0

З а любителите на офроуда Jeep Wrangler отдавна се е превърнал в култов автомобил. Именно Wrangler е прекият наследник на първия в света всъдеход Willys от 1941 година и неговата цивилна версия CJ. Четвъртото поколение на иконата Jeep Wrangler наскоро дебютира в България. Емблематичният модел е изцяло обновен, като остава верен на себе си с автентичен дизайн и легендарни възможности за офроуд, и добавя нови технологии.

За любителите на офроуда Jeep Wrangler отдавна се е превърнал в култов автомобил. Именно Wrangler е прекият наследник на първия в света всъдеход Willys от 1941 година и неговата цивилна версия CJ. Четвъртото поколение на иконата Jeep Wrangler наскоро дебютира в България. Емблематичният модел е изцяло обновен, като остава верен на себе си с автентичен дизайн и легендарни възможности за офроуд, и добавя нови технологии.

Новият Jeep Wrangler е безспорен шампион за офроуд и в същото време уникален автомобил за всекидневни градски приключения, като предлага отлично ниво на комфорт и превъзходна динамика. Традиционно Jeep Wrangler се предлага в къса версия с 2 врати с дължина 4334 мм и междуосие 2459 мм, както и с 4 врати във версия Unlimited с дължина 4882 мм и междуосие 3008 мм. Широчината е 1894 мм, а височината е 1839 мм. Стандартни за базовия модел са 17-цоловите алуминиеви джанти, а за Sahara серийни са 18-инчови. Wrangler е запазил структурата на каросерията върху рама, но е с 90 кг по-лек от предшественика, тъй като част от каросерията е изработена от алуминиеви сплави.

Новият Jeep Wrangler не се различава кардинално от предшественика си. Той е запазил фирмения ъглов дизайн и двуобемния профил с вертикални стойки на покрива. Отпред е запазена оригиналната радиаторна решетка, а фаровете остават кръгли. Светлините могат да бъдат изцяло светодиодни. Всъдеходът има масивна броня, а изразителните калници са подчертани от светодиодни дневни светлини. В профилните стени и предния капак има вентилационни отвори. Чрез външните панти на вратите те все още могат да бъдат свалени, а за това е предвиден специален ключ. Покривът може да бъде твърд или мек, като панелите могат да се свалят, а предното стъкло да се спусне напред. Зад ръбовете на каросерията има малки светлини. Към вратата на багажника все още е прикрепено резервното колело, като в центъра му е поставена камера за движение на заден ход.

В салона на новия Jeep Wrangler са използвани с висококачествени материали и покрития. Появили са се повече сребристи вложки, използвана е качествена кожа и гумирани пластмаси. Воланът с три спици е обшит с кожа още в базовата версия, както и селекторът на трансмисията и лостът за разпределение на тягата. На скоростния лост е изобразен легендарния Willys. Циферблатите на приборите са поставени в отделни окръжности и са разделени със 7-инчов LED цветен дисплей. Бордовият компютър може да даде много интересна информация, като например какъв е ъгълът на наклон при движение. На вертикалния централен панел има 8,4-инчов сензорен дисплей на новата мултимедийна система UConnect.

Менюто може да се персонализира според предпочитанията на водача, просто като плъзнете иконите с пръста си. Бутоните на аудиосистемата и климатичната инсталация са много големи и лесни за използване чрез докосване. Единствено свикване изискват бутоните за електрическо управление на прозорците, разположени в долната част на централния панел. Кормилната колона на новия Jeep Wrangler сега се регулира по височина и в дълбочина. Предните седалки имат по-добра странична опора и са доста удобни. Те са оборудвани с отопление, както и волана, което е особено ценно през зимата. Във високия централен подлакътник се крие просторна кутия за вещи. Видимостта напред и настрани е добра, а при маневри на заден ход резервното колело покрива задния прозорец, но камерата за обратно виждане помага много.

И двете версии са станали по-просторни, въпреки че в късия Jeep Wrangler отзад няма много място и вторият ред е по-подходящ за деца. В модела с 4 врати Unlimited интериорното пространство е много по-голямо и обемът на багажника е цели 533 литра спрямо 197 литра в късия вариант. Задната врата се състои от две секции - долната част се отваря настрани и стъклото се вдига нагоре. В по-скъпите версии точно в пода на багажника е поставен субуфер. Многобройните отвори под пода са предвидени за съхранение на болтовете за закрепване на вратите и предното стъкло.

Новият Jeep Wrangler се предлага с два съвременни турбодвигателя. Изцяло нов е 2,2-литровият 4-цилиндров турбодизелов мотор с технология MultiJet от второ поколение. Той развива мощност 200 к.с. при 3500 об/мин, но по-важното обаче е, че въртящият момент от 450 Нм е на разположение при ниски обороти още от 2000 об/мин, така че тягата в средния диапазон на оборотите е достатъчна. Динамиката е добра – 8,9 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е 180 км/ч. Двигателят е доста тих и в комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия работи гладко. В града разходът на гориво е 9 л/100 км, а на извънградско е 6,5 л/100 км.

Другият нов мотор е 2,0-литровият редови 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Той генерира мощност от 272 к.с. при 5250 об/мин и въртящ момент от 400 Нм при 3000 об/мин. Новата 8-степенна автоматична трансмисия гарантира ненадминати възможности за офроуд, тъй като е калибрирана специфично за новия Wrangler. Тя дава възможност да се оптимизира работата на двигателя по време на изпитания и да достави добра динамика с плавно и ефикасно предаване на мощността при магистрални скорости.

Офроудът е родната стихия на Jeep Wrangler и малцина могат да се сравняват с него по проходимост. Всъдеходът има висок просвет от 260 мм и има способността да преодолява водни препятствия с дълбочина до 760 мм. Предният ъгъл на атака за модела с 2 врати е 37,4 градуса, а задният е 30,5 градуса. При модела с 4 врати тези стойности са съответно 35,4 и 30,7 градуса. Сериозно се различава ъгълът на рампата, който при модела с 2 врати е 26,2 градуса, а при този с 4 врати е 20 градуса.

Екстремната версия Wrangler Rubicon е оборудвана с гуми с по-дълбок протектор и стабилизатор против преобръщане. В калта всъдеходът се чувства необезпокояван. Предавателната кутия с 4 задвижващи колела има нов режим Auto, в който ако е необходимо, самата електроника свързва предните колела. Има възможност за принудително включване на четирите колела или за избор на понижаващи предавки за тежък офроуд. Предлаганият диференциал с ограничено приплъзване осигурява допълнителен въртящ момент и сцепление върху хлъзгави повърхности като пясък, чакъл, сняг или лед. Екстремната версия Rubicon е още по-проходима на офроуд, тъй като е оборудвана с блокаж на предния и задния диференциали, както и с електронно разкачане на предната стабилизираща щанга.

Очаквано новият Jeep Wrangler се справя отлично с всички предизвикателства на пресечения терен. Новото поколение на всъдехода обаче изненадва с пътното си поведение на асфалта. Новият модел вози много по-меко и по-комфортно от предшественика си. Воланът си остава лек, но вече е по-точен, което е подобрило стабилността при шофиране и не е нужно често да се правят корекции на посоката. Моделът с 4 врати е по-стабилен и удобен с оглед на по-голямото междуосие. В салона е много по-тихо заради подобрената шумоизолация.

Новият Jeep Wrangler запазва отличните офроуд качества на всички терени, но също така е станал много по-цивилизован и адаптиран за ежедневна употреба. У нас цената на Jeep Wrangler започва от 99 900 лева за версията с 2 врати и 104 500 лева за версията Unlimited с 4 врати.

Технически характеристики

Jeep Wrangler 2.2 CRD Unlimited Sahara 4x4 Automatic

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

200 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

450 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

7,6 л/100 км среден разход на гориво

202 г/км емисии на СО2

104 500 лева цена на модела