0

П ървото поколение на Opel Mokka се появи през 2012 г. и стана първият компактен кросоувър в историята на марката. През 2016 г. моделът беше основно модернизиран и получи името Mokka X. Сега германския автомобилен производител представи второто поколение на Mokka. Изцяло новият модел е променен радикално, като е станал по-иновативен във всяко отношение и е проектиран за по-млада аудитория.

Новият Opel Mokka е по-компактен от всякога и може да се движи с изцяло електрическа тяга и с нулеви вредни емисии, като демонстрира висока ефективност. Новият модел съчетава перфектно емоцията на забавлението и модерния дух, като предлага перфектни предпоставки както за градските ежедневни приключения, така и за спокойни и безопасни пътешествия на дълги разстояния по магистрала.

Първото поколение на Opel Mokka се появи през 2012 г. и стана първият компактен кросоувър в историята на марката. През 2016 г. моделът беше основно модернизиран и получи името Mokka X. Сега германския автомобилен производител представи второто поколение на Mokka. Изцяло новият модел е променен радикално, като е станал по-иновативен във всяко отношение и е проектиран за по-млада аудитория.

Новият Opel Mokka е по-компактен от всякога и може да се движи с изцяло електрическа тяга и с нулеви вредни емисии, като демонстрира висока ефективност. Новият модел съчетава перфектно емоцията на забавлението и модерния дух, като предлага перфектни предпоставки както за градските ежедневни приключения, така и за спокойни и безопасни пътешествия на дълги разстояния по магистрала.

Новият Opel Mokka вече е изграден на платформата CMP, която също се използва от Opel Corsa, Peugeot 208 и 2008 г. Дължината на колата е скъсена със 130 мм до 4150 мм, а междуосието от 2557 мм е почти запазено. Каросерията на новия Opel Mokka предлага на своите петима пътници багажно пространство с обем до 350 литра. Намалената дължина прави новия модел лесен за маневриране и паркиране в градски условия. Теглото е намалено с цели 120 кг спрямо предходното поколение.

Дизайнът на новата Mokka поднася приятна изненада със своите забележителни пропорции, както и със завладяващата прецизност на самоуверената външност с нейните характерни къси надвеси и стабилна широка осанка. Второто издание на Mokka е и първият модел, който показва новото за марката Opel оформление на предната част, наречено Opel Vizor.

Покриващият цялата предна част на каросерията под ръба на предния капак Opel Vizor е елегантен стилистичен елемент, който подчертава хоризонтално част от типичните за германската марка матрични предни светлини IntelliLux LED и типичния криловиден светлинен профил на дневните LED светлини, предоставяйки централната позиция на яркия акцент под формата на логото на Opel. До края на това десетилетие новият дизайн Opel Vizor постепенно ще се превърне в неразделна част от физиономията на всички модели на марката.

В салона но новия Opel Mokka е внедрено следващото поколение изцяло дигитално арматурно табло Opel Pure Panel. При него липсват както аналоговите контролни прибори, така и излишните декоративни анимации. Графичното представяне е ясно и изчистено, а предоставяната на водача информация е фокусирана само върху наистина необходимото. Всичко е максимално чисто и полезно за човека зад волана. Хоризонталният панел на арматурното табло включва два екрана, като този пред водача е с диагонал до 12 инча. С цел да бъде избегнато опасното ровене в подменютата са запазени физическите бутони за основните функции.

За новия модел се предлагат различни ергономични седалки с 6 вида настройки и индивидуално регулиране. Могат да се поръчат както спортни тапицерии и облицовки от Alcantara, така и класически от кожа. Удобната седалка на водача се отличава с кожена облицовка с перфорирана повърхност и функции за отопление и масаж.

Още от момента на пазарната си премиера, новият Opel Mokka ще се предлага и в изцяло електрически вариант. Електрическата Mokka-e съчетава движението с нулево ниво на емисиите с динамика и вълнуващо преживяване зад волана. Електродвигателят развива максимална мощност от 100 кВт или 136 к.с. и още при потегляне предлага максимален въртящ момент от 260 Нм. Новият електрически модел обещава отлични реакции, пъргавина и динамика. Водачът може да избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport, за най-хармонични и балансирани характеристики или за максимална динамика и удоволствие от шофирането в зависимост от своите предпочитания.

Максималната скорост е електронно ограничена на 150 км/ч с цел ефективно използване на съхранената в акумулаторната батерия с капацитет 50 кВтч електроенергия и постигането на максимален автономен пробег. В режим Normal новият Opel Mokka-e е в състояние да измине с едно зареждане на батерията до 322 км изцяло на електричество по новия стандарт WLTP, а в режим Eco водачът получава допълнителни указания и подкрепа за постигането на възможно най-голям автономен пробег.

Новата Mokka-e е подготвена за всички налични на пазара възможности за зареждане с електроенергия, независимо дали става дума за стенен заряден модул Wallbox, за обществена бързозарядна станция или за стандартен кабел и обикновен домакински контакт, без значение дали токът е еднофазен или трифазен с 11 кВт. Системата за бързо зареждане с прав ток DC със 100 кВт дава възможност 80% от капацитета на батерията да бъде възстановен в рамките само на 30 минути и е част от серийното оборудване на модела. Акумулаторната батерия е с 8-годишна заводска гаранция.

Новият Opel Mokka ще бъде на разположение при официалните представители на марката от началото на 2021 година, а поръчките за новото издание ще започнат да се приемат от края на лятото на 2020 година. Освен с електрическо задвижване, изцяло новата Mokka ще се предлага и с гама от ефективни дизелови и бензинови двигатели, за един извънредно енергичен, забавен и пъргав на пътя кросоувър.