0

П рез миналата година се състоя световната премиера на четвъртото поколение на Ford Focus, а сега дойде време и за неговата спортна версия ST. „Горещата” версия на новия Ford Focus ST се задвижва от 2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с мощност 280 к.с. при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 420 Нм е наличен в интервала от 3000 до 4000 об/мин. С този мощен мотор новият Ford Focus ST ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди.

През миналата година се състоя световната премиера на четвъртото поколение на Ford Focus, а сега дойде време и за неговата спортна версия ST. „Горещата” версия на новия Ford Focus ST се задвижва от 2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с мощност 280 к.с. при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 420 Нм е наличен в интервала от 3000 до 4000 об/мин. С този мощен мотор новият Ford Focus ST ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди.

Освен с бензиновия двигател, новият Ford Focus ST ще се предлага и с 2,0-литров турбодизелов двигател EcoBlue с максимална мощност от 190 к.с. при 3500 об/мин и 400 Нм въртящ момент, налични между 2000 и 3000 об/мин. За бензиновия мотор се предлага стандартно 6-степенна механична скоростна кутия с къси предавки, а като опция е налична и 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител с възможност за ръчно превключване с пера зад волана. За дизеловия агрегат се предлага само 6-степенна механична скоростна кутия.

За първи път Ford Focus ST е оборудван с електронен диференциал с ограничено приплъзване, който подобрява сцеплението и стабилността. За новия Focus ST се предлагат няколко режима на работа на двигателя и шасито - Slippery/Wet, Normal, Sport, а за модела с опционален пакет Performance Pack е наличен и режимът Drive Track, подходящ за шофиране на писта. Новият Focus ST е базиран на изцяло нова архитектура с уникално окачване, спирачки и задвижване.

Моделът е оборудван и с адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта на возене. Управлението на новия Ford Focus ST е по-остро от това на стандартния модел, а окачването е малко по-твърдо. Диаметърът на предните спирачни дискове е увеличен до 330 мм, а на задните дискове е 302 мм. със спортни и пистови режими. Всичко това осигурява на новия Ford Focus ST отзивчиво управление и пъргаво представяне, както на пътя, така и на пистата.

Новият Ford Focus ST изглежда значително по-елегантно от своя предшественик, защото линиите на каросерията му са станали по-плавни. Същевременно са запазени всички характерни черти на спортната версия. „Горещият” хечбек има специална широка радиаторна решетка, аеродинамичен бодикит за и разширен спойлер на покрива. От задната броня се показват две изпускателни тръби. Каросерията е снижена с 10 мм, а стандартните колела са с 18-инчови алуминиеви джанти.

В салона са съчетани кожа и алкантара, а детайлите на предния панел имитират карбон. Воланът е с плоска долна част, спортните седалки Recaro обгръщат перфектно тялото, а на педалите са поставени метални накрайници. Най-важните показатели за водача се проектират върху предното стъкло, а бордният компютър вече показва данни за налягането в турбокомпресора и температурата на маслото. Пакетът за сигурност включва автопилот за паркиране, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол и автоматична спирачна система. Новото поколение на Ford Focus ST ще дебютира на европейските пазари през лятото, а очакваната базова цена е около 30 000 евро.