0

К огато конструкторът Алек Исигонис създал първия модел Mini през 1959 година, той смятал, че това е просто една практична кола, която не може да печели в състезания. В автомобилния спорт обаче бързо разгадали големия потенциал на новия автомобил и година по-късно известният конструктор във Формули 1 Джон Купър, чийто отбор Cooper спечелил титлата при конструкторите, предложил на British Motor Corporation (BMC) да направи състезателна версия на Mini за участия в рали състезания и шампионати.

Когато конструкторът Алек Исигонис създал първия модел Mini през 1959 година, той смятал, че това е просто една практична кола, която не може да печели в състезания. В автомобилния спорт обаче бързо разгадали големия потенциал на новия автомобил и година по-късно известният конструктор във Формули 1 Джон Купър, чийто отбор Cooper спечелил титлата при конструкторите, предложил на British Motor Corporation (BMC) да направи състезателна версия на Mini за участия в рали състезания и шампионати.

Новият автомобил, наречен Mini Cooper, бил представен през 1961 година. Той получил по-мощен двигател, различна скоростна кутия и двойни карбуратори, а също и дискови предни спирачки. Двигателят с работен обем от 1 литър доставял не стандартните 34 к.с., а цели 55 к.с. Още през 1962 г. Джон Лав спечелил британския шампионат с Mini Cooper. Но истинският успех дошъл през 1964 г., когато се появила новата, още по-мощна версия на колата, наречена Mini Cooper S. За четири години подред, от 1964 до 1967 г., Mini Cooper S доминирал на известното рали „Монте Карло”, както и на много други трасета по света - в Полша, Великобритания, Ирландия, Германия, Белгия, Гърция. А в друга легендарна надпревара - „Рали 1000 езера” във Финландия, победител три години подред - от 1965 до 1967 г., станал Тимо Макинен с Mini Cooper S.

Стартирайки съвместната работа с Джон Купър, Алек Исигонис се съмнявал, че компанията ще може да продаде дори 1000 спортни Mini-та, което било необходимо за състезателна хомологация. Реалността обаче надминала всякакви очаквания - само за няколко години BMC реализирала десетки хиляди коли Cooper S, а общо били продадени над 150 000 автомобила Mini Cooper от различни модификации. Двуцветният дизайн с бял покрив, който днес е визитната картичка на MINI, бил използван за първи път точно на тази кола.

Смелостта и далновидността на Джон Купър е достойна за уважение, което марката MINI увековечава с най-спортните модели в гамата си, наречени John Cooper Works. Новото MINI John Cooper Works е гореща комбинация от класическия облик на MINI и спортния характер на John Cooper Works. Това е автомобил със страхотен дизайн, впечатляваща динамика и ексклузивни възможности за персонализация. Най-доброто от тази гама безспорно е новото MINI John Cooper Works Cabrio, което вече е тук. Актуалното поколение на модела се отличава със стилно обновена визия със свежи дизайнерски акценти и всеобхватно модернизирана техника, новости при задвижването и нови възможности за индивидуализация. За това допринасят и комбинациите от двигател и трансмисия, разширеното серийно оборудване, оформените по нов начин светлини, новите лакови покрития на купето, както и най-модерните технологии за свързаност и комфорт.

Новият открит модел MINI John Cooper Works Cabrio предизвиква типичната за марката радост от шофирането в градския трафик и превръща шофирането по планински път и магистрала в състезателна страст. Неповторимото усещане под открито небе с новото MINI John Cooper Works Cabrio е толкова неподправено и вълнуващо, благодарение на 2,0-литровия 4-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото с мощност 231 к.с. Моторът е изключително пъргав и кабриолетът се изстрелва напред още със старта. Тягата от 320 Нм е на разположение на водача в широкия интервал от 1250 до 4800 об/мин и се предава на предните колела чрез 7-степенна спортна автоматична скоростна кутия с два съединителя Steptronic, която има и лостчета за превключване от волана за спонтанни намеси в избора на предавка.

Новата автоматична скоростна кутия се отличава с особено бързи превключвания и позволява екстремно спортни ускорения без прекъсване на подаването на мощност. Управлението се извършва с помощта на оформен по нов начин електронен селектор. Под открито небе по-изразително се чува силният пукот от ауспуха при ръчното превключване на предавките и гърления рев от предпазния клапан на 2,0-литровия турбомотор. Ускорението с кабриолета е вълнуващо, като спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,5 секунди, а при изпреварване за да достигне от 80 до 120 км/ч са му необходими само 5,7 секунди. При умерено темпо, средният разход на гориво не надвишава 7 л/100 км, а в града достига 9 л/100 км.

Още след първите километри с новото MINI John Cooper Works Cabrio вече ще сте пристрастени към него. Спортният открит автомобил завладява с бързата си реакция при натискането на газта и пленява с директното си управление, типичното за картинг. Малката открита спортна кола следва стриктно движенията на волана и е много стабилна в завоите, като кормилното управление е остро и точно. Колата има отлично сцепление с пътя, недозавиване не се усеща, благодарение на електронното заключване на диференциала. Странични наклонявания в завоите не се усещат, а возенето е много прилично за спортен автомобил. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори и настройка на шасито със спортен, комфортен и икономичен режим. Новото MINI John Cooper Works Cabrio тутакси намалява скоростта и спира безотказно благодарение на спирачните дискове Brembo.

Отличителен детайл за MINI John Cooper Works Cabrio е логото на John Cooper Works на радиаторната решетка и на задния капак има. Текстилният гюрук е с напълно електрическа система за сгъване. Отварянето и затварянето на мекия покрив е изцяло автоматично и става в рамките на 18 секунди и по време на пътуването при скорост до 30 км/ч. Частичното отваряне на покрива като люк става при всяка скорост на движение. На вратите има лайсни с надпис John Cooper Works. В салона на MINI John Cooper Works Cabrio има комфортни места за четирима пътника, като отделните задни седалки са с удължена площ за седене. Зад предните седалки е интегрирана дъга за защита при преобръщане. Обемът на багажника е увеличен до 215 литра при затворен гюрук и до 160 литра при отворен. Задната седалка се дели и сгъва, а увеличеният отвор на багажника улеснява поставянето на предмети в него.

За интериора на новото MINI John Cooper Works Cabrio има голям избор от кожени тапицерии на седалките, интериорни повърхности и цветови гами. Освен лакираните в черен пиано лак повърхности в областта на вратите и средната конзола, тя включва и осветена декоративна лайсна на арматурното табло от страната на пътника до водача. Тя е украсена със стилизиран мотив на британския флаг. Водачът може да избере дифузното осветление, което е част от пакета MINI Excitement. Благодарение на програмата MINI Yours, всеки клиент може да избере индивидуални детайли и продукти за допълнителен монтаж, които се изработват според неговите изисквания. На централната конзола е поставен уред с 8,8-инчов цветен сензорен дисплей на мултимедийната система MINI Connected с разширени дигитални услуги и Bluetooth свързаност с мобилни телефони. Като опции се предлагат радио MINI Visual Boost, както и навигационна система.

Технически характеристики

MINI John Cooper Works Cabrio

2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия

231 к.с. максимална мощност при 5200-6000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1250-4800 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на гориво

145 г/км емисии на СО2

71 000 лева базова цена на модела