0

В торото поколение на Peugeot 308 е добре познато в Европа и от дебюта си през 2013 година досега спечели над 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата варианта на каросерията - хечбек и комби SW. Сега французите са обновили основно бестселъра, който идва в новия трислоен син цвят Vertigo и нови алуминиеви джанти. В салона на 308 има и ново табло, оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit на Peugeot, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

Второто поколение на Peugeot 308 е добре познато в Европа и от дебюта си през 2013 година досега спечели над 43 награди в целия свят, сред които и най-престижното отличие „Автомобил на годината на Европа”, присъдена още при лансирането му. От дебюта на модела са произведени над 1,5 милиона автомобила в двата варианта на каросерията - хечбек и комби SW. Сега французите са обновили основно бестселъра, който идва в новия трислоен син цвят Vertigo и нови алуминиеви джанти. В салона на 308 има и ново табло, оборудвано с изцяло дигитален i-Cockpit на Peugeot, както и централен капацитивен екран с гланцово покритие.

В новия син цвят Vertigo и опционалните 18-цолови алуминиеви джанти с ефект на диамант, Peugeot 308 излъчва усещане за здравина и сила. В предната част изпъква вертикалната решетка, в която е логото с лъва, както и блестящите LED светлини, интегрирани във фаровете. В предна броня има три широки отвора, а в страничните са поместени фаровете за мъгла. Задните LED светлини оформят светлинен подпис с трите характерни ивици, напомнящи следи от нокти на хищник през деня и нощта.

Най-голямата модернизация в интериора на Peugeot 308 е внедряването на дигитален i-Cockpit, характерен за новите модели на марката. В центъра му е поставен 10-инчов дигитален панел с висока резолюция. Новият дигитален i-Cockpit има капацитивен сензорен екран, предлагащ свързана сателитна навигация, нова графика и по-бърз достъп до функциите.

Новото Peugeot 308 ползва функцията Mirror Screen, която позволява дублиране на екрана на смартфона на сензорния екран на автомобила. Системата е съвместима с протоколите на MirrorLink, Android Auto и Apple CarPlay. Новата система за 3D сателитна навигация с гласово управление е свързана с услугата за следене на трафика в реално време TomTom, която позволява на водачите да оптимизират пътуванията си, като имат предвид действителните пътни условия.

Обновеното Peugeot 308 е оборудвано с пълна гама системи в помощ на водача от най-ново поколение, характерни за високите сегменти. На борда има адаптивен автопилот с функция Stop & Go, камера за обратно виждане и функция автопилот за паркиране, който проследява свободните паркоместа и поема волана вместо водача при маневриране, последно поколение на автоматичната спирачка, работеща при скорост от 5 до 140 км/ч, автоматични адаптивни дълги светлини, системата за активно следене на мъртвата зона с корекция на посоката при скорост над 12 км/ч.

За задвижването на обновеното Peugeot 308 се предлагат ефективни бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор. Бензиновите са 3-цилиндрови 1,2-литрови PureTech с мощност 110 и 130 к.с., а дизеловите мотори са 1,5-литрови 4-цилиндрови BlueHDi със 100 и 130 к.с. По-малките агрегати са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия, а за по-големите се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия. Съществена роля за популярността на Peugeot 308 имат турбодизеловите двигатели BlueHDi, които осигуряват висока мощност и въртящ момент, добра надеждност и нисък разход на гориво.

Обновеният модел разполага с нов дизелов двигател 1.5 BlueHDi 130 S&S, комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия от Aisin. Този турбодизелов агрегат е най-модерният в гамата двигатели на Peugeot 308 и предлага най-добрите технически решения - директно впръскване на гориво в цилиндрите, турбокомпресор с интеркулер, SCR филтър за борба с азотни оксиди, система Stop & Start. В резултат на това двигателят отговаря на най-строгите европейски екологични стандарти. В същото време моторът осигурява максимална мощност от 130 к.с. и максимален въртящ момент от 300 Нм, налични още от 1750 об/мин.

Изпреварването на други автомобили става бързо и лесно, а поддържането на скорост от 140 км/ч по магистралата е безпроблемно. Освен това 1,5-литровият турбодизел работи тихо и меко, без да се натрапва с шума си дори и при висока скорост. За това голяма заслуга има и добрата шумоизолация, която осигурява висок акустичен комфорт. С новата 8-степенна автоматична скоростна кутия колата се шофира с максимална плавност, не се усеща смяната на предавките, а също така дава възможност да се намали разхода на гориво в сравнение с автоматичните трансмисии от предишни поколения.

Така в комбиниран цикъл хечбекът Peugeot 308 консумира едва 4,5 литра гориво на 100 км, а в града разходът е не повече от 5,5 л/100 км. В резултат на това новата версия на силовия агрегат 1.5 BlueHDi 130 S&S в комбинация с 8-степенната автоматична скоростна кутия е пример за комбиниране на висока мощност, отлични екологични характеристики и нисък разход на гориво.

Новият двигател 1.5 BlueHDi 130 S&S се предлага както за хечбека Peugeot 308, така и за комбито Peugeot 308 SW. Хечбекът Peugeot 308 се управлява леко и с финес, малкият волан може да се върти с едно пръстче, а обратната връзка между автомобила и пътя е достатъчно добра. Колата описва завоите много добре, а наклоняванията на каросерията са минимални. Всичко това се дължи на новата платформа с пренастроено и еластично окачване, което вози комфортно, отработва плътно неравностите и прави пътуването леко и приятно.

Обновеното Peugeot 308 хечбек и комби вече се предлага на пазара в три основни нива на оборудване - Active, Allure и GT. Всяко от тях може да бъде допълнено от средно ниво, наречено Pack, за да покрие нуждите за по-голям комфорт и естетика. Новите Peugeot 308 и 308 SW се произвеждат в завода на Peugeot в Сошо, Франция.

Технически характеристики

Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

130 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч

206 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на дизел (WLTP)

121 г/км емисии на СО2

43 576 лева цена на модела (Active)