0

З а последните 16 години марката Dacia промени коренно автомобилния пазар със своя икономически модел и автомобили. От 2004 година седанът Logan направи по-достъпен новия автомобил, а през 2010 година Duster разтърси сегмента на моделите с повишена проходимост. Сега марката Dacia прави трета революция на пазара с представянето на първия си напълно електрически модел Dacia Spring Electric, който ще бъде най-достъпният автомобил със задвижване на ток на пазара в Европа.

За последните 16 години марката Dacia промени коренно автомобилния пазар със своя икономически модел и автомобили. От 2004 година седанът Logan направи по-достъпен новия автомобил, а през 2010 година Duster разтърси сегмента на моделите с повишена проходимост. Сега марката Dacia прави трета революция на пазара с представянето на първия си напълно електрически модел Dacia Spring Electric, който ще бъде най-достъпният автомобил със задвижване на ток на пазара в Европа.

През 2021 година Dacia Spring ще навлезе едновременно на три различни пазара – този на частните клиенти, на пазара на европейските оператори за споделена мобилност и в компаниите за куриерски доставки с товарна версия. Моделът ще се предлага на най-ниската цена на европейския пазар и ще промени играта като най-достъпното решение за електрическа мобилност за всички потребители.

Новата Dacia Spring Electric ще бъде лансирана през пролетта на 2021 година с опростена гама от две нива на оборудване и батерия, включена в цената. Моделът ще се предлага в стандартна версия и в още две нови версии за мобилност. Ще има вариант, адаптиран за споделена електрическа градска мобилност, както и лекотоварен автомобил за куриерски доставки без вредни емисии.

Като най-евтиният електрически градски автомобил на пазара, новият Spring прави електрическата мобилност още по-достъпна за хората. Това е универсален и практичен градски автомобил, който се гордее със своя свеж екстериор, просторен салон, семпъл и надежден електрически двигател и оптимален пробег на ток.

Новият малък градски електрически автомобил Dacia Spring Electric се отличава с висок просвет от 150 мм, големи арки на колелата и греди на покрива, които му придават перфектния приключенски вид за превземане на градската джунгла. Неговият агресивен дизайн включва атрибути от света на кросоувърите, като подсилена предна решетка, задна защитна кора и мускулест силует.

Spring Electric е истински градски автомобил със скромни размери от дължина само 3,73 метра, широчина 1,62 метра и височина 1,51 метра. В модерния дизайн на предната решетка е скрито гнездото за зареждане, което се отваря от купето на автомобила. Смелият външен вид на Spring Electric е допълнен от оранжев пакет, който включва капаците на страничните огледала, част на гредите на покрива и тънки лайстни в каросерията.

Отвътре Dacia Spring предлага просторни интериор и багажник. Салонът е приветлив и добре оборудван. В компактните външни размери на градски автомобил с 5 врати, Spring Electric може удобно да побере четирима възрастни. Багажникът предлага най-добрия товарен капацитет в своята категория от 300 литра, без да се включва второто ниво на багажника за резервната гума.

Задната седалка може да бъде сгъната, за да осигури товароносимост от около 600 литра. Стандартното оборудване включва електрически усилвател на волана, дистанционно централно заключване и четири електрически стъкла. Арматурното табло разполага с 3,5-инчов цифров дисплей, а гласовото управление с Google или Apple може да се активира само с натискане на бутон на волана. Като допълнително оборудване се предлагат климатик, мултимедийна система, електрически странични огледала и резервна гума.

Новата Dacia Spring Electric ще се предлага и в специална лекотоварна версия Cargo, която е проектирана за търговци. Тя разполага с багажник, който включва и пространството, запазено за задната седалка при стандартната версия, пластмасова облицовка на пода и на вътрешните арки на колелата, четири халки за закачане и преграда от телена мрежа, разделяща пътниците на предните две седалки от товарния отсек. Товарната дължина на тази специална версия е 1033 мм с обем от 800 литра и полезен товар от 325 кг.

Новата Dacia Spring Electric Cargo е налична в бял цвят и се предлага със стандартно оборудване, включващо ръчен климатик, радио с Bluetooth, USB изход и зона за поставка за смартфон, текстилна тапицерия, черни дръжки и странични огледала и 14-инчови стоманени джанти с тасове. От съображения за оптимизиране на теглото тази версия няма резервна гума.

За задвижването на Dacia Spring Electric се използва изцяло електрически двигател с мощност 33 кВт, еквивалентен на 44 к.с., съчетан с батерия с капацитет 26,8 кВтч. Електромоторът е надежден, здрав и безопасен. Неговите предимства са плавно линейно ускорение със 125 Нм незабавен въртящ момент, липса на необходимост от смяна на предавките, движение без шум и вибрации, никакви замърсители или емисии на CO2.

Лекият и компактен Spring Electric има автономен пробег от 225 км по цикъла WLTP и 295 км по цикъла WLTP City, който включва само градската част, гарантиращ голяма гъвкавост на използване и в крайградските райони. С радиус на завой от само 4,8 метра, Spring Electric може лесно да маневрира в града.

В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили е 31 км. На база на тази статистика Spring ще се нуждае от само едно зареждане на батерията седмично. Пробегът може да бъде подобрен с почти 10% чрез натискане на бутона ECO на арматурното табло, който ограничава мощността до 23 кВт и лимитира максималната скорост от 125 км/ч на 100 км/ч.

За по-голяма независимост, Spring предлага богат избор от опции за зареждане. Времето за зареждане на литиево-йонната батерия е по-малко от час за заряд от 80% на бързозарядна станция с мощност 30 кВт, по-малко от 5 часа за заряд от 100% на Wallbox станция със 7,4 кВт, по-малко от 8 часа и 30 минути за заряд от 100% на Wallbox станция с 3,7 кВт и по-малко от 14 часа за заряд от 100% в домашен контакт с мощност 2,3 кВт.

Новата Dacia Spring Electric струва по-малко за шофиране от подобен автомобил с двигател с вътрешно горене, тъй като разходите за гориво и обслужване са много по-ниски. Електромоторът е надежден и работи без масло и ангренажен ремък, затова и неговото обслужване струва по-малко от това на двигател с вътрешно горене. Гаранцията на Dacia Spring Electric е 5 години и 100 000 км, а на батерията - 8 години и 120 000 км. Моделът ще бъде лансиран в България в края на 2021 година.