0

П рез тази година компактният кросоувър Mazda CX-30 получи нови хибридни двигатели. Революционният 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател се превърна в 24-волтов мек хибрид с максимална мощност 186 к.с. и максимален въртящ момент 240 Нм. С този нов агрегат Mazda CX-30 е много икономична в града и в същото време е достатъчно динамична на пътя и на магистралата. Освен това направените промени в двигателя са допринесли за подобреното удоволствие от шофирането.

През тази година компактният кросоувър Mazda CX-30 получи нови хибридни двигатели. Революционният 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател се превърна в 24-волтов мек хибрид с максимална мощност 186 к.с. и максимален въртящ момент 240 Нм. С този нов агрегат Mazda CX-30 е много икономична в града и в същото време е достатъчно динамична на пътя и на магистралата. Освен това направените промени в двигателя са допринесли за подобреното удоволствие от шофирането.

Новата Mazda CX-30 с модифицирания 2,0-литров 4-цилиндров двигател e-Skyactiv X може да бъде оборудвана с 6-степенна ръчна или 6-степенна автоматична скоростна кутия, като тягата се предава или на предните колела, или на четирите колела. Цената на Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 започва от 53 790 лева за модела с предно предаване и 6-степенна ръчна кутия и 66 990 лева за автоматик и 4х4.

Новият 2,0-литров бензинов двигател e-Skyactiv X 2.0 е получил 24-волтова мека хибридна система и вече разполага с мощност 186 к.с. и максимален въртящ момент от 240 Нм. В новата версия съотношението на компресията е променено на 16,3:1, има различна форма на буталото, променено е времето за отваряне на всмукателния клапан, подобрена е хибридната система, както и софтуерът на двигателя е различен. Всичко това е допринесло за подобрената реакция на педала на газта, като освен това мощността се разгръща по-равномерно.

Благодарение на промените е намален и разходът на гориво, който съвпада със стойностите, посочени от производителя. Докато управлявах Mazda CX-30 по планински пътища и магистрала, установих, че промените значително са подобрили удоволствието от шофирането. Равномерното разгръщане на мощността по този начин позволява по-комфортно пътуване. Ако е необходимо, например при изпреварване, Mazda CX-30 става доста динамична, като ускорява от място до 100 км/ч за 8,3 секунди, а от 80 до 120 км/ч – за 6,5 секунди.

На пътя кросоувърът се държи безупречно, ускорението не е вълнуващо, но колата се движи плавно, без да се налага ръчно превключване на 6-степенната автоматична скоростна кутия. Значителното предимство на новия двигател е високата му култура на работа. Независимо дали карате с постоянна скорост или ускорявате динамично, в купето никога няма прекомерно висок шум. Само когато достигнете 6000 об/мин, се чува бръмченето на мотора.

По време на шофирането установих, че обещанията на производителя относно средния разход на гориво не са далеч от истината. Новата Mazda CX-30 с предно предаване и с автоматична скоростна кутия изразходва средно 5,6 л/100 км, а при 90 км/ч на извънградско, консумацията е едва 4 литра на 100 км.

Отдавна не съм карал кола, която след технически промени да бъде толкова различна от версията преди модификацията. Въпреки, че увеличението на мощността и въртящия момент е малко, производителността на двигателя е станала толкова голяма, че автомобилът е много приятен за шофиране и показва умерен разход на гориво. Още от първите километри се усеща, че колата е по-динамична и по-отзивчива, със спортни настройки на шасито.

Прецизното управление на Mazda CX-30 помага за еталонното описване на завоите. Воланът е умерено остър, а позицията на седене и видимостта са отлични. Теглото е разпределено оптимално, което е допринесло за балансираните реакции и стабилното пътно поведение. В базовата си версия кросоувърът CX-30 се предлага със задвижване на предните колела, а като опция може да се поръча и със задвижване на четирите колела AWD.

Системата за контрол на разпределението на въртящия момент между предните и задните колела G-Vectoring Control Plus подобрявай сцеплението на колелата с пътната настилка, което е от голяма полза на черен път или на заснежен участък през зимата.

Кросоувърът Mazda CX-30 пристрастява към шофирането с разкошния си интериор, в който всеки малък детайл е изработен с най-голямо внимание, така че водачът и пътниците наистина да се почувстват в скъпа кола. На предните седалки има достатъчно пространство дори и за високи хора, но на задните седалки могат да седнат удобно само двама пътници. Обемът на багажника е 430 литра и в него се събират например четири куфара или три куфара и сгъната детска количка.

Технически характеристики

Mazda CX-30 2.0 e-Skyactiv-X 186

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

186 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

204 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на гориво

127 г/км емисии на СО2

53 790 лева цена на модела