Отпред изпъкват огромните отвори за въздух в бронята, украсена със сребристи панели.
Снимки SsangYong

SsangYong XLV - семеен кросоувър в голям размер

Денислав Стоянов - неделя, 26-03-2017 - 20:30

Удълженият корейски модел качва на борда пет човека и много багаж

Корейската марка SsangYong е известна по целия свят със своите високопроходими модели, построени върху цяла рама, но и последните модели с носеща каросерия станаха също доста популярни. Най-компактният кросоувър SsangYong Tivoli вече спечели сърцата на хиляди потребители по света, търсещи качествен автомобил с повишен просвет, очарователен дизайн, богато оборудване и модерни технологии, но на по-достъпна цена от именитите си конкуренти. Сега в гамата на SsangYong има ново попълнение и това е удълженият вариант на оригиналното Tivoli, наречен XLV. От предната част до задните врати кросоувърът почти не се е променил, но както подсказва името му, той е в по-голям размер, изразен в удължената задна част на модела. Изразителният двуобемен профил е с малък ъгъл на наклон на предното стъкло. Тънката радиаторна решетка е съчетана с огромни отвори за въздух в бронята, украсена със сребристи панели. Скосените фарове са украсени със светодиодни дневни светлини в горната си част.

В задната част са променени светлините и багажната врата, която в горната си част има неголям спойлер.

Промените при XLV спрямо Tivoli са ярко изразени в задната част, където изпъкват мускулестите разширени калници. Запазени са масивните С-колони на покрива и извивките на линиите на прозорците, но към задния надвес са прибавени цели 238 мм. Също така се променени задните светлини и багажната врата, която в горната си част има неголям спойлер. Увеличен е ъгълът на наклон на задните колони и са оцветени в черно, което създава ефект на панорамно стъкло. Дължината на SsangYong XLV достига 4440 мм при непроменено междуосие от 2600 мм. Широчината от 1798 мм и височината 1605 мм остават без промяна. Теглото е увеличено незначително с 50 кг и кросоувърът тежи само 1395 кг в базовото изпълнение. Стандартното оборудване включва 16-инчови джанти от леки сплави. Минималният пътен просвет е 167 мм.

Воланът е плосък в долната си част и е обшит с кожа, така че е много удобен и приятен за управление.

Влизайки в салона на SsangYong XLV ще се озовете в една приятна атмосфера, като в същото време интериорът разполага с много технологични иновации. Седалките са меки и удобни, с неголеми изразени странични опори, тапицирани са с качествена тъкан. Таблото щедро е декорирано с черни лакирани повърхности и сребристи панели. Воланът е плосък в долната си част и е обшит с качествена кожа, така че е много удобен и приятен за управление. Скалите на приборите са разположени в отделни окръжности и са разделени от екрана на бордовия компютър. На централната конзола е 7-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система с Android, която позволява да свържете смартфон към колата. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатика са рационално подредени, само някои от тях са твърде малки.

Предните седалки са меки и удобни, с неголеми странични опори и са тапицирани с приятна тъкан.

В голямата жабка на XLV спокойно може да се събере преносим компютър, а над нея има открита ниша за документи например. На централния тунел са поставени две гнезда за чаши и подлакътник с отделение за малки предмети в него. Седалката на водача се регулира и по височина, а двете предни седалки са снабдени с отопление. Вътрешното пространство за пътниците отзад е много щедро. На втория ред седалки има много място за краката и над главите на пасажерите, за размерите на този клас. Отзад удобно могат да седят двама човека с ръст 1,85 м, но за трима ще е малко тясно. Увеличената дължина на каросерията и липсата на трети ред седалки отварят огромен багажник с обем от 720 литра, който е най-големият в сегмента. Пространството може да се увеличи със сгъване на задните седалки до 1440 литра.

Обемът на багажника от 720 л е най-големият в сегмента и се увеличава до 1440 л със сгънати задни седалки.

Както и SsangYong Tivoli, така и XLV се предлага с избор от два двигателя с работен обем от 1,6 литра. Бензиновият 4-цилиндров мотор е високооборотен и развива максимална мощност от 128 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент от 160 Нм се достига при 4600 об/мин, така че тягата не винаги е достатъчно. В комбинация с 6-степенната автоматична скоростна кутия ускорението от място до 100 км/ч отнема 12 секунди. При старта от място при подаване на газ моторът реагира бързо, но за изпреварване трябва да се приготвите по-отдалече и да имате добра видимост. Комбинираният разход от 7,9 л/100 км изглежда висок на фона на модерните бензинови турбомотори, но е напълно реален на пътя. Корейците обещават скоро да представят за модела и нов 1,2-литров бензинов турбомотор с много по-добри технически показатели.

Към задния надвес са прибавени цели 24 см, увеличен е и ъгълът на наклон на задните колони в черно.

Дотогава по-удачният избор е 1,6-литровият турбодизелов агрегат тип Common-Rail с променлива геометрия на турбината. Неговата мощност от 115 к.с. не звучи много, но той тегли значително по-добре автомобила, благодарение на големия въртящ момент от 300 Нм, наличен още при 1500 об/мин и оставащ на разположение до 2500 об/мин. Дизеловият агрегат е еластичен и работи удивително тихо. Динамиката е по-добра и това се усеща най-вече при ускорението за изпреварване, а средният разход на дизел с 6-степенната автоматична трансмисия на японската фирма Aisin (опция 2300 лева) е 6,3 л/100 км. Тя превключва предавките плавно и по-бързо, отколкото при бензиновия мотор. Стандартната 6-степенна ръчна трансмисия е с дълъг ход на лоста, но работи точно.

Новият SsangYong XLV стандартно е с предно предаване, но само срещу 2800 лева получавате система за двойно задвижване с електронно разпределение на въртящия момент с електронна система 4WD Lock, заключваща мостовете в съотношение 50:50. Версията с 4х4 не само показва по-добро сцепление с пътя, но и е получила по-съвършеното задно независимо окачване, докато версията с предно предаване е с торсионна греда. Воланът на XLV може да стане по-директен с натискане на един бутон на централната конзола, от който се избира спортен или комфортен режим. Кросоувърът е доста маневрен с радиус на завой от само 5,3 метра. Качен на 18-инчови джанти от леки сплави автомобилът вози по-твърдо и някои неравности на пътя се усещат. Затова пък каросерията се наклонява съвсем малко в завоите. При скорост над 130 км/ч в салона се чува само шумът от гумите и свистене на вятъра.

Новият SsangYong XLV идва на българския пазар с базова цена от 33 500 лева. Той е с около 10% по-скъп от Tivoli, но все така остава достъпен и предлага възможност за ползване на данъчен кредит. Стандартно на борда има 7 въздушни възглавници. Много прилично е оборудван кросоувърът в ниво Comfort, включващо система за безключов достъп и стартиране на двигателя с бутон, пълен електрически пакет, двузонов климатроник, камера за задно виждане, сензори за дъжд и светлина, завиващи ксенонови фарове, Bluetooth връзка, круйз-контрол, отопление на предните седалки, 220 волта извод за електроуреди, USB вход, амбиентно осветление и др. Сред опциите са автономна аварийна спирачна система, предупреждение за челен сблъсък, предупреждение за напускане на лентата на движение, активен асистент за задържане в пътната лента, система за разпознаване на пътните знаци и др. В най-високото ниво Premium има подгряване на задните седалки и волана, електрическо регулиране на седалката на водача, кожен салон, електрически люк и др. Има и възможност за персонализация с двуцветна външност, боя металик или гланцов лак.

Под капака е скрит 1,6-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 128 к.с.

SsangYong XLV eXGi 160 4x4

1,6-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

128 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

160 Нм максимален въртящ момент при 4600 об/мин

12,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

172 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км комбиниран разход на бензин

184 г/км емисии на СО2

41 800 лева цена на модела

Тагове:  SsangYong

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.