Дъното е покрито с метални пластини, а праговете могат да бъдат украсени със сребърни лайсни.
Монитор Архив

Прераждане на шведската легенда

Денислав Стоянов - петък, 19-06-2015 - 18:51

Изцяло новото Volvo XC90 идва с дизайн и технологии от бъдещето

Първият високопроходим модел на Volvo беше представеният през 2002 година кросоувър XC90. Той стана толкова успешен, че се произвеждаше в продължение на 12 години и за това време от заводът на марката произведе над 600 000 автомобила. През есента на миналата година Volvo представи изцяло новото второ поколение на ХС90. Моделът е знаков за Volvo, тъй като с него започва прераждане на цялата гама на шведската марка. Неотдавна изцяло новото Volvo XC90 направи официалния си статичен дебют в България, а сега вече е на разположение за тестово шофиране в търговските комплекси на официалния представител на марката у нас – „Мото-Пфое”.

Новото XC90 е изградено върху изцяло нова модулна платформа, която скоро ще бъде използвана от почти всички модели на Volvo. Автомобилът е много по-голям от своя предшественик, като на дължина е пораснал със 145 мм до 4,95 м, а междуосието е удължено със 125 мм до почти 3 м. Освен това, ХС90 е по-широко със 100 мм и вече надхвърля 2 м, но е малко по-ниско с височина 1,77 м. Въпреки това,

кросоувърът е свалил 125 кг и сега тежи 1940 кг

в базовата си версия. Основното оборудване включва 18-цолови колела, а като опция могат да се поръчат колела с диаметър до 22 цола.

Още на пръв поглед се вижда, че второто поколение на Volvo XC90 е с радикално нов външен вид. Изцяло новият всъдеход няма нищо общо с предшественика си, а по-скоро носи чертите на концептуалните модели Volvo Estate и XC Coupe, представени през последната година. Новият модел е наследил от прототипите характерния двуобемен силует с наклонени стойки на покрива и редица стилистични елементи като светлините и броните. Дизайнът на автомобила с повишена проходимост е станал по-елегантен и ъглите са заоблени. Предният капак е станал по-дълъг, а надвесите са скъсени. Широката радиаторна решетка е украсена с хром. За първи път в новото XC90 дебютира освеженото логото на Volvo. Друга отличителна черта на шведската марка ще станат стесните светодиодни фарове. Уникалните Т-образни светлини са вдъхновени от скандинавската митология и напомнят на чука на легендарния бог Тор. Дъното е покрито с метални пластини, а праговете могат да бъдат украсени със сребърни лайсни. Над багажната врата има дискретен спойлер, а в задните стойки са интегрирани тесни светлини. Сред опциите за каросерията има аеродинамичен и офроуд пакети.

Новото Volvo ХС 90 предлага избор от два 2,0-литрови 4-цилиндрови двигателя Drive-E, които осигуряват изключителна динамика и икономия на гориво. Очаква се най-популярен за кросоувъра да стане дизеловият мотор D5 с мощност 225 к.с. и двоен турбокомпресор. Той е много тих и се чува само при рязко ускоряване. Основното му предимство е значителна тяга на ниски обороти, тай като пикът на въртящия момент от 470 Нм е на разположение още при 1750 об/мин. Това му позволява лесно и спокойно да извършва изпреварвания и да тегли ремарке с тегло до 2,7 тона. Динамиката също е напълно достатъчна, като

спринтът до 100 км/ч отнема 7,8 секунди,

а максималната скорост достига 220 км/ч. Моторът е с най-ниския в класа си среден разход на гориво от 5,8 л/100 км, както в града се качва едва до 7,8 л/100 км, а на извънградско е 4,7 л/100 км. Съвсем скоро у нас ще бъде наличен и бензиновият турбомотор Т6, който развива приличните 320 к.с. и има немалък въртящ момент от 400 Нм при 2200 об/мин. Върховият за гамата двигател Т8 на XC90 съчетава бензинов агрегат с механичен компресор и турбокомпресор заедно с електромотор, като предоставя ненадминато съчетание на мощност от 407 к.с. и емисии на въглероден двуокис от само 49 г/км. Комбинираният максимален въртящ момент е 640 Нм, благодарение на който XC90 ускорява от 0 до 100 км/ч за изумителните 5,6 секунди. Двигателната гама предлага турбодизелови агрегат D4 с мощност от 190 к.с., въртящ момент от 400 Нм и разход на гориво от около 5 л/100 км. Гамата включва и още един бензинов турбомотор T5 с мощност 254 к.с. и максимален въртящ момент 350 Нм. Всичките двигатели стандартно се предлагат с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Превключването става почти незабележимо, макар и не много бързо.

Изцяло новото Volvo XC90 наистина е революционен модел за шведската марка и си струва да бъде притежаван. У нас цените на всъдехода започват от 107 550 лева за дизеловата версия D4, а с двигател D5 в ниво Inscription струва 130 280 лева.