0

З дравейте, скъпи блондикофили!

Ето, че вторник отново е тук и следователно ние поемаме щафетата на мониторската сиеста. Изненадващо, този път няма да си говорим за любовта, за знаците, когато мъжа на мечтите ни харесва или за тези, които говедото изпраща, когато ни изневерява. Вместо това ще се обърнем към всеобщо хоби за жените, а именно – пазаруването.

Здравейте, скъпи блондикофили!

Ето, че вторник отново е тук и следователно ние поемаме щафетата на мониторската сиеста. Изненадващо, този път няма да си говорим за любовта, за знаците, когато мъжа на мечтите ни харесва или за тези, които говедото изпраща, когато ни изневерява. Вместо това ще се обърнем към всеобщо хоби за жените, а именно – пазаруването.

Тук е моментът да ви споделим като на приятели, че последните месеци бяха тежки за нас от тази гледна точка, предвид, че коронавирусът ни накара да преосмислим прекарването на поне по ден на седмица в мола.

Онлайн пазаруването пък крие доста подводни камъни - независимо от кой сайт си поръчваш обувки, например, те почти никога не пристигат в точния размер. Роклята, в която манекенката от снимката изглежда като принцеса пък на нас ни стои като чаршаф... А след като установиш, че 90% от нещата, които си поръчала, не стават, се започват едни безкрайни мъки докато успееш да ги върнеш... евентуално.

Та поради всички тези причини посрещнахме наскоро с много голяма усмивка новината, че все повече марки разработват „виртуална пробна“. Ще се опитаме накратко да обясним какво означава това, макар да признаваме, че съвсем не сме на „ти“ с технологиите.

Става въпрос за използването на разширена реалност (AR), която позволява компонентите на дигиталния свят да се смесят във възприятието ни за реалния свят. Казано на по-прост език – позволява ни да видим как ще ни стоят въпросните продукти още преди да ги добавим към количката си. (вижте какво представлява технологията в Галерията по-горе). 

Брандът Bollé, например, ни дава възможност да изпробваме слънчевите им очила в два варианта. В първия можем да видим дали ни отиват въпросните рамки, във втория можем да „прогледнем“ като през самите очила.

Според компанията, все повече потребители се възползват от опцията. По нейни данни, хората прекарват все повече време на сайта им вследствие на AR възможността за изпробване. Така от средно по 1-2 секунди потребителите избират перфектния за тях продукт по 12-13 секунди.

Компании за козметика и модни аксесоари също предлагат подобни опции. Нещо повече, миналата година Garnier направи смелата заявка, че през 2020 г. над 100 милиона потребители ще се възползват от технологията.

Сайтове за продажба на обувки също се възползват от опцията за „виртуална пробна“, макар че тук ни изглежда доста голям въпросът дали технологията ще разпознае, че мерим обувки с номер три пъти по-малък от нашия. Особено предвид, че тепърва излизат новини за това как едва сега компании се опитват да разработят допълнителната услуга да можем да измерим крака си чрез телефона.

Поради същата причина виртуалното пробване на дрехи също е относително спорно, особено ако – като нас, купувачът не е съвсем наясно как функционира AR технологията.

Но така де – винаги можем просто да се скрийншотнем с мечтаната рокля и да си пуснем снимката в Инстаграм.