0

З аедно с пътническата версия на Volkswagen Caddy, на българския пазар дебютира и товарната модификация Caddy Cargo. Новият товарен ван Caddy Cargo е по-дълъг, по-широк и с по-голяма плъзгаща се врата, като осигурява товарен обем до 3,1 куб.м. При удължената товарна версия Caddy Cargo Maxi товарният обем достига 3,7 куб.м. Това е постигнато благодарение на задния мост с нова конструкция, който позволява в новото Caddy Cargo да бъдат натоварени два европалета, разположени напречно.

Заедно с пътническата версия на Volkswagen Caddy, на българския пазар дебютира и товарната модификация Caddy Cargo. Новият товарен ван Caddy Cargo е по-дълъг, по-широк и с по-голяма плъзгаща се врата, като осигурява товарен обем до 3,1 куб.м. При удължената товарна версия Caddy Cargo Maxi товарният обем достига 3,7 куб.м. Това е постигнато благодарение на задния мост с нова конструкция, който позволява в новото Caddy Cargo да бъдат натоварени два европалета, разположени напречно.

Това е възможно в резултат от увеличеното до 1230 мм разстояние между задните арки на колелата. Благодарение на плъзгащите се врати с увеличена широчина от 840 мм при версията Caddy Cargo Maxi, вторият палет може да се натовари и през страничната врата, което е важно предимство на автомобила. Максималната дължина на товарното пространство до преградната стена достига до 1797 мм при Volkswagen Caddy Cargo, а при Caddy Cargo Maxi е цели 2150 мм.

За задвижването на новия Volkswagen Caddy Cargo се предлагат изцяло нови 4-цилиндрови двигатели. Те са от следващото еволюционно ниво на развитие и без изключение са оборудвани с филтри за твърди частици. Трите 2,0-литрови турбодизелови мотора TDI са с мощност съответно 75, 102 и 122 к.с. Оборудвани са с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна трансмисия DSG с два съединителя. За първи път при лекотоварните модели на Volkswagen се използва системата Twindosing. Новата технология превръща емисиите на азотни окиси на ефективните и икономичните турбодизелови двигатели в безвреден азот и вода.

Със системата Twindosing значително се намаляват емисиите на азотни окиси в сравнение с тези на предходните модели. По този начин турбодизеловите агрегати на новото Caddy са сред най-чистите в света. Новите задвижващи агрегати са едновременно екологични и ефективни. Комбинираният разход за дизеловите двигатели в новото Caddy Cargo 2.0 TDI със 102 к.с. и 6-степенна механична предавателна кутия е 4,8 л/100 км, което е с 1,4 л/100 км по-малко от този на сравним мотор на Caddy от предишното поколение.

Новото Caddy TDI е средно с 10% по-икономично и съответно отделя с 10% по-малко емисии на CO2 в сравнение с предшественика си. Предлага се и високоефективен бензинов мотор 1.5 TSI с мощност 114 к.с. Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене TGI със 130 к.с., а на по-късен етап ще има и Plug-In-хибрид eHybrid.

Пътното поведение на новия Volkswagen Caddy Cargo не се различава от това на пътническата версия и товарният ван се управлява прецизно като лек автомобил. На път с остри завои ванът уверено поддържа траекторията и бързо изпълнява командите от волана, напомняйки за еталонното пътно поведение на осмия Golf.

Товарният ван Caddy Cargo е стабилен на пътя, особено когато е натоварен. На гладка настилка автомобилът вози много комфортно, като преминава през легналите полицаи без друсане. Твърдата возия е останала в миналото и ако се качите в колата със затворени очи, няма да познаете, че това е товарно Caddy Cargo. Шумоизолацията е значително подобрена и в купето почти не проникват шумове.

В новия Volkswagen Caddy Cargo дебютират 5 изцяло нови асистиращи системи, а останалите 14 системи са цялостно обновени и разширени с добавяне на различни функции. Сред новите системи е технологията Travel Assist, която за първи път в лекотоварен автомобил на Volkswagen включва асистирано шофиране в рамките на целия скоростен диапазон. Концепцията на Travel Assist е довела до необходимост от промяна на мултифункционалния волан, който вече е оборудван с капацитивни сензори. Въпреки това с цел безопасност, водачът не трябва да отделя ръцете си от волана.

Капацитивните сензори разпознават прецизно дори лекото докосване на волана и по този начин предотвратяват фалшиво сигнализиране. Ако ръцете са на волана, системата не подава сигнали за избягване на препятствия. Също нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой. Тя е част от стандартното оборудване на всеки модел на Caddy и също така е част от системата Front Assist. Новост е и асистентът за маневриране с прикачен товар, който подпомага движението на заден ход с ремарке.

Технически характеристики

Volkswagen Caddy Cargo 2.0 TDI BlueMotion

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

102 к.с. максимална мощност при 2750-4250 об/мин

280 Нм максимален въртящ момент при 1500-2500 об/мин

13,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

175 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км среден разход на дизел

126 г/км емисии на СО2

44 099 лева цена модела с ДДС