monitor.bg
Вторник 1 Февруари, 2011
Родното изобретение харчи 3 лв. на 100 км
Старата кола минава на ток срещу 8 хиляди лева
Ековозилата с 50 на сто по-скъпи от класическите

МОНИТОР
Тестовият електромобил е с 350 кг оловна батерия и с един заряд минава 100 км. Максималната скорост, която вдига, е 100 км в час.
.
2 млн. километра гаранция за двигателя
В тестовото рено, преустроено на електромобил, са заложени всички най-модерни тенденции, които се прилагат и в Япония, САЩ, Германия, обясни още доц. Иван Миленов от Висшето транспортно училище.

Задвижването на елмобила е променливо-токово, асинхронно, с векторно управление. Това е най-новата технология, която се прилага и в метрото, обясни Миленов. Тя позволява от акумулатора към колата да се подава точно толкова ток, колкото е необходимо, за да може тя да се задвижи. Благодарение на нея гаранцията за двигателя е, че ще мине 1-2 милиона километра без ремонт.

Освен това в тестовия елмобил е приложена технология, при която, когато шофьорът вдигне крака си от газта, двигателят минава в генераторен режим. Това означава, че той спира да харчи ток и започва да зарежда.

Автомобилът е снабден и със слънчев панел на покрива, който през светлата част от деня може да акумулира до 2 киловата на ден.

Използвана е и нанотехнология, която е приложена в суперкондензаторите, с които е снабдена машината. Тя позволява бързо потегляне и спиране на колата.
.
.
.
.
Анкета
трябва ли да слагаме коланите на задните седалки в автомобила?
да, задължително
спасяват само когато се кара до 80 км./ч
не
кат само си търси начин да глобява