0

И дване в понеделник с раница в училище с всички материали и връщане на раницата в петък. Никакви тежки раници през седмицата. Това предимство на въвеждането на смесен тип обучение / комбиниране на занималня и редовни часове/ изтъкна председателят на Съюза на работодателите в системата на образованието Диян Стаматов.

Идване в понеделник с раница в училище с всички материали и връщане на раницата в петък. Никакви тежки раници през седмицата. Това предимство на въвеждането на смесен тип обучение / комбиниране на занималня и редовни часове/ изтъкна председателят на Съюза на работодателите в системата на образованието Диян Стаматов.

В свой  пост във Фейсбук той съобщи, че в 119 СУ, което ръководи със съществената подкрепа на родителите на бъдещите първокласници, целодневното обучение от смесен тип ще е факт от 15.09.2020.

Освен края на тежките раници Диян Стаматов изтъква и други предимства на смесеното обучение:  

- Късно започване на занятия - в 8:20 ч. и приключване към 17:30 ч.;
- Умело съчетаване на часовете от деня със самоподготовката, дейности по интереси игри, спорт, отдих и хранене;
- Двама равнопоставени учители, работещи в екип, с възможност да проявят професионалната и личната си компетентност и обаятелност;
- Пълна подготовка на учениците в училище за следващия ден и изготвяне на всички “домашни” изцяло в учебна среда;
- Идване в понеделник с раница с всички материали и връщане на раницата в петък;
- Свободна възможност за занимания по интереси и много игри;
- Повече свобода за родителите и време за взаимно споделяне с децата си за изминалия ден;
- Екипност за класа, за учителите и за родителите.

Стаматов посочва, че минусът, че децата са цял ден в училище, се компенсира от равномерно разпределената по тежест ангажираност и възможността цялото внимание на учителите да е насочено към личностното изграждане на учениците. В тази форма на обучение, преходът от детската градина към училищната среда е значително по-плавен, обяснява Диян Стаматов. Според него се дава възможност на всяко дете да развие заложбите и талантите си в областта на науката, изкуството и спорта. Времето прекарано в целодневнато обучение не се различава по продължителност от това в яслите и детските градини, пише още Диян Стаматов.