0

Ф ренската марка за луксозни автомобили DS Automobiles продължава да разширява моделната си гама. След премиерата на DS 7 Crossback и DS 3 Crossback, сега премиум подразделението на PSA Group има нов флагман – елегантният седан DS 9, който ще бъде представен скоро на автомобилния пазар у нас. С него френският гигант триумфално се завръща в Е-сегмента, където преди бяха позиционирани спрените от производство преди доста години лимузини Peugeot 607 и Citroen C6.

Френската марка за луксозни автомобили DS Automobiles продължава да разширява моделната си гама. След премиерата на DS 7 Crossback и DS 3 Crossback, сега премиум подразделението на PSA Group има нов флагман – елегантният седан DS 9, който ще бъде представен скоро на автомобилния пазар у нас. С него френският гигант триумфално се завръща в Е-сегмента, където преди бяха позиционирани спрените от производство преди доста години лимузини Peugeot 607 и Citroen C6.

Новият седан DS 9 е конструиран на платформата EMP2. Той е с впечатляващи размери - дължина 4,93 метра, широчина 1,93 метра и височина 1,46 метра, а благодарение на междуосието от почти 2,90 метра, пътниците на задните седалки в новия DS 9 получават повече пространство и комфорт.

Новият френски флагман DS 9 е създаден да бъде динамичен и забележителен. Външният му вид впечатлява с елегантен дизайн с широка радиаторна решетка с триизмерен мотив с ефект на диамант, съчетана с удължени фарове с активни LED модули, които се въртят на 180 градуса, подчертани от дневните светлини. Върху предния капак присъства ювелирна лента, която се използва за първи път извън кокпита.

Новият DS 9 напомня за легендарния седан DS от 1955 г. по конусните форми по външните ръбове на черния покрив. Те са с нова форма, за да поместят напълно новите задни светлини. Плавна непрекъсната линия преминава през цялата дължина от решетката над капака, предното стъкло, покрива и достига до багажника.

В релефния профил изпъкват големите колела с диаметър 690 мм, а дръжките на вратите в цвета на автомобила се прибират към купето. Силно скосеният покрив на DS 9 се спуска към изчистената задна част на автомобила. Експресивните задни светлини са подчертани от хромирани лайсни, издължени и заострени в самия край. Третата стоп светлина е съвсем тънка и спомага задната част да изглежда по-широка.

Истински лукс и максимален комфорт посреща пасажерите в салона на новия DS 9. За всички повърхности в интериора са използвани материали от най-висок клас - от бордното табло, което е изцяло тапицирано в кожа Nappa до дизайна на тапицерията на седалките, наподобяващ верижка на луксозен часовник. Сензорните бутони с форма на кристал, кожата алкантара, използвана за облицовка на тавана и сенниците, ръкохватките на вратите и централната част на волана са тапицирани ръчно.

Новият DS 9 предлага огромно пространство за пътниците на задните седалки, които са оборудвани с подгряване, охлаждане и функция за масаж, а подглавниците се регулират, което е иновация в класа. Централният подлакътник е тапициран с кожена тапицерия, в местата за съхранение на вещи има вградени USB портове, както и бутони за функцията масаж на седалките и амбиентно осветление. Всеки пътник на борда може да контролира собствения си комфорт с индивидуални настройки.

Новият DS 9 се предлага в две нива на оборудване - Performance Line+ и Rivoli+. Отличителен за DS 9 Performance Line+ е интериорът от алкантара в черен цвят. Каросерията съдържа хромирани емблеми на предните врати с логото DS Performance Line, заедно с хромирани крила и хромирана лайстна на багажника. Решетката в цвят бляскаво черно носи емблемата DS Performance Line, разположена над нея.

Джантите са 19-инчови черни алуминиеви с акцент в червен цвят. В кокпита тапицерията на седалките комбинира черна алкантара и имитация на кожа с контрастни шевове, съчетани с централна конзола и бордно табло в алкантара. Кристалните инкрустации на бутоните под централния екран допълват уникалния волан, облечен в перфорирана кожа.

Другото ниво на оборудване Rivoli+ обединява качествени материали с първокласна тапицерия с мотиви на диамант. Предлагат се три различни интериорни среди - черна зърнена кожа в черен цвят или червена и черна кожа Nappa с тапицерия на седалките с формата на верижка на часовник. Кожата Nappa е използвана за тапицерията на предните и задните седалки, централната конзола, панелите на вратите и бордното табло.

Луксозният централен заден подлакътник и регулируемите подглавници допълват комфорта на задните седалки. Воланът е тапициран с пълнозърнеста кожа, скоростният лост е облицован в гладка кожа, дръжки на вратите са покрити с кожа, върху педалите и централната конзола има алуминиеви елементи, облицовката на тавана, сенниците и кората на багажника са облечени в алкантара и перлен шев.

Акустичният комфорт достига ново ниво чрез специална обработка, предназначена да потисне външния шум. Ламинираното акустично стъкло се комбинира със заварена каросерия, което елиминира вибрациите. Удоволствието е подобрено с аудиосистема Focal Electra с мощност 515 вата и 14 високоговорителя.

Хибридният седан зарежда в контакта и изминава до 48 км изцяло на ток

Първоначално DS 9 ще се предлага със зареждащ се Plug-in хибриден силов агрегат E-Tense, състоящ се от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател PureTech с турбокомпресор и електромотор. Комбинираната мощност на системата е 225 к.с. С това хибридно задвижване новият DS 9 е способен да измине до 48 км по цикъла WLTP в режим на нулеви емисии, благодарение на батерия с капацитет от 11,9 кВтч. Емисиите на CO2 са между 33 и 35 г/км в зависимост от спецификацията, като разходът на гориво е едва 1,5 л/100 км в комбиниран цикъл според WLTP.

Електрическият мотор е свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и има максимална мощност от 110 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Той се използва за задвижване на автомобила при потегляне, за увеличаване на ускорението при всяка скорост и за шофиране в режим на нулеви емисии при скорост до 135 км/ч.

При стартиране винаги се избира автоматично електрически режим. Той се допълва от хибриден режим, предназначен за автоматично управление на различните типове енергия чрез шофиране с изцяло електрическа енергия, изцяло на бензин или комбиниране на двете, ако ситуацията го изисква.

Пътниците в автомобила няма да забележат преходите. Режимът E-Tense Sport осигурява максимална мощност от комбинацията на двигател с вътрешно горене и електромотор чрез регулиране на настройките на педала на газта, скоростната кутия, кормилното управление и активното окачване. Той засилва динамиката и удоволствието на водача.

Новият DS 9 използва система за възстановяване на енергията, която зарежда батерията в движение при намаляване на скоростта или спиране. Допълнително функцията E-Save гарантира, че батерията винаги ще има известно количество енергия, за да се извърши част от пътуването в режим на нулеви емисии при няколко налични нива, например когато водачът знае, че ще отиде в централните градски части.

Бордовото зарядно устройство с мощност 7,4 кВт позволява батерията да се зарежда за 1 час и 45 минути у дома или на обществени зарядни станции, като се използва кабелът, предоставен като стандартно оборудване. По-късно гамата ще бъде допълнена от още два силови агрегата E-Tense с мощност 250 к.с., предно предаване, увеличен пробег и 360 к.с. с интелигентно двойно задвижване. Ще бъде наличен и 1,6-литров бензинов турбодвигател PureTech с мощност 225 к.с. Всички версии на новия луксозен седан DS 9 се предлагат с 8-степенна автоматична скоростна кутия.

Новият DS 9 се възползва от най-новите технологии, които осигуряват на пътниците в автомобила невиждан досега комфорт. Окачването има нова новата функция, която чрез специална камера, монтирана в горната част на предното стъкло, сканира пътя.

Четири сензора за положение и три уреда, които измерват ускорението и записват всяко движение и ги предават на компютър, който може да контролира отделно всяко колело за повече безопасност, спокойствие и комфорт при пътуване. Новото окачване на DS 9 съчетава комфорта на престижен седан с динамиката на купе.