0

О т 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry. 

От 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry. 

В родината си Япония авторитетът на Toyota Camry е безупречен, а в Америка седанът придоби безпрецедентна популярност и се превърна в абсолютен бестселър. Сега Camry се завръща в Европа и у нас, където е представен само като хибрид.

Външният вид на Toyota Camry Hybrid прави впечатление с тънката, широка и дълбока горна решетка, която подчертава емблемата на Toyota и интегрира тънки предни светлини в краищата си. Фаровете използват LED технология и имат силно отличителни дневни светлини. Голямата трапецовидна долна решетка се простира по почти цялата ширина на бронята. Страничните ъгли сякаш притискат решетката и създават визия, която подчертава широката следа и целеустремената стойка. Формата на хоризонтално подчертаните ъгли в долния ръб на бронята прелива в праговете и подчертава спортния преден спойлер, като подсилва усещането, че автомобилът е близо до пътя. По-ниската решетка има хоризонтални ребра, които са изработени прецизно и карат Camry да изглежда по-агресивно, широко и мускулесто.

В профил ниският преден капак и ниската линия на покрива се комбинират с ниска позиция на седене, като по този начин центърът на тежестта визуално се сваля надолу. Раздутите арки на калниците разширяват купето, като подчертават стабилната и спортна стойка на автомобила. Купето комбинира удължена линия на покрива с малки странични стъкла, разположени в зоната на междуосието, за да се създаде стилен спортен вид. Аеродинамичните ъгли на бронята преливат от LED светлините и подчертават широката и спортна стойка на Camry. Комбинацията от остри линии, издължени плътни панели и изящно заоблени повърхности придава на модела изтънчен характер, достоен за седан от премиум сегмента. Новото Camry се предлага със 17-и 18-инчови алуминиеви колела.

Влизайки в салона на Toyota Camry Hybrid първото нещо, което хваща окото, е новото табло. В интериора са използвани приятни на външен вид и допир материали, кожената тапицерия е с високо качество, а елегантните вложки, имитиращи дърво, изглеждат доста добре. Уникалният за сегмента интерфейс на Camry Hybrid разполага с три лесни за четене информационни дисплея с висока видимост и наситени цветове. Точно пред погледа на водача има 10-инчов Head-up дисплей, между уредите на таблото е интегриран 7-инчов дисплей, а на централната конзола се намира 8-инчовият дисплей, включващ мултимедийната система Toyota Touch 2. В системата са се появи функции, от които можете да следите информацията за работата на хибридната система. Всичко в салона изглежда модерно, функционално и практично. Звукът от аудиосистемата JBL е просто страхотен, дори когато свържете смартфона си и слушате музика през него.

На предните седалки е удобно дори за хора с ръст 1,95 метра и едро телосложение, така че колата е една от малкото, в която ще седнат комфортно хората с размер XXL. На седалките няма досадни странични опори, които да създават дискомфорт на едрите хора, всичко е подредено ергономично и така, че преди всичко да е удобно за водача. За пътниците отзад също има достатъчно място, дори ако са високи 1,90 метра. Те могат да седнат удобно без да опират коленете си в предната седалка, а за пътниците със среден ръст тук ще е невероятно просторно. Задният ред седалки е оборудван с електрическо задвижване и с право може да се смята за най-удобния в този клас. Облегалката се регулира, има електрическа щора за задното стъкло и механични щори на страничните стъкла. В салона са поставени два USB изхода за зареждане на мобилни устройства, а 3-зоналният автоматичен климатик позволява да се контролира отделно климата на задния ред седалки.

Бензинов двигател и електромотор работят заедно за максимална ефективност на пътя

Когато чуем хибрид, най-напред се сещаме за успешната Toyota Prius. Новото Camry Hybrid е като перлата в короната на Toyota. Под предния капак са инсталирани 2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор. Бензиновият двигател е с мощност 178 к.с. Електромоторът е с мощност 120 к.с. В резултат на това сумарната мощност е общо 218 к.с. и това наистина се усеща при ускорение. Японският седан спринтира от място до 100 км/ч за 8,3 секунди. Динамиката на ускорението за изпреварване също е доста добра. При потегляне винаги движението започва с електродвигателя и чак тогава се свърза бензиновият двигател. Благодарение на това е много лесно да ускорите както гладко, така и сравнително рязко.

Комбинацията от два мотора дава приятна доза динамика. Ускорението не може да се нарече мълниеносно, но Camry има достатъчно запас от мощност. Единственото неприятно нещо е монотонното увеличаване на оборотите, както във всички двигатели без турбокомпресор. Това не е досадно, тъй като звукът на двигателя не е противен. При всички тези динамични характеристики, Toyota Camry Hybrid харчи само 6,1 л/100 км, като се има предвид, че тествах колата в различни режими – изпробвах ускорението от място до 100 км/ч, карах по магистралата със 140 км/ч и шофирах по планински серпентини. На градско огромната лимузина харчи не повече от 4,5 л/100 км. Така че като заредите догоре резервоара от 50 литра, ще можете да изминете над 1000 км до следващото пълнене.

Новата Toyota Camry във версията Hybrid е с нисък център на тежестта и малък просвет, така че се управлява добре и се контролира лесно, без изненади. Новата Toyota Camry Hybrid е с предно предаване и не е направена за планински състезания, но на магистралата се държи стабилно и предсказуемо, без да тревожи с недозавиване и клатене. Разбира се Camry Hybrid може да се движи и само на електрическа тяга с активиране на функцията EV, но електрическият пробег е относително малък. Режимът EV е по-подходящ за задръствания или шофиране с ниска скорост при излизане от гараж.

Специално внимание заслужава оборудването на Toyota Camry Hybrid, което със сигурност е най-богатото в сегмента. В най-високото ниво Luxury колата разполага със система за наблюдение на слепите зони, електрически регулируем волан, Head-up проекционен дисплей, безжично зареждане за мобилни телефони и 8 сензора за паркиране по периметъра на каросерията, както и камера за движение на заден ход. Освен това има и система за аварийно спиране, както напред, така и назад. С това богато оборудване Toyota Camry Hybrid струва 74 000 лева, което я превръща в изгодна сделка.

Технически характеристики

Toyota Camry Hybrid

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

218 к.с. сумарна максимална мощност

221 Нм макс. въртящ момент при 3600-5200 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км среден разход на бензин

101 г/км емисии на СО2

60 999 лева цена на базовия модел