Дизайнът на предната част съчетава линиите на горната решетка с издължените фарове.
Снимки Toyota

Достоен наследник на легендарния пикап

Денислав Стоянов - понеделник, 19-09-2016 - 08:59

Осмото поколение на Toyota Hilux е получило развитие във всички детайли

Един от най-популярните пикапи в света - Toyota Hilux, през тази година най-накрая получи наследник. Отскоро новият Hilux, вече осмо поколение на модела, дебютира и у нас. Първото поколение на Hilux се е появило през 1968 г., а в Европа пикапът бил представен година по-късно. За изминалите 48 години са пуснати общо осем  поколения Hilux, някои от които са се превърнали в емблематични. Второто издание, слязло от конвейера през 1972 г., се предлагало с 3-степенна автоматична скоростна кутия. Третото поколение, която се появило през 1978 г., за първи път получило дизелов двигател, задвижване на четирите колела и версия с двойна кабина. До момента са произведени над 18 милиона пикапа Toyota Hilux. Осмото поколение на Toyota Hilux е достоен наследник на легендарния бестселър, който се е развил в почти всички основни параметри. Пикапът е станал по-икономичен, салонът е по-комфортен, а опциите в интериора не отстъпват на далеч по-скъпите всъдеходи.

Линиите на каросерията на пикапа са по-гладки, а към цветовете е добавен и огнено червено.

В европейската гама на Toyota пикапът Hilux е най-големият по габарити. Осмото поколение е пораснало още повече на размери. Дължината на новия Hilux е 5,33 м, така че паркирането на колата в града създава известни проблеми, въпреки че затова помага камерата за задно виждане. Значително се е променил външният вид на новия Hilux. Пикапът е по-рафиниран, линиите на каросерията сега са по-гладки, а в предната част фаровете и радиаторната решетка са свързани в едно цяло. Към традиционните външни цветове като бяло, сребристо и черно, са добавени по-свежи нюанси като перлено бяло, морско синьо и огнено червено.

Пред водача е новото табло, а на централната конзола изпъква 7-инчовият сензорен екран.

Интериорът на новия Hilux е претърпял истинска революция в сравнение с предишното поколение. Дизайнът на таблото е много стилен, като на централната конзола е разположен 7-инчов сензорен екран на мултимедийната система. Новото инструментално табло разполага пред погледа на водача големи аналогови оборотомер и скоростомер с разположен по средата 4,2-инчов цветен дисплей. Той предава най-важната информация за автомобила на удобна за водача позиция с интуитивно управление от волана. В салона са използвани по-качествени и по-благородни материали. Изчезнал е лостът за управление на трансмисията 4х4. За свързване на предния мост и превключването към понижаващи предавки сега има прегледен превключвател.

В салона са използвани по-качествени материали, позицията на водача е висока и удобна.

Дори и базовият Hilux е оборудван със 7 въздушни възглавници, сред които има дори еърбег за коленете на водача, както и система за стабилизиране на автомобила и ремарке. Тестваният пикап е в най-високото и разбира се най-скъпото ниво на оборудване Invincible. То се идентифицира лесно по LED светлините, страничните стъпала и 18-инчовите алуминиеви джанти с гуми за асфалтови пътища. В салона на новото поколение е станало по-просторно и удобно. За първи път Hilux е получил волан, който се регулира не само по височина, но и в дълбочина. Пикапът предлага увеличено пространство в интериора и по-удобни седалки, както и богат набор от ниши за съхранение на предмети.

Интериорът предлага повече пространство за главите и краката на пътниците на задните седалки.

Задната седалка при версия Double Cab се сгъва и повдига нагоре, за да се увеличи гъвкавостта на интериорното пространство. Товарният отсек на новия Hilux е разширен, подсилен и по-практичен. Максималната широчина на товари е увеличена до 1,65 м. Основата на товарния отсек е подсилена за да бъдат намалени деформациите и нараняванията по него при товарене и разтоварване. Оребреният под разполага с усилващи напречни греди. Челният панел е подсилен, а формата на двата калника е оптимизирана за по-големи товари. За товарното пространство на Hilux се предлага богата гама аксесоари като ролбари, хардтоп, ролкови алуминиеви и твърди покривала.

Дори и празен, новият Hilux вози по-комфортно, като единствено на неравностите леко подрусва.

Осмото поколение на Toyota Hilux е получило абсолютно нов двигател с намален обем, но с повече мощност и икономичност. Новият 2,4-литров турбодизелов агрегат е с мощност 150 к.с. и стандартно е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Тестваната версия е оборудвана с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия. Максималният въртящ момент от 400 Нм дава предимство както при ускорение, така и извън пътя. В режим Power моторът развива цялата си сила, а автоматичната трансмисия превключва по-късно предавките. В града разходът на дизел е 9 л/100 км, а извън града в режим ECO пада до 6,5 литра на сто.

Hilux е подготвен за сериозен офроуд и с лекота преодолява водно препятствие до 70 см.

Параметрите на геометрична проходимост на Toyota Hilux са впечатляващи. Обявената дълбочина на преодоляване на водно препятствие е 70 см, ъгълът на атака отпред е 31 градуса, а отзад - 26 градуса, ъгълът на рампата е 23 градуса, а пътният просвет е увеличен до 227 мм. Ресорите на задното окачване са по-дълги с 10 см, амортисьорите са по-дебели, променени са точките на свързване на елементите към рамата. Новата Toyota Hilux е подготвена за сериозен офроуд и не се страхува нито от кални коловози, нито от пресечени терени. Пикапът е оборудван със система за превключване между режимите 4х2 и 4х4, има демултипликатор за превключване между бързи и бавни предавки, както и преден и заключващ се заден диференциали с ограничено приплъзване.

Ъгълът на атака отпред е 31 градуса, отзад - 26 градуса, а пътният просвет е увеличен до 227 мм.

Изцяло новият заден диференциал с ограничено приплъзване е с усилена структура поради увеличения въртящ момент. Посредством разположен в централната конзола превключвател, новата система за автоматично изключване на предния диференциал освобождава предните колела от задвижването, което подобрява комфорта, управлението и намалява разхода на гориво. За по-голямо удобство превключването от задно задвижване към двойно предаване и обратно може да се случва при скорост под 50 км/ч. Дори и празен, новият Hilux вози по-комфортно, само на неравностите се появява характерното за пикапите друсане. При поставяне на товар от 200-300 кг поведението се променя драстично и клатенето на задната част изчезва.

Toyota Hilux 2.4 D-4D 4x4 Double Cab

2,4-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

160 к.с. максимална мощност при 3400 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1600-2000 об/мин

12,8 секунди ускорение от 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

7,2 л/100 км среден разход на дизел

189 г/км емисии на СО2

49 990 лева базова цена на модела

76 990 лева цена на тествания модел

Тагове:  ToyotaHiluxпикап

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.