0

П реди броени дни французите от Peugeot разпространиха първите снимки на новото комби Peugeot 308 SW. Третото поколение на комбито 308 SW е изградено върху усъвършенстваната платформа EMP2, която дава възможност на производителя да предложи новото комби с една и съща каросерия, но с различни видове задвижване. За новия модел ще се предлагат както съвременни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели, така и електрифицирани версии, като още от самото начало ще се предлага в две версии на зареждащ се в контакта Plug-in Hybrid.

Преди броени дни французите от Peugeot разпространиха първите снимки на новото комби Peugeot 308 SW. Третото поколение на комбито 308 SW е изградено върху усъвършенстваната платформа EMP2, която дава възможност на производителя да предложи новото комби с една и съща каросерия, но с различни видове задвижване. За новия модел ще се предлагат както съвременни и екологични бензинови и дизелови турбодвигатели, така и електрифицирани версии, като още от самото начало ще се предлага в две версии на зареждащ се в контакта Plug-in Hybrid.

Новото Peugeot 308 SW демонстрира оригинален дизайн с атрактивен и изразителен стил, без да забравя практичното обширно пространство за пътниците и багажа им. Ефективните задвижващи агрегати и модерната платформа на комбито са съчетани с множество иновативни системи за подпомагане на водача, които осигуряват комфорт и безопасност при всяко пътуване.

Новото Peugeot 308 SW е готово да отговори напълно на всички изисквания и на най-взискателните клиенти със своя стилен дизайн, удобен интериор, мощни и икономични двигатели, и модерно оборудване. Новото комби, подобно на хечбека Peugeot 308, носи новия дизайн и новото лого на марката. В същото време моделът се откроява не само с атрактивния и динамичен дизайн, но и с множество важни технически решения.

Новото Peugeot 308 SW е пораснало на размери и сега дължината му достига 4,64 метра. Моделът има с 55 мм по-дълго междуосие в сравнение с хечбека, което достига 2,73 метра и гарантира отлично място за коленете на пътниците отзад.

Увеличаването на размера на каросерията има положителен ефект и върху вътрешното пространство на колата, както и върху обема на багажника. В салона има място за всички вещи на водача и пътниците, както и много отделения за съхранение на дребни предмети, което увеличава комфорта при ежедневна употреба. Задният диван е разделен на три независими части в съотношение 40:20:40, които могат да бъдат сгънати от багажника с помощта на лостчета.

Така се постига отлична модулност и много възможности за трансформация на интериора. Багажникът е снабден с под на две нива и капак с електрическо задвижване, като всичко това значително увеличава неговата практичност и лекота на използване. Обемът на багажника е 608 литра и достига до 1634 литра при сгънати задни седалки, което е напълно достатъчно за всички практични собственици, които трябва да транспортират обемисти предмети с дължина над 1,85 метра или да качат целия багаж за ваканцията.

За задвижването на новото Peugeot 308 SW се предлагат съвременни и екологично чисти бензинови и дизелови турбодвигатели, както и два варианта на зареждащи се в контакта Plug-in хибриди. Бензиновите турбодвигатели са 3-цилиндрови PureTech с обем 1,2 литра, като има избор от два варианта на мощност – със 110 или 130 к.с. Първият е съчетан само с 6-степенна механична скоростна кутия, а по-мощният е комбиниран както с механичната, така и с 8-степенна автоматична трансмисия.

Турбодизеловият мотор е 1,5-литров 4-цилиндров BlueHDi във вариант с мощност 130 к.с и се комбинира стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия. Още при старта на продажбите в Европа и у нас новото Peugeot 308 SW ще се предлага и с два вида Plug-in хибридно задвижване.

Първата версия Hybrid 225 e-EAT8 е със задвижване на предните колела и комбинира 1,6-литров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 180 к.с. и електрически мотор с мощност 81 кВт, съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия e-EAT8 и изцяло електрически пробег до 59 км, съгласно правилата за измерване на WLTP.

Втората версия Hybrid 180 e-EAT8 е със задвижване на предните колела и комбинира 1,6-литров бензинов турбодвигател PureTech със 150 к.с. и електродвигател с мощност 81 кВт, съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия e-EAT8 и изцяло електрически пробег до 60 км. Литиево-йонната батерия е с капацитет 12,4 кВтч, мощност до 102 кВт, а за нейното зареждане са налични два вида бордови зарядни устройства - еднофазно с мощност 3,7 кВт като стандартно оборудване и еднофазно с мощност 7,4 кВт като опция.

Пълното зареждане на батерията ще отнеме минимум 1 час и 55 минути от зарядна станция Wall Box с максимален ток до 32A с вграденото опционално зарядно устройство от 7,4 кВт. От битов контакт с максимална сила на тока до 16A със стандартно вградено зарядно устройство от 3,7 кВт за пълно зареждане на батерията ще са необходими 3 часа и 50 минути, а от обикновен битов контакт с максимална сила на тока до 8A със стандартно зарядно устройство от 3,7 кВт за зареждането на батерията ще са необходими 7 часа и 5 минути.

Новото комби Peugeot 308 SW е оборудвано с пълен набор от най-съвременните системи за подпомагане на водача, а през следващата година ще се предлага и с пакета Drive Assist 2.0 за полуавтономно управление, който включва адаптивен круиз контрол, асистент за позициониране в лентата, както и полуавтоматична смяна на лентата, препоръка за препоръчителна скорост и адаптация на скоростта спрямо кривата на завоя.

Новото Peugeot 308 SW ще се произвежда във Франция в завода в Мюлуз и ще бъде доставено на европейските пазари и у нас в началото на 2022 г.