0

Е вропейската комисия ще отпусне 200,9 млн. евро през 2020 г., за да финансира различни видове реклама на европейски храни в ЕС и чужбина.

Европейската комисия ще отпусне 200,9 млн. евро през 2020 г., за да финансира различни видове реклама на европейски храни в ЕС и чужбина.

През 2020 г. повече от половината от бюджета (118 милиона евро) ще бъдат насочени към кампании, преследващи пазари извън ЕС с потенциал за висок растеж, като Канада, Китай, Япония, Корея, Мексико и САЩ. Допустимите сектори включват млечни продукти и сирене, трапезни маслини и зехтин и вина. Очаква се избраните кампании да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански хранителни продукти в ЕС, да повишат техния профил и да увеличат пазарния си дял в тези целеви страни.
Биопродукти
Кампаниите също така ще информират потребителите на ЕС и световни потребители за различните схеми и етикети за качество на ЕС като географски указания или биологични продукти. Допълнителен фокус ще бъде също да се подчертаят високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските хранителни продукти в ЕС. И накрая, в рамките на ЕС акцентът ще бъде насочен към насърчаване на здравословното хранене и увеличаване, в рамките на балансираната диета, консумацията на пресни плодове и зеленчуци.


Документи
Поканите за представяне на предложения за предстоящите кампании през 2020 г. ще бъдат публикувани през януари 2020 г. Широка гама от органи като търговски организации, организации на производители и агрохранителни групи, отговорни за промоционални дейности, имат право да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения.
Така наречените „прости“ програми могат да бъдат подадени от една или повече организации от същата държава от ЕС; „мулти“ програмите идват от поне две национални организации от поне две държави членки или от една или повече европейски организации.
Панаири
За 2020 г. 100 милиона евро са отпуснати за прости програми, докато 91,4 милиона евро ще отидат за много програми.
Допълнителни 9,5 милиона евро са заделени за собствените инициативи на комисията. Те включват участие в панаири и комуникационни кампании, както и дипломатически офанзиви, ръководени от Европейския комисар по земеделието и развитието на селските райони и придружени от бизнес делегация. Тези инициативи ще бъдат допълнително засилени с допълнителни 17,2 милиона евро, предоставени от програмите за много популяризиране през 2019 г. Това представлява допълнителна подкрепа за сирена и масло, зехтин и трапезни маслини на предизвикателен глобален пазар.