0

П рез 2015 година германците от BMW представиха за първи път Plug-in хибридна версия на най-популярната си 3-та серия. В Европа моделът бързо доби популярност, тъй като съчетава най-доброто от електрическите автомобили и колите с двигател с вътрешно горене. Хибридната Серия 3 на BMW може да се движи почти изцяло на ток в града, но в същото време разполага с мощен бензинов турбодвигател за дългите семейни или делови пътувания в страната и чужбина. Няколко месеца след дебюта на новата Серия 3 с вътрешно фирмен индекс G20, BMW представи второто издание на Plug-in хибридната версия на тройката, която отново носи обозначението 330e.

През 2015 година германците от BMW представиха за първи път Plug-in хибридна версия на най-популярната си 3-та серия. В Европа моделът бързо доби популярност, тъй като съчетава най-доброто от електрическите автомобили и колите с двигател с вътрешно горене. Хибридната Серия 3 на BMW може да се движи почти изцяло на ток в града, но в същото време разполага с мощен бензинов турбодвигател за дългите семейни или делови пътувания в страната и чужбина. Няколко месеца след дебюта на новата Серия 3 с вътрешно фирмен индекс G20, BMW представи второто издание на Plug-in хибридната версия на тройката, която отново носи обозначението 330e.

Новото BMW 330e се задвижва от Plug-in хибридна система, която се състои от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 184 к.с. и с въртящ момент от 300 Нм още при 1350 об/мин, и електромотор с постоянна мощност от 68 к.с. и максимална мощност от 113 к.с. Заедно двата компонента на задвижването развиват системна мощност от 252 к.с. и системен въртящ момент от 420 Нм. Електромоторът е интегриран компактно в 8-степенната автоматична трансмисия Steptronic. Новото BMW 330e разполага серийно с функцията XtraBoost, която временно повишава системната мощност на Plug-in хибридното задвижване с допълнителни 41 к.с. Тя може бързо да бъде активирана чрез включване на режима Sport.

При активиране на функцията XtraBoost бензиновият двигател се подпомага от електромотора и мощността за кратко време нараства до 292 к.с. Функцията XtraBoost може да бъде ползвана до минимално ниво на заряд на батерията. Тя е на разположение и при кик-даун, както и при преместване на селектора на трансмисията в позиция M/S. Благодарение на двата мотора, новото BMW 330e ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, а максималната му скорост е 230 км/ч. В режим Hybrid седанът BMW 330e може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч, а в режим Electric е възможно движение на ток до 140 км/ч.

За управлението на BMW 330e не е необходимо водачът да променя стила си на шофиране, както при повечето автомобили с електрифицирано задвижване. Новият Plug-in хибриден седан може да се шофира динамично извън града, на в рамките на населеното място на път за работа например, е добре да се кара по-спокойно, като създава едно безшумно изживяване без отделянето на емисии на вредни газове. При шофирането на електрическа енергия, BMW 330e е почти безшумно отвътре и отвън, ускорението е мигновено и плавно, като колата може лесно да залепи за седалката.

Ако все пак се нуждаете от допълнителна тяга, можете да активирате бензиновия двигател чрез натискане на педала на газта докрай. Режимите на шофиране са три - Sport, Hybrid и Electric, като режимът по подразбиране е Hybrid и при него се открива истинския дух на хибридния седан. Новото BMW Серия 3 осигурява перфектната комбинация от мощността на бензиновия двигател и гладкостта на електрическия режим. Почти няма трептене при преминаване от един режим в друг, а 8-степенният автоматик на ZF превключва дори по-плавно, отколкото при другите модели, със същите прецизни и бързи смени.

Освен спонтанността на реакциите на новото BMW 330e в сравнение с предишния модел, с енергийния си капацитет от 12 кВтч на литиево-йонната батерия, пробегът в изцяло електрически режим е увеличен с 50%. Вече могат да бъдат изминати до 60 км при нулеви локални емисии. Стойностите на разхода на гориво и емисиите са понижени с над 10% в сравнение с предишния модел до 1,7 л/100 км и до 39 г/100 км. В режим Hybrid при средна скорост от 60 км/ч, консумацията на гориво е 2,9 л/100 км. За да се доближите до официалните данни за разхода, трябва постоянно да имате заряд в батерията и да използвате само електрическата енергия и при разумни максимални скорости. В режим Sport и при по-агресивен стил на шофиране, хибридното BMW 330e се превръща в по-динамична кола, но с цената на увеличаване на разхода на гориво, който достига 10 л/100 км. Преди да свърши заряда в батерия, успях да измина 50 км изцяло на ток. Най-вероятно този пробег ще нараства при следващите модели.

Опционалното адаптивно окачване M Sport се оказа доста полезно при остри завои. Колата се чувства много стабилна като всички модели от генерацията G20, като същевременно предлага забавен контакт с настилката, благодарение на изцяло задното предаване на автомобила. Специфичното за хибрида допълнително оборудване на новия седан BMW 330e включва и акустична защита на пешеходците. Високоволтовата батерия на новото BMW 330e е разположена под задните седалки в седана, а резервоарът за гориво е над задната ос. По този начин вместимостта на багажника на Plug-in хибридния модел се намалява незначително до 375 литра, но може да бъде увеличена чрез сгъване на разделената облегалка на задната седалка в съотношение 40:20:40.

Пълното зареждане на високоволтовата батерия отнема 3,5 часа при използване на обикновен домашен щепсел и 2 часа и 30 минути, когато сте включени към станция от ниво 2, но тогава батерията ще бъде заредена само до 80 процента. Зареждането на високоволтовата батерия е още по-атрактивно и комфортно. При избора на обществена станция за зареждане водачът ще получи от навигационната система препоръки за разположени наблизо хотели, ресторанти, кафенета, както и забележителности и културни институции. Освен това е възможно откриване на налични станции за зареждане чрез информационната системата на автомобила. Тази информация се съобщава на водача, също както и прогноза за заетостта на обществените станции за зареждане в момента на пристигане. Също така е възможно избраните станции за зареждане да бъдат резервирани за ограничен период от време.

За новия Plug-in хибриден модел BMW 330e се предлага без ограничение пълната гама от допълнително оборудване, налично за Серия 3. Като алтернатива на базовото оборудване се предлагат и линията Advantage, линията Sport, Luxury или M Sport. Седанът може да бъде оборудван и с адаптивно окачване, включително променливо спортно кормилно управление и спортна спирачна система. Налична е и пълната гама от иновативни асистиращи системи за комфорта и сигурността, от асистент за завиване и водене в лентата до асистент за паркиране, включително за движение на заден ход. Серийното оборудване на BMW 330e дава възможност за предварителна климатизация на салона. При него енергията на батерията се използва и за стационарно отопление. При ниски външни температури интериорът може да бъде затоплен още преди потегляне дори и при нисък заряд на батерията.

Безспорно новото BMW 330e е чудесна алтернатива на стандартния бензинов или дизелов седан, без да се жертва духът на марката. Моделът има много интелигентни и модерни технологии, като е достатъчно бърз за повечето хора и е много практичен. Автомобилът ще бъде много привлекателен за шофьори, които пътуват на кратки ежедневни маршрути и ще спести доста средства, особено ако собственикът има възможност да я зарежда на работа или вкъщи всеки ден. В същото време седанът е много комфортен за дълъг път с относително нисък разход на бензиновия двигател.

Технически характеристики

BMW 330e

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

8-степенна автоматична трансмисия Steptronic

292 к.с. системна максимална мощност

420 Нм системен въртящ момент

6,0 секунди ускорение от 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

15,4 кВч/100 км среден разход на ток

1,7 л/100 км среден разход на бензин

39 г/км емисии на СО2

93 100 лева базова цена на модела