника варира от 630 до 825 литра, в зависимост от позицията на задните седалки. Ако ги сгънете всички заедно, получавате товарно пространство с обем 2055 литра. Капакът на багажника се задвижва електрически във всички версии на модела.

Новият кросоувър Mercedes-Benz GLE съчетава в себе си уникална комбинация от качества, които го превръщат в толкова предпочитан избор. Благодарение на новия бензинов двигател, моделът е истински спортист на пътя. В същото време системата за двойно задвижване 4х4 и огромният пътен просвет го преобразяват в същински всъдеход. Не на последно място, новото окачване предоставя на пътниците комфорт, характерен за голямата лимузина S-Class. За отличната динамика на новия кросоувър GLE 450 основна заслуга има 3,0-литровия 6-цилиндров бензинов турбодвигател, който развива максимална мощност 367 к.с. и максимален въртящ момент 500 Нм.

Заедно с него работи стартер-генератор EQ Boost с мощност 22 к.с. и 250 Нм, който може да помогне в първите секунди на ускорението, както и бързо да стартира двигателя по време на шофиране. Двигателят работи тихо и плавно. Кросоувърът достига 100 км/ч от място за едва 5,7 секунди и развива максимална скорост 250 км/ч. Автоматичната 9-степенна трансмисия работи почти незабелязано. Хибридната инсталация е допринесла за постигането на умерен разход на гориво, като средният е 9,7 л/100 км, в градски цикъл е 12,6 л/100 км, а на извънградско пада до 7,6 л/100 км. Тягата е напълно достатъчно за да може GLE 450 да тегли ремарке до 3,5 тона. В спортен режим воланът става по-точен и информативен, педалът на газта реагира незабавно, а каросерията се снижава, за по-стабилно пътно поведение в завоите.

Новият Mercedes-Benz GLE e получил нова система за задвижване на всички колела 4MATIC с многодисков съединител за свързване на предната ос, която може да прехвърля до 100% от тягата на всяка ос. Демултипликатор се предлага само при поръчка на пакета офроуд, при който просветът може да достигне максимум 290 мм. Благодарение на тези способности, GLE се преобразява в същински всъдеход, който ще ви отведе до трудно достъпни места високо в планинските хижи и курорти.

Подобно на своя предшественик, новият Mercedes-Benz GLE е фокусиран върху комфорта. Дори със стандартното окачване с адаптивни амортисьори автомобилът вози доста меко. Ако обаче искате да се возите с комфорта на флагмана S-Class, може да поръчате новото въздушно окачване AirMatic E-Active, което може да регулира поотделно просвета на всяко колело, варирайки между 180 и 270 мм. Електрониката може малко да наклони каросерията на автомобила към страната на завоя, за да се намали страничното наклоняване. Освен това на офроуд GLE сканира пътя напред за дупки и може да се люлее, което помага да се преодолее труден терен. Звукоизолацията на салона е безкомпромисна, като в него не прониква дразнещ шум.

У нас новият Mercedes-Benz GLE се предлага на цени от 120 990 лева с ДДС с богато базово оборудване. Почитателите на модела могат да тестват възможностите на новия кросоувър във всички търговски комплекси на „Силвър Стар” в България.

Технически характеристики:

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-TRONIC

367 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

500 Нм максимален въртящ момент при 1600-4500 об/мин

5,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

9,7 л/100 км среден разход на бензин

220 г/км емисии на СО2

132 840 лева базова цена на модела