0

О т премиерата си през 2016 година, петото поколение на Nissan Micra бързо стана хит в Европа. Потребителите се влюбиха във футуристичния дизайн, запазил визията на концептуалния модел Sway, двуцветния интериор, приятните на допир материали, модерните технологии за асистенция и истинското удоволствие от шофирането. Отскоро Nissan Micra се предлага с новия 1,0-литров бензинов турбодвигател с мощност от 100 к.с., който се съчетава с безстепенна CVT автоматична скоростна кутия Xtronic със 7 виртуални предавки в ръчен режим.

От премиерата си през 2016 година, петото поколение на Nissan Micra бързо стана хит в Европа. Потребителите се влюбиха във футуристичния дизайн, запазил визията на концептуалния модел Sway, двуцветния интериор, приятните на допир материали, модерните технологии за асистенция и истинското удоволствие от шофирането. Отскоро Nissan Micra се предлага с новия 1,0-литров бензинов турбодвигател с мощност от 100 к.с., който се съчетава с безстепенна CVT автоматична скоростна кутия Xtronic със 7 виртуални предавки в ръчен режим.

Новият двигател и трансмисия предлагат подобрена динамика, гъвкавост и по-добра реакция за всички пътни условия и начини на шофиране. Комбинацията прави Micra още по-привлекателна, особено за потребителите, които шофират основно в града и предпочитат комфорта да не превключват ръчно скоростите. Изцяло новият 1,0-литров турбобензинов двигател заменя 0,9-литровия бензинов агрегат и осигурява мощност от 100 к.с. при 5000 об/мин и 160 Нм максимален въртящ момент при 2750 об/мин. Ползата от тази промяна е и намаленият разход на гориво с 0,6 л/100 км, както и по-ниските нива на емисиите на СО2.

В комбинация с автоматичната трансмисия Xtronic, новият двигател ускорява пъргаво малката Micra, сякаш е създадена да се състезавате по светофарите. Автоматичната трансмисия разполага с технология, която осигурява по-пъргава тяга при шофиране, в сравнение с конвенционалната вариаторна кутия CVT. Това е особено очевидно при по-агресивното използване на педала на газта. Технологията осигурява по-бързо превключване на по-ниска предавка и стартовете са по-динамични и гладки. Освен това с нея Micra е и по-икономична. В града разходът не превишава 6 л/100 км, а при плавно натискане на газта в извънградски цикъл консумацията е 4,5 л/100 км.

Безспорно Nissan Micra с Xtronic е перфектният автомобил за натоварена градска среда, благодарение на лесната експлоатация. Неговата автоматична трансмисия го прави много лесен и приятен за шофиране в натоварения градски трафик. Окачването на Nissan Micra използва по-твърди пружини и хечбекът забавен за управление, тъй като има стабилно пътно поведение в завои и е минимални наклонявания на каросерията. На хубав път колата вози комфортно, а при преминаване през неравности 17-инчовите колела не спестяват дупките на пътниците. Електронната симулация на диференциал с ограничено приплъзване помогна да се намали недозавиването. Управлението на Micra е леко, но не е много информативно.

Nissan Micra с новия 1,0-литров бензинов турбодвигател и автоматична трансмисия започва от 28 300 лева. Всеки нов автомобил се предлага с високо стандартно оборудване, включващо активен контрол на траекторията, ограничител на скоростта, климатик, система за контрол на налягането на въздуха в гумите, сензор за светлина и др. Моделите в ниво N-Connecta се предлагат с 16-инчови алуминиеви джанти, фарове за мъгла, електрически и отопляеми странични огледала, задни сензори за паркиране, амбиентно вътрешно осветление, камера за паркиране на заден ход, автоматичен климатик и други.

Технически характеристики

Nissan Micra 1.0 iG-T CVT

1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател

Безстепенна автоматична скоростна кутия Xtronic

100 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

160 Нм максимален въртящ момент при 2750 об/мин

10,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на бензин

103 г/км емисии на СО2

28 300 лева базова цена на модела