0

З амърсяването на въздуха в големите градове наложи ограничения за автомобилите, които отделят големи количества на вредни емисии. За сметка на това се насърчава покупката на електромобили и хибриди. В стремежа си да предложат технологии за бъдещето, почти всички автомобилни производители развиват гама от електрически и хибридни модели. Един от най-успешните хибриди през последните години е Mitsubishi Outlander PHEV с уникалното си хибридно задвижване.

Замърсяването на въздуха в големите градове наложи ограничения за автомобилите, които отделят големи количества на вредни емисии. За сметка на това се насърчава покупката на електромобили и хибриди. В стремежа си да предложат технологии за бъдещето, почти всички автомобилни производители развиват гама от електрически и хибридни модели. Един от най-успешните хибриди през последните години е Mitsubishi Outlander PHEV с уникалното си хибридно задвижване.

Японският кросоувър се предлага на пазара от 2013 г. и вече отбеляза над 200 000 реализирани бройки в Европа, което го прави най-продаваният зареждащ се в мрежата хибриден модел на Стария континент. Благодарение на технологиите, Outlander PHEV се движи изцяло на ток в градовете и не замърсява въздуха в пренаселените мегаполиси. Електрическият пробег на Outlander PHEV от 45 км позволява в града да шофирате изцяло електрически автомобил, а наличието на двигател с вътрешно горене предоставя необходимата автономност при дълги разстояния.

През миналата година Mitsubishi Outlander PHEV беше обновен и сега предлага още повече ползи на потребителите. Под предния капак на Outlander PHEV е поставен нов по-мощен 2,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 135 к.с. и увеличен въртящ момент от 211 Нм. Агрегатът е свързан чрез сух еднодисков съединител с предната ос, на която е поставен електромотор, произвеждащ мощност 82 к.с. и 137 Нм въртящ момент. За задвижването на задните колела се грижи друг електрически мотор, който осигурява мощност от 95 к.с. и максимален въртящ момент от 195 Нм. Захранването на двигателите се осъществява от разположена под пода литиево-йонна батерия с увеличен капацитет от 13,8 кВтч.

С напълно заредена батерия, Mitsubishi Outlander PHEV тръгва уверено напред в пълна тишина, движейки се в града само на електроенергия в режим EV. Колата се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди, което е напълно достатъчно за да се включите в движението на магистралата например. Със скорост до 135 км/ч Outlander PHEV се задвижва само от двата електромотора, а енергията идва от батерията.

При рязко ускорение или движение по наклон, както и при прекалено нисък заряд на батерията, се активира режимът „Сериен хибрид”, при който автомобилът се задвижва от двата електромотора, а бензиновият двигател е в ролята на генератор за зареждане на батерията по време на движение. При движение с висока скорост, автоматично се активира режимът „Паралелен хибрид”, при който бензиновият мотор задвижва  предните колела и участва като генератор за зареждане на батерията, предният електромотор помага, а задният задвижва задните колела. При движение в града бензиновият агрегат се включва много рядко, а разходът на гориво е едва 1,6 л/100 км. Когато токът свърши, средният разход е около 6 л/100 км.

При шофирането на Mitsubishi Outlander PHEV трябва да се наблюдава движението на енергийните потоци, зареждането на батерията и да се избира оптимален режим на работа, при което можете да се движите само на ток в града. Батерията се зарежда при всяка възможност, дори и в движение, в режим Charge, който принудително стартира двигателя и го кара да генерира енергия. Перата зад волана не са за смяна на предавки, а за промяна на интензивността на регенерация на енергия при спиране в пет степени. В режим В1 зареждането е минимално, а в В5 - максимално. В режим Save натрупаната енергия се съхранява за по-нататъшна употреба в града.

Ако бързате, японският кросоувър може да бъде и много динамичен. Само преминете в режим Sport и ще имате по-интуитивно усещане за динамика и стабилност чрез системата за задвижване на всички колела, по-директно управление и контрол, и по-къс спирачен път, благодарение на предните спирачни дискове с увеличен диаметър. За зимата е предвиден и режим Snow, който подобрява потеглянето в условия на много ниско сцепление и завиването върху хлъзгави настилки. Зареждането на Mitsubishi Outlander PHEV може да става по три различни начина. Стандартното зареждане на батерията от зарядна станция отнема 7 часа при 230V 8A, а при 230V 16A става за 4 часа. Бързото зареждане отнема 25 минути и пълни батерията до 80%.

На пътя и извън него Mitsubishi Outlander PHEV е много приятен за шофиране. Новите амортисьори подобряват комфорта и стабилността. Разположението на батерията е понижило центъра на тежестта, а електромоторите разпределят тягата между колелата не по зле от модерните активни диференциали. Воланът се върти с лекота, без да възниква синтетично усилие, а колелата стриктно следват неговото движение. Кросоувърът със задвижване на двете оси е стабилен в завоите и не проявява склонност към недозавиване, така че без притеснения дава възможност за динамично шофиране по планински пътища. Освен всичко Outlander PHEV е един от най-достъпните, практични и екологични кросоувъри на пазара в момента.

Технически характеристики

Mitsubishi Outlander PHEV

2,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател + два електромотора

Безстепенна автоматична трансмисия

135 к.с. мощност при 4500 об/мин + 82 + 95 к.с.

211 Нм въртящ момент при 4500 об/мин + 137 + 195 Нм

10,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

1,6 л/100 км среден разход на бензин

46 г/км емисии на СО2

98 990 лева цена на модела