0

П рез 2016 година Hyundai представи първия си масов електрически автомобил, наречен IONIQ Electric. През миналата година южнокорейската компания обособи марката IONIQ в отделно електрическо семейство. Сега изцяло новият IONIQ 5 стана първият му представител. Новият Hyundai IONIQ 5 е голям хечбек с дължина 4635 мм, широчина 1890 мм и височина 1605 мм. Междуосието е рекордните 3000 мм.

През 2016 година Hyundai представи първия си масов електрически автомобил, наречен IONIQ Electric. През миналата година южнокорейската компания обособи марката IONIQ в отделно електрическо семейство. Сега изцяло новият IONIQ 5 стана първият му представител. Новият Hyundai IONIQ 5 е голям хечбек с дължина 4635 мм, широчина 1890 мм и височина 1605 мм. Междуосието е рекордните 3000 мм.

В основата на автомобила стои изцяло новата платформа E-GMP, създадена специално за електрически превозни средства, която позволява на модела да има уникални пропорции като удължено междуосие. Новият IONIQ 5 предлага модерен интериорен дизайн с екологични материали в много допирни точки и високи нива на комфорт.

Всичко това е съчетано с функция за ултрабързо зареждане V2L, както и подобрени функции за свързване и помощ на водача, които ще гарантират неговата безопасност. Новият IONIQ 5 се очаква в търговската мрежа на Hyundai в България през втората половина на 2021 г.

Новият електромобил IONIQ 5 се предлага в четири модификации. Клиентите могат да избират измежду две опции за батерия с капацитет 58 кВтч или 72,6 кВтч, както и с две схеми на задвижване - само със заден електромотор с мощност 170 или 218 к.с. или с преден и заден електромотор с мощност 232 и 306 к.с. Всички електромотори осигуряват максимална скорост от 185 км/ч.

В горната част на гамата електромотори има опция за задвижване на всички колела AWD, съчетана с батерия с капацитет 72,6 кВтч, произвеждаща комбинирана мощност от 306 к.с. и 605 Нм въртящ момент. С тази конфигурация новият IONIQ 5 може да ускори от място до 100 км/ч за 5,2 секунди. Когато е оборудван само със задно предаване и батерия с капацитет 72,6 кВтч, максималният пробег на IONIQ 5 ще бъде около 470-480 км според WLTP.

Новият IONIQ 5 може да поддържа инфраструктури за зареждане с 400 и 800 волта, без да са необходими допълнителни компоненти или адаптери. Системата за зареждане е първата патентована в света технология, която управлява двигателя и инвертора, за да увеличи до 800 волта съвместимостта на зареждане.

Със зарядно устройство с мощност 350 кВт, новият IONIQ 5 може да зарежда от 10 до 80% само за 18 минути. Потребителите на IONIQ 5 могат да се възползват от ултрабързото зареждане, при което само за 5 минути ще получат още 100 км пробег, според WLTP.

Новият IONIQ 5 предоставя и иновативната функция, наречена V2L, която позволява на клиентите свободно да използват или зареждат всякакви електрически устройства, като електрически велосипеди, скутери или оборудване за къмпинг, превръщайки IONIQ 5 в зарядно устройство на колела. Функцията V2L може да достави мощност до 3,6 кВт.

Портът V2L се намира под седалките на втория ред и може да се активира, когато IONIQ 5 е включен. Вторият порт V2L е разположен от външната страна на автомобила. Клиентите могат да зареждат мощно електрическо оборудване използвайки конвертор. Външният порт осигурява захранване дори когато IONIQ 5 е изключен.

Прогресивният дизайн на новия IONIQ 5 е направен в духа на хечбека Hyundai Pony от 1975 година, който е първият сериен модел на корейската марка, появил се преди 45 години. Външният дизайн на IONIQ 5 се характеризира с уникален профил, вдъхновен от Hyundai Pony и огромно междуосие с дължина точно 3 метра.

Във външния вид преобладават геометрични фигури и ъгли, а предните и задните колони са силно наклонени. Новите правоъгълни LED светлини отпред и отзад наподобяват формата на пиксели. Предната част на автомобила е оборудвана със специален капак, който минимизира наличието на фуги между панелите за оптимална аеродинамика.

В предната броня вниманието привлича елемент с V-образна форма с дневни светлини, които осигуряват уникален светлинен подпис за IONIQ 5. За да се осигури изчистен дизайн и подобрена аеродинамична ефективност, дръжките на вратите се сливат с купето като автоматично излизат при нужда.

Арките на колелата са леко издути, а профилните стени са украсени с щамповани линии. Оптимизираните джанти се предлагат в диаметър от 20-инча и са най-големите, монтирани някога на Hyundai. Масивният спойлер на покрива допълва съвършените пропорции на новия IONIQ 5.

В интериора на IONIQ 5 са използвани рециклирани материали, като дизайнът е много изчистен. Воланът е с две спици, а селекторът на трансмисията е поставен на кормилната колона. Двата 12-инчови дисплеи на цифровия панел с инструменти и мултимедийната система са групирани в едно цяло, а върху предното стъкло има проекция на данни.

Предните седалки се регулират електронно и се наклоняват до оптималния ъгъл, предлагайки на пътниците възможност за почивка. Универсалната централна конзола може да се плъзга назад до 140 мм. Под равния под се съхраняват батериите и позволяват по-голяма свобода на движение в автомобила.

Дебелината на предните седалки е намалена с 30% за да се осигури повече място за пътниците на втория ред. Седалките от втория ред се регулират в хоризонтална посока. Обемът на багажника стандартно е 531 литра, а при сгънати задни седалки е 1591 литра. Отпред има и малко отделение, като при модела със задвижване на задните колела обемът му е 57 литра, а при колата със задвижване на всички колела е 24 литра.

Системите за подпомагане на шофирането включват усъвършенствана автономна аварийна спирачка, асистент за избягване на сблъсък с обекти в слепите зони, интелигентен асистент за ограничаване на скоростта, активен контрол на лентата, автоматични светлини, разпознаване на пътни знаци и полуавтономно шофиране.