0

Я понската компания Toyota разработи специално за Европа изцяло нов модел, който съчетава компактните размери на градския Yaris с практичността на кросоувърите. Изцяло новият модел се казва Yaris Cross и се отличава със забележителен дизайн, повишен пътен просвет, хибридна система и задвижване на четирите колела 4х4. Новият модел отговаря изцяло на европейските изисквания в сегмента и ще се произвежда във Франция от 2021 г., заедно с новото поколение на хечбека Yaris.

Японската компания Toyota разработи специално за Европа изцяло нов модел, който съчетава компактните размери на градския Yaris с практичността на кросоувърите. Изцяло новият модел се казва Yaris Cross и се отличава със забележителен дизайн, повишен пътен просвет, хибридна система и задвижване на четирите колела 4х4. Новият модел отговаря изцяло на европейските изисквания в сегмента и ще се произвежда във Франция от 2021 г., заедно с новото поколение на хечбека Yaris.

С изцяло новия Yaris Cross, японците от Toyota представят автентичен SUV с по-малък размер, предлагайки на клиентите по-висока позиция на седене, практичност и интериорен простор, които те очакват от компактен автомобил, предназначен за градско шофиране. Новият Yaris Cross разполага със същото междуосие от 2560 мм като новия хечбек Yaris, но е по-дълъг с общо 240 мм и достига 4180 мм, от които 60 мм са добавени отпред и 180 мм в задната част. Широчината е увеличена с 20 мм до 1765 мм, а височината е повече с 90 мм до 1560 мм, което допринася за по-голямото интериорно пространство. Пътният просвет е с 30 мм по-висок и достига 170 мм.

В новата Toyota Yaris Cross е внедрена хибридна система на задвижване от четвърто поколение, която доставя впечатляващо поведение и ефективност. Моделът е изграден на новата архитектурна платформа GA-B на Toyota, предназначена за компактни автомобили и представя просторен интериор в компактни размери. Новият Yaris Cross е истински SUV, подсилен от по-високата позиция на водача и оборудван с интелигентната система за задвижване на четирите колела AWD-i.

Новото хибридно задвижване на Yaris Cross съчетава 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Заедно с електромотора E-Four и автоматичната трансмисия Direct Shift-CVT, максималната мощност на новата хибридна система е 116 к.с. Разпределението на мощността прави системата много отзивчива при шофиране. Двигателят е разработен прецизно, така че да редуцира механичните загуби и да оптимизира скоростта на изгаряне на горивната смес.

В резултат се постига висок въртящ момент при ниски обороти на двигателя и отлична горивна ефективност. Термалната ефективност на агрегата достига 40%, която е по-висока от съпоставимите дизелови двигатели и осигурява нисък разход на гориво и ниски емисии на СО2. Моделите с предно задвижване започват със стойности под 120 г/км, а тези със задвижване на четирите колела - под 135 г/км, по новия тестови цикъл WLTP. Окончателните данни за разхода са обект на финална хомологация.