0

Н овият флагман в гамата на Renault – Koleos, изглежда ярко и привлича вниманието, особено в разкошната топверсия Initiale Paris, лансирана за първи път на българския пазар. Емблематичната версия в историята на Renault във Франция блести с чара на Париж и съблазнява с луксозния си салон и богато серийно оборудване. В дизайна на модела изпъкват елегантните линии, които подчертават емблематичния за версията цвят „Аметист”.

Новият флагман в гамата на Renault – Koleos, изглежда ярко и привлича вниманието, особено в разкошната топверсия Initiale Paris, лансирана за първи път на българския пазар. Емблематичната версия в историята на Renault във Франция блести с чара на Париж и съблазнява с луксозния си салон и богато серийно оборудване. В дизайна на модела изпъкват елегантните линии, които подчертават емблематичния за версията цвят „Аметист”.

Особено интересно изглежда предната част, в която има множество стилистични подобрения. Хромираната радиаторна решетка всява респект, а фаровете са допълнени с извити дневни светлини. При Initiale Paris оптиката е напълно светодиодна. Предните калници са украсени с оригинални хромирани лайстни, а задните са съчетани с елегантността на мускулестите повърхности. На праговете са поставени сребристи облицовки. Стандартното оборудване на версията включва 19-инчови двуцветни алуминиеви джанти и надпис Initiale Paris под логото на Renault. Задните светлини се простират по цялата ширина, а на върха на багажната врата е поставен дискретен спойлер, който завършва атлетичния профил на модела.

Приятните изненади продължават и в салона на новото Renault Koleos. В елегантния интериор блестят хромирани прагове с надпис Initiale Paris и висококачествен кожен салон от пълнозърнеста кожа Nappa. Тя остава гладка и еластична, като е използвана за покритие на скоростния лост и волана с гравиран знак Initiale Paris. Първокласните шевове на седалките са направени ръчно, за да се гарантира майсторска изработка. Всички пластмасови детайли са украсени с черни лакирани вложки, а светодиодното осветление в салона е с променящи се цветове.

Предните седалки с комфортни обгръщащи подглавници глезят водача и пътника до него с електрическо регулиране, масаж, отопление и вентилация. Високата позиция помага за добрия обзор напред и настрани, а маневрирането назад е улеснено от камера за заден ход. Мултимедийната система на централната конзола е подчертана от специфично цветово покритие. На централния панел е поставен 8,7-инчов сензорен екран на мултимедийната система R-Link 2 във вид на таблет. Благодарение на него, за аудиосистемата и климатроника има много малко бутони. За перфектния саунд в салона се грижи озвучителната система Bose. На втория ред седалки има достатъчно пространство за краката и над главите дори на високи пътници, а широчината позволява отзад да седнат удобно трима възрастни човека.

Обемът на багажника е 550 литра в нормално състояние и 1690 литра със сгънати задни седалки. Капакът на багажника е оборудван с електрическо задвижване и сензорно отваряне. Освен това топверсията Initiale Paris включва двузонов климатроник, сензори за дъжд и светлина, навигационна система, Bluetooth връзка, камера за задно виждане, адаптивен круиз контрол, безключов достъп и бутон за стартиране на двигателя, автопилот за самостоятелно паркиране, система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Като опция се предлага още панорамен електрически стъклен покрив. В помощ на водача е налична система за автоматично аварийно спиране, система за наблюдение на платното за движение и мониторинг на слепите зони.

Новото Renault Koleos Initiale Paris е оборудвано с 2,0-литров турбодизелов двигател dCi 175 и се предлага в две версии с възможност за предно и двойно задвижване. 2,0-литровият мотор с турбокомпресор и директно впръскване на горивото развива максимална мощност от 175 к.с. Моторът е комбиниран с безстепенна скоростна кутия X-Tronic, която работи като автоматична трансмисия с различни предавателни числа. Водачът може да избере ръчен режим на скоростната кутия със 7 виртуални предавки и да се възползва от моторната спирачка. На пътя Koleos не е особено пъргав и ще пасне на спокойните водачи, за които динамиката е на заден план. Има какво да се желае и по отношение на окачването, което на равна настилка вози добре, но при дупки и легнали полицаи издава твърдия си характер.

Новото Renault Koleos със задвижване 4х4 е подходящ автомобил за експедиции и преходи. Технологията постоянно следи условията на движение и подобрява сцеплението. Системата е много лесна за използване и позволява избор на три режима според терена. Чрез бутон, разположен от лявата страна на волана, се избира един от режимите 2WD, Auto или Lock. Най-икономичен е Koleos на сух път в режим 2WD, когато се задвижва от предните колела, а разходът на гориво е около 6 л/100 км. В градски условия и на магистрала, консумацията е 7,5 л/100 км. Цената на версията Initiale Paris с предно предаване е 69 490 лева, а с 4х4 е 73 490 лева.

Технически характеристики

Renault Koleos dCi 175 X-Tronic 4x4 Initiale Paris

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

X-Tronic безстепенна автоматична скоростна кутия

175 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

380 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

204 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на дизел

168 г/км емисии на СО2

73 490 лева цена на модела