0

П роизводството на Skoda Kodiaq стартира през 2016 г. в завода на марката в Чехия. До края на март 2021 г. от поточните линии в целия свят са излезли над 600 000 автомобила, което прави Kodiaq един от най-успешните модели в гамата на Skoda. Сега Skoda усъвършенства високопроходимия си модел във всяко едно отношение, така че обновеният Kodiaq е станал още по-емоционален, по-технологичен, по-динамичен и по-чист.

Производството на Skoda Kodiaq стартира през 2016 г. в завода на марката в Чехия. До края на март 2021 г. от поточните линии в целия свят са излезли над 600 000 автомобила, което прави Kodiaq един от най-успешните модели в гамата на Skoda. Сега Skoda усъвършенства високопроходимия си модел във всяко едно отношение, така че обновеният Kodiaq е станал още по-емоционален, по-технологичен, по-динамичен и по-чист.

Още с пускането на пазара Skoda Kodiaq спечелили клиентите и автомобилните експерти със своя впечатляващ емоционален дизайн, прецизна изработка и отлично съотношение между цена и качество. С дължина от 4,70 метра, Kodiaq предлага впечатляващо обширно пространство и опционален трети ред сгъваеми седалки, така че може да събере до 7 човека на борда. В същото време обемът на багажника може да събере 720 литра багаж, а със сгънати задни седалки капацитетът е 2065 литра.

Обновената Skoda Kodiaq отново може да се поръча и във вариант със 7 седалки. Освен това инженерите са подобрили неговата аеродинамика, а за пръв път като опция се предлагат и изцяло LED матрични предни светлини. Спортният вариант Kodiaq RS е претърпял визуална промяна и е получил нов, по-мощен турбодвигател. Обновеният Kodiaq ще се предлага от месец юли тази година с нива на оборудване Active, Ambition и Style, както и във варианти Laurin & Klement, Sportline и RS.

Външният вид на обновената Skoda Kodiaq има още по-въздействаща и самоуверена осанка. Преобразената предница с повдигнат капак и новият дизайн на радиаторната решетка допринасят за по-дръзкия вид на модела. Големият кросоувър изпъква с предни LED светлини в стандартното оборудване и за пръв път може да се оборудва с изцяло LED матрични фарове.

Динамичната и забележителна визия на автомобила се подчертава с нови 20-инчови лети джанти. Специалните джанти, обновените брони, новият заден спойлер в черен гланц, както и малките странични перки върху задния прозорец намаляват аеродинамичното съпротивление на големия кросоувър.

В интериора на обновената Skoda Kodiaq са добавени нови декоративни ленти, допълнителен контрастен шев и разширени функции на светодиодното амбиентно осветление. За пръв път гамата от опции включва ергономични седалки, облицовани с перфорирана кожа с електрическо регулиране във всички посоки, вентилация и функция за масаж.

Опционалните седалки за нива Ambition и Style се предлагат с висококачествена тапицерия от рециклирани растителни материали. Аудиосистемата Canton сега предлага 10 вместо предишните 8 високоговорителя, в допълнение към централния говорител в арматурното табло и субуфера в багажника.

Виртуалният кокпит с 10,25-инчов дисплей и четири различни изгледа се предлага опционално за повечето модели, а за Kodiaq RS е включен в стандартното оборудване. Шофьорите на спортните модели RS и Sportline имат един допълнителен избор за изглед - Sport. Гамата от асистиращи системи сега включва и разширена версия на системата за защита на пътниците. Този нов вариант има допълнителни радарни сензори отзад, които да регистрират автомобили, представляващи опасност от сблъсък отзад.

За задвижването на обновената Skoda Kodiaq се предлагат модерни и икономични двигатели, от последното поколение EVO. В гамата има два турбодизелови и три бензинови турбодвигателя, които осигуряват мощност от 150 до 245 к.с. Двата дизелови двигателя 2.0 TDI са оборудвани с модерна система SCR за обработване на отработените газове и два каталитични конвертора.

Чрез така нареченото двойно дозиране, AdBlue се впръсква точно пред двата каталитични конвертора, които са разположени един след друг и емисиите на азотен окис NOx се намаляват с до 80%. И двата дизелови двигателя се предлагат със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG. Има избор между задвижване на предните или на всички колела за двигателя 2.0 TDI с мощност 150 к.с. Стандартно за двигателя 2.0 TDI с мощност 200 к.с. се предлага задвижването на всички колела 4х4.

Бензиновите двигатели за обновената Skoda Kodiaq са още по-икономични от своите предшественици. Базовият бензинов двигател 1.5 TSI е единственият наличен вариант с 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на предните колела. Този 4-цилиндров турбомотор е снабден с технология за управление на цилиндрите, която автоматично деактивира два от тях, когато натоварването на двигателя е ниско и по този начин намалява разходът.

Като опция за 1,5-литровия бензинов агрегат е налична 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, която заедно със задвижването на всички колела е част от стандартното оборудване за двигателя 2.0 TSI с мощност 190 к.с.

Спортният модел Kodiaq RS тръгва с нов бензинов турбомотор, автоматик и 4х4

Най-спортната версия в гамата на Skoda Kodiaq е RS. Тя се отличава с черни дизайнерски детайли. Обновената шестоъгълна радиаторна решетка с изпъкнали двойни ребра и с черно полирано покритие. Тя е обградена от тънки изцяло LED матрични фарове. Рамките на прозорците и гредите на покрива също блестят в черно, а специфичните за RS предна и задна престилка са в цвета на купето.

В сравнение със своя предшественик, сега Skoda Kodiaq RS разполага със специфична предна броня с динамичен дизайн. В задната част има светлоотразител, който е разположен по цялата широчина на автомобила. Логото RS може да се види на радиаторната решетка и на капака на багажника на Kodiaq RS. Стандартното оборудване включва полирани 20-инчови лети джанти в черен цвят металик.

Интериорът на Skoda Kodiaq RS се характеризира с комбинация от черни спортни седалки с тапицерия Suedia, контрастен червен шев и панели на вратите, облицовани със същия материал с черен кръстосан шев. Стандартен за модела RS е виртуалният кокпит с 10,25-инчов дисплей. Той посреща шофьора със специфичен облик и предлага спортен изглед като допълнителен пети вариант, при който централно място заемат скоростомерът и оборотомерът.

Спортните седалки с интегрирани подглавници са тапицирани в черна перфорирана кожа и имат впечатляващ червен шев. На предните седалки е избродирано логото RS в червено. Червен шев може да се види и на арматурното табло и подлакътниците на вратите. Седалките и панелите на вратите са тапицирани в черна кожа Suedia с черен кръстосан шев.

Спортната версия RS има не само нова външност, а и нов двигател. Бензиновият турбомотор 2.0 TSI е от поколението EVO на Volkswagen Group и има мощност 245 к.с., което го прави с 5 к.с. по-мощен от битурбо дизеловия двигател на своя предшественик. В същото време този двигател е с над 60 кг по-лек от дизеловия агрегат. С новата 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител, която е с 5,2 кг по-лека, този захранващ блок е още по-пъргав.