0

Г амата от високопроходими автомобили на Volkswagen сега е по-голяма от всякога. Тя включва флагмана Touareg, следван от Tiguan и компактния T-Roc. Неотдавна към тях се присъедини и най-малкият член на семейството - новия Volkswagen T-Cross. Моделът е изграден върху модулната платформа MQB-A0, използвана при Polo. С дължина от 4,11 метра, широчина 1,76 метра и височина 1,58 метра, новият T-Cross е малко по-голям и по-висок от хечбека Polo, а междуосието от 2,55 метра е същото.

Гамата от високопроходими автомобили на Volkswagen сега е по-голяма от всякога. Тя включва флагмана Touareg, следван от Tiguan и компактния T-Roc. Неотдавна към тях се присъедини и най-малкият член на семейството - новия Volkswagen T-Cross. Моделът е изграден върху модулната платформа MQB-A0, използвана при Polo. С дължина от 4,11 метра, широчина 1,76 метра и височина 1,58 метра, новият T-Cross е малко по-голям и по-висок от хечбека Polo, а междуосието от 2,55 метра е същото.

На външен вид новият Volkswagen T-Cross изпъква със солиден и смел дизайн, в унисон със стила на по-големите братя T-Roc, Tiguan и Touareg. Той има издължен профил с висок преден капак, къси надвеси на каросерията и почти вертикални задни стойки на покрива. Като опция се предлагат и LED светлини. Арките на колелата са леко изпъкнали, а страничните стени са украсени с щамповани линии. Долната част на каросерията е покрита със защитна пластмаса. В задната част има нови С-образни светлини, свързани със затъмнен панел, а багажната врата е покрита със спойлер.

В салона на новия Volkswagen T-Cross има много познати детайли от Polo, което е еталон за подредба и високо качество на сглобката. Предният панел е хоризонтален, а долната част на волана е леко скосена. На опционалния 11,7-инчов цифров дисплей пред водача се изобразява инструменталният панел с ясна графика. Централната конзола е леко обърната към водача, а най-отгоре е поставен мултимедиен сензорен екран с диагонал 6,5 или 8 инча, в зависимост от нивото на оборудване. Има ниша с USB порт и опционално безжично зареждане за смартфон. Предните седалки на новия Volkswagen T-Cross са удобни и еластични, като във версията R-Line имат добра странична опора. Между тях се намира сгъваем подлакътник с ниша в него.

Седалките са разположени високо, типично за кросоувър, водачът и пътникът до него гледат от високо, а всичко това гарантира великолепна видимост по всяко време и от всички места. Видимостта назад е подпомогната от парктроник или камера за обратно виждане. На втория ред седалки в T-Cross има изненадващо много място, особено ако задните седалки са избутани назад, тъй като те се движат хоризонтално. Над главите има достатъчно място, но широчината на салона е сравнително малка, така че отзад е по-удобно за двама пътници. В зависимост от положението на задните седалки, обемът на багажника варира от 385 до 455 литра, а ако сгънете облегалките се получава товарно отделение с обем 1281 литра.

Новият Volkswagen T-Cross се отличава с наистина богато стандартно оборудване, но може да бъде индивидуално допълнен и оптимизиран максимално с помощта на разнообразната гама допълнително оборудване и няколко привлекателни специални пакета. Базовият вариант на T-Cross се предлага стандартно с бордови компютър, радио и аудиосистема с 6,5-инчов цветен екран, задна седалка с възможност за трансформации, регулируема по височина седалка на водача, електрически прозорци отпред и отзад, електрически регулируеми външни огледала, LED задни светлини, ограничител на скоростта, система предупреждение за опасност в сляпата зона при промяна на лентата на движение, система за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение и система за наблюдение на зоната пред автомобила.

Второто ниво на оборудване е Life добавя мултифункционален волан, сензори за паркиране отпред и отзад, климатична инсталация, регулируема по височина седалка на пътника отпред със сгъваема облегалка, практично чекмедже под седалката и 16-цолови алуминиеви джанти. Различни вещи могат да се съхраняват и в отделението между предните седалки. Третото ниво Style включва LED светлини, фарове за мъгла, мултифункционален волан, спортни и комфортни предни седалки, индиректно вътрешно осветление, автоматичен климатик и 17-цолови алуминиеви джанти.

Първоначално Volkswagen T-Cross е оборудван с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 115 к.с. Този мотор разполага с тяга от 200 Нм в интервала от 2000 до 3500 об/мин и ускорява колата пъргаво и динамично. При потегляне има известна пауза докато се включи турбината, но след това двигателят тегли плътно. В същото време агрегатът е много икономичен и в градски цикъл разходът на гориво е около 6,0 л/100 км в зависимост от трафика, а на междуселищен път - 4,6 л/100 км. Средната консумация е в рамките на 5 литра на 100 км. Стандартната 6-степенна ръчна скоростна кутия радва с точния ход на лоста. Все пак за града по-подходяща е 7-степенната роботизирана автоматична трансмисия DSG с два съединителя, която работи отлично и сменя предавките по-бързо от водача. За съжаление дори и като опция не се очаква да се предлага задвижване на четирите колела 4х4.

Типично за автомобилите на марката Volkswagen, новият T-Cross е много приятен за шофиране. Благодарение на високата позиция на седене, обзорът е добър във всички посоки, а за тесните пространства в града, кросоувърът е оборудван с парктроник. По столичните улици малкият кросоувър е маневрен, като е снабден с всички системи за асистенция на водача, които предпазват пешеходците и другите коли от удари.

На планински път със завои, новият T-Cross е много стабилен, не се наклонява осезаемо и вози доста по-меко в сравнение с коли от по-висок клас. Системата XDS симулира диференциал с ограничено приплъзване, така че недозавиване се проявява рядко. Кормилното управление е прецизно и доста информативно, обратната връзка и точността на реакциите са на добро ниво и благодарение на това шофирането е лесно и приятно. Колелата имат добро сцепление с настилката, а електронната стабилизираща програма ESP не позволява на колата да се отклони от пътя. Окачването е еластично и T-Cross вози по-меко в сравнение с коли от по-висок клас. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които променят начина на возене и остротата на волана, като подобряват стабилността при динамично шофиране.

На магистралата Volkswagen T-Cross ускорява добре както при включване от бензиностанция, така и при изпреварване на други превозни средства. С лекота да поддържа разрешената максимална скорост от 140 км/ч, като благодарение на добрата шумоизолация, не се чуват натрапващи шумове от вятъра и гумите. Пътният просвет според гумите и окачването варира от 160 см до приличните 18 см, което дава възможност на T-Cross да се движи уверено по черен път и да се покатери на тротоара, ако се наложи.

Новият Volkswagen T-Cross вече се предлага у нас в три нива на оборудване – базовото и по-високите Life и Style, а цените стартират от 33 279 лева за базовия T-Cross до 43 723 лева за Style.

Технически характеристики

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 7DSG Style

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

7-степенна автоматична скоростна кутия

115 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

4,9 л/100 км среден разход на гориво

111 г/км емисии на СО2

40 345 лева цена на модела