0

Д окато новото BMW M4 Competition е типичното спортно купе за удоволствие от шофирането, то новото BMW M3 Competition освен това е и практичен седан с четири врати, в който можете да возите семейството си по всяко време. И когато успеете да откраднете време само за себе си, тутакси можете да се заредите с двойна доза адреналин, шофирайки динамично по планински пътища или на някоя състезателна писта.

Докато новото BMW M4 Competition е типичното спортно купе за удоволствие от шофирането, то новото BMW M3 Competition освен това е и практичен седан с четири врати, в който можете да возите семейството си по всяко време. И когато успеете да откраднете време само за себе си, тутакси можете да се заредите с двойна доза адреналин, шофирайки динамично по планински пътища или на някоя състезателна писта.

Под капака на новия седан BMW M3 Competition е поставен 6-цилиндров двигател с двойно турбо, а предаването е на задните колела. За първи път като опция може да се поръча и задвижване на всички колела. Във върховата версия на M3 Competition  мощността е 510 к.с., а скоростната кутия е 8-степенна автоматична с хидравличен преобразувател на въртящ момент, не с двоен съединител. Това е нетрадиционно за спортен автомобил, но е необходимо, поради опционалната система за задвижване на всички колела xDrive.

Джантите са с размери 19 инча отпред и 20 инча отзад, а гумите са Michelin Pilot Sport 4S. Като опция се предлагат карбонови керамични спирачки. Новият седан BMW M3 Competition тежи колосалните 1805 кг, но се чувства лек и пъргав на пътя, успявайки невероятно добре да прикрие теглото си. Основната роля за това играе 3,0-литровият 6-цилиндров турбодвигател с два турбокомпресора, който доставя взривяваща тяга веднага щом оборотите прехвърлят 3000 в минута.

Новото BMW M3 Competition е невероятно бързо на пътя и въпреки огромното количество тяга, предавана на задните колела, има отлично сцепление. Шасито е много балансирано и новият модел не се държи толкова неконтролируемо, както предишните версии на M3. Освен това по-мощната версия Competition е само с автоматична трансмисия и ускорява от място до 100 км/ч за 3,9 секунди.

Новото BMW M3 Competition е оборудвано с технология, която помага да се контролира мощността на автомобила. Системата M Traction Control позволява на водача да настрои една от възможните 10 позиции, които определят какво е допустимото приплъзване на задния мост. Технологията работи чудесно и дава време на водача да се запознае с баланса на автомобила и как BMW M3 Competition се държи при определени условия. Кормилното управление е бързо и рязко, което ви позволява да насочите предницата в завоя с повече агресия и прецизност, отколкото преди.

Новото BMW M3 Competition може да бъде оборудвано с опционалните спортни карбонови предни седалки с огромни странични опори, които обаче не са много удобни за едри хора. Спортният модел е изграден на базата на BMW Серия 3, така че независимо от това как изглежда и невероятното си представяне, е доста практичен автомобил. Отзад има достатъчно място за двама възрастни човека, както и приличен багажник с обем от 480 литра.

Пред погледа на водача е поставен 12,3-инчов цифров дисплей на инструменталния панел. Най-важните данни се проектират на предното стъкло чрез Head-up дисплей със специална графика. На практичната централна конзола, която традиционно е леко обърната към водача, се намира 10,25-инчовият сензорен екран на мултимедийната система iDrive. Интерфейсът е много отзивчив и реагира веднага на докосванията на екрана, а освен това можете да управлявате мултимедийната система както с въртящия се контролер на централната конзола, така и с гласови команди.

Технически характеристики

BMW M3 Competition

3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора

8-степенна автоматична скоростна кутия M Steptronic

510 к.с. максимална мощност при 6250 об/мин

650 Нм максимален въртящ момент при 2750-5500 об/мин

3,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

290 км/ч максимална скорост

10,0 л/100 км среден разход на бензин

234 г/км емисии на СО2

168 400 лева цена на модела