monitor.bg
Неделя 30 Октомври, 2005
Руският гигант "АвтоВАЗ" прави планове да изнася в ЕС през България
“Лада Нива” с дизелов двигател на “Пежо” искат да сглобяват в Казанлък
Акцентът може да бъде и в производството на детайли и възли

.
"Булгаралпин" е единствената наша кола от стъклопласти
Единствената българска лека кола от стъклопласти е легендарната "Булгаралпин". Нейното производство у нас започва благодарение на личните контакти на нашия автомобилен състезател Илия Чубриков с основателя на френската фирма "Алпин" Жан Ределе. През декември 1966 г. те се срещат в София. Чубриков изпробва "Алпин А110" по отсечка от още строящото се околовръстно шосе на българската столица.

Още в началото на следващата година французинът изпраща в България няколко 1100-кубикови двигатели и агрегати. С тях са оборудвани 2 коли "Булгаррено" 8. Ределе командирона у нас и свой екип, който да помага при усвояване монтажа на "Булгаралпин".

За изработването на стокъпластовите каросерии държавата отпуска 8 млн. френски франка за закупуване на лиценз от Франция. Доставено е и специализирано оборудване. Илия Чубриков е назначен от ВТО "Булет" за отговорник по производството на спортните автомобили у нас. Използваната епоксидна смола за каросериите отначало се внася от Франция, но по-късно, за да се пести валута, се купува от ГДР и Полша.

Първиите бройки от легендарния "Булгаралпин" са сглобени в края на на 1967 г. По това време моделът е хит в Европа и Америка. Пред 1969 г. две български коли за първи път участват в рали Монте Карло.

Според някои данни в България са произведени само 60 бройки "Булгаралпин". Други източници сочат цифрата 120. Илия Чубриков си спомня, че са произведени около 100 и нито един от тях не е продаден зад граница.
.
.
.
.
Анкета
трябва ли да слагаме коланите на задните седалки в автомобила?
да, задължително
спасяват само когато се кара до 80 км./ч
не
кат само си търси начин да глобява