0

Х ечбекът Skoda Scala се предлага у нас и с алтернативно задвижване на пропан-бутан или известен още като втечнен петролен газ (LPG). Новата модификация Skoda Scala LPG предлага на клиентите прилична динамика, съчетана с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии на СО2. Задвижването съчетава 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с възможност за работа с пропан-бутан. С новата горивна система моторът харчи 5,5 литра газ на 100 км в комбиниран цикъл и отделя едва 103 г/км емисии на CO2.

Хечбекът Skoda Scala се предлага у нас и с алтернативно задвижване на пропан-бутан или известен още като втечнен петролен газ (LPG). Новата модификация Skoda Scala LPG предлага на клиентите прилична динамика, съчетана с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии на СО2. Задвижването съчетава 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател 1.0 TSI с възможност за работа с пропан-бутан. С новата горивна система моторът харчи 5,5 литра газ на 100 км в комбиниран цикъл и отделя едва 103 г/км емисии на CO2.

При цена на пропан-бутана от 92 стотинки за литър, с новата Skoda Scala LPG изминаването на 100 км в комбиниран цикъл струва около 5 лева. Този феноменален резултат превръща чешкия модел в истински спестовник на средства и го прави екологичен модерен хечбек. Газовият инжекцион Prins в новата Skoda Scala LPG се монтира от BRC България с тороидален резервоар, с чанта за резервната гума и 3 години гаранция.

Новата Skoda Scala LPG е оборудвана със стандартен резервоар за бензин с обем 50 литра, а бутилката за пропан-бутан е изработена от високоякостна стомана и е разположена в багажника, като отнема известно пространство от него. Пълният обем на резервоара за пропан-бутан е 30 литра, но използваемият е 24 литра. Зареждането на бутилката е лесно и отнема само 2 минути.

Превключването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва ръчно или автоматично. При ръчното превключване се използва специален превключвател, разположен в купето, като избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя. Когато резервоарът за пропан-бутан е празен, системата автоматично превключва на задвижване с бензин.

Новата Skoda Scala LPG се задвижва от 1,0-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с максимална мощност 95 к.с. Моторът е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 175 Нм е наличен в интервала 2000-3500 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба. След 2000 оборота турбината се включва и двигателят тегли чудесно новата Skoda Scala LPG.

Агрегатът работи доста рафинирано и почти не се усещат вибрациите, характерни за 3-цилиндровите мотори. Разходът на бензин също е скромен, като в комбиниран цикъл е 5 л/100 км, в града е 6,4 л/100 км, а на извънградско пада до 4,1 л/100 км. Средният разход на пропан-бутан с 10% по-висок, отколкото на бензин, но общите разходи за гориво на километър намаляват с до 40% в сравнение с бензина.

При среден разход на бензин от 5 литра на 100 км и обем на бензиновия резервоар от 50 литра, пробегът може да достигне 1000 км. Само на пропан-бутан Skoda Scala LPG може да измине 400 км. Така с два пълни резервоара, колата има общ автономен пробег от 1400 км. Благодарение на това, Skoda Scala LPG се превръща в идеалния семеен или служебен автомобил, с който да се отправите на до далечни дестинации.

Новата Skoda Scala LPG не се различава от стандартната версия нито отвън, нито отвътре. Версията LPG е също толкова елегантна, просторна и пъргава като модела с бензинов двигател. Интериорът е абсолютно същият, както при моделите на бензин и дизел. Единствената разлика от стандартния модел е газовата бутилка, поставена в багажника. Заради нея обемът му е намален, но въпреки това пак има достатъчно място за багажа на четирима пътници.

Предните седалки са много удобни и поддържат добре гърбовете на водача и пътника до него. Тънките стойки на покрива осигуряват добър обзор напред и настрани. На втория ред седалки има щедро пространство както за краката, така и за главите на пътниците. В просторния салон отзад има обширно място за двама пътници, но на кратки разстояния могат да се съберат и трима човека.

На борда на Skoda Scala LPG има и над 30 интелигентни решения от фирмената гама Simply Clever, като чадър във вратата на шофьора, двоен гумиран под на багажника, подвижни маси в облегалките на предните седалки, мрежи и куки за закрепване на багажи, джобове, ниши и USB портове за всички пътници. На капака на резервоара за гориво е закрепена ярко жълто-зелена стъргалка за лед.

На пътя Skoda Scala LPG вози сравнително комфортно, на лоша настилка се усещат само дълбоките дупки и големите неравности. На път с остри завои страничните наклонявания не са осезаеми и са в нормата за този клас. Кормилното управление не е особено информативно, но колата се владее предсказуемо и не поднася неприятни изненади. Шумоизолацията е добра, което се усеща дори на магистралата с позволената скорост от 140 км/ч.

Новата Skoda Scala LPG се предлага у нас на цени от 32 240 лева за специалното ниво на оборудване Selection, 34 450 лева за нивото Edition и 36 670 лева за Style.

Технически характеристики

Skoda Scala 1.0 TSI LPG

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

5-степенна механична скоростна кутия

95 к.с. максимална мощност при 5000-5500 об/мин

175 Нм максимален въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

188 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на пропан-бутан

103 г/км емисии на СО2

32 460 лева базова цена на модела