monitor.bg
Четвъртък 9 Юли, 2009
Чай от гръмотрън спасява гърба от болки
И БЕЗ СИЛНИ ЛЕКАРСТВА ТЯЛОТО СЕ РЕМОНТИРА САМО
.
РЕЦЕПТА
Отварата се приготвя като 1 супена лъжица корени от репей  и половин супена лъжица  гръмотрън се варят 5-10 минути в 500-600 мл. Котлонът се изключва и се добавя една супена лъжица кора от върба. Прави се запарка за още 15-20 мин. Отварата се разпределя на 3-4 порции през деня. Чаят възстановява засегнатите участъци и успокоява болката.

Болното място може да се намаже с  мехлем от черен оман. Корени черен оман се счукват на прах в хаван или се мелят с електрическа кафемелачка. 50 г от смляната билка се смесват със 100 г свинска мас или  вазелин. Болното място се намазва и се покрива с мек вълнен плат. Най-подходящо е това да стане вечер, преди сън. Лапата остава да действа през  цяла нощ.
.
ПРОГРАМА

  Вдигането на тежести да става с изправен гръбнак, като леко се прикляка.

  При носене на тежък товар, той да се разпределя равномерно в двете ръце, а най-добре да се носи раница.

  Тези, които работят на компютър, се нуждаят от време за почивка. Могат да правят  стретчинг дори на работното място. Особено важни са упражненията за главата, тила и раменния пояс.

  Полезно е системното и редовно спортуване - джогинг, йога, туризъм, плуване на гръб...

  При ревматични оплаквания помагат чай от коприва, корени от репей. Облекчение носят ежедневните масажи с карамфилово масло. 80 г карамфил се смилат в кафемелачка, варят се 1 час на водна баня в 200 г зехтин. Прецежда се и със сместа се масажират болните места. 

  При пушачите проблемите с гръбнака са два пъти повече. Опитайте да откажете или поне да намалите цигарите. Те изяждат антиоксидантите. Затова са им необходими  допълнителни порции витамин С и Е, селен, каротин. Лошото хранене на гръбнака води до болки и риск от схващания.

  Продължителният стрес удря по кръста. Помагат техниките за релаксация, например автогенен тренинг, музикотерапия и др.

  Тенис, скуоч, бадминтон вредят на гръбнака. Изберете друг спорт.

.
ПЛУВАЙТЕ И ХОДЕТЕ БОСИ

Най-полезно е плуването, особено по гръб. Ако не умеете да плувате, ходете възможно най-дълго боси. Упражнението дава ефект, ако се разхождаме боси не само по тревата. Джапайте в морето или реката. Балансирането върху камъните и течащата вода ще се отразят благотворно на гърба.

На помощ идват и тренировките под ръководство на опитен инструктор. Достатъчно е да отделим 3 пъти седмично по 20 мин за силово натоварване на гръбнака с бодибилдинг или стретчинг. Преди тренировка обаче не забравяйте да загреете. Всеки път.

Ако гърбът вече боли, натоварването трябва да се увеличи и упражненията да се правят по З пъти седмично по 1 час. В съчетание със слънчевите бани упражненията дават своя лечебен ефект.  

.
ХОМЕОПАТИЯ

Хомеопатията може да помогне, когато схващането е на път да провали почивката.  

Rhus toxicodendron 9 СН е подходящ за случаите, когато болките се засилват при покой, например при по-продължително седене или ако ви събуждат след 2-3 часа сън. Приемат се 5 зрънца преди лягане и още 5 сутринта при събуждане.

Aconitum napellus 9 CH е подходящ за болки, предизвикани най-вече от продухване. 3-4 пъти дневно се пият по 3 зрънца, докато болките се успокоят. Ефектът от хомеопатията обаче се изчерпва и трябва да се поддържа на 1-2 часа с по 3 зрънца.

Ruta graveolens 5 (9) CH помага при разтегляне на ставните връзки. От хомеопатичния препарат се пият по 5 зрънца 2-4 пъти дневно.

Hypericum 15 CH е подходящ  за болки по хода на нерва. Пият се по 5 зрънца  2-4 пъти дневно.

Arnica 5 CH помага при  всички случаи на травми с натъртване - падане от високо, автомобилни катастрофи и пр.

.
.
.
.
Анкета
трябва ли да слагаме коланите на задните седалки в автомобила?
да, задължително
спасяват само когато се кара до 80 км./ч
не
кат само си търси начин да глобява