Можем да се борим със стреса още в зародиш.
mentalfloss.com

Седем трика за сваляне на стреса, които работят

ГЕОРГИ СЛАВОВ - вторник, 14-06-2016 - 16:06

Стресът е навсякъде около нас, но има начини да се справим дори и с него. Тези 7 стратегии са бързи, лесно-приложими, обосновани от науката и могат да се  извършват на бюрото. Можем да се борим със стреса още в зародиш.

1. Пийте чай

Веднага станете и си направете чаша билков чай. Има няколко причини, защо това ще Ви дестресира. Самото ставане дава кратка почивка на организма от действието, което го напряга. Освен това науката е доказала, че топлите напитки комбинирани с лайка, мента или ечемик понижават стреса веднага. Най-интересното
обаче е, че топлината от чашата, в която е чаят ще Ви накара да се държите по-топло с околните. Това е особено полезно, ако те са източниците на стрес.
      
2. Движете се

Не просто да се местите от едно място до друга, а да спортувате, да се разтягате или да танцувате. Дори гоненето на метрото или на трамвая рано сутрин унищожава стреса. Физическото натоварване може да помогне с напрежението и притеснението в душевното Ви здраве.

3. Малки животинки

Учените твърдят, че грижата за малко животинче като кученце, коте или птичка, намаляват кръвното налягане. Учени също смятат, че каквато и да е връзката между стресирания и животинчето, то тази връзка намалява тревогата - гледане на клипчета за котки увеличава продуктивността. Ако сте предвидливи бихте си създали папка на компютъра, в която да поставите най-сладките снимки на дребни животинки и да разглеждате тази папка, когато стресът Ви дойде в повече.

4. Дишане

Когато организмът се чувства стресиран и нервен, нервната система си представя, че нещо Ви гони и тялото се приготвя да бяга. Напрегнатите мускули, високият пулс и накъсаното и бързо дишане са резултат от желанието на нервната система да „помогне“. Но тази система може да бъде „хакната“. На първо време се почувствайте удобно. След това си поемете възможно най-дълбоко въздух. Задръжте за няколко секунди и повторете. Ако дишате спокойно за около 30 секунди или минута, то тялото Ви ще осъзнае, че няма опасност. Пулсът ще се уравновеси и ще се почувствате дестресирани.

5. Създайте нещо

Не трябва да сте поет или художник. Драскането върху тетрадка или връзването на шал редуцират стреса веднага. Невролози обясняват това явление с факта, че мозъкът не може да прави много неща едновременно и докато е зает да създава нещо, то не му остава време да се притеснява.

6. Гледайте детски

Може и да не са детски – важното е да се смеете. Гледайте глупави комедии или се срещнете със забавен приятел. Смехът е полезен – доставя повече кислород на тялото, изключва сензорите за стрес и кара положителни и радостни хормони да прииждат в организма. Смехът, както и псуването, дори има ефект на обезболяващо.

7. Излезте навън

Природата е изключителен приятел в борбата със стреса. Разходката на чист въздух или седенето на пейка (без телефон) намалява нивата на хормона кортизол, който е отговорен за напрежението и притеснението, и Ви вдъхновява да се чувствате по-пълноценно и по-добре. Само пет минутки прекарани навън са изключително ползотворни.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.