Изцяло новата гама лекотоварни модели включва Transit, Transit Custom, Transit Connect и Transit Courier.
Всеки пети модел е с 1.0-литров двигател EcoBoost

Ford е №1 при лекотоварните и втори при леките коли

Денислав Стоянов - неделя, 11-10-2015 - 12:22

Автомобилният гигант Ford е №1 по продажба на лекотоварни автомобили в Европа за септември и за първите 9 месеца на годината, и остава втората най-продавана марка на Стария континент по общи продажби на леки автомобили. Днес един от четири автомобила се поръчва с технологията EcoBoost на Ford, а една от пет коли е с многократно награждавания 1.0-литров двигател EcoBoost. Търсенето на изцяло новата и разширена гама лекотоварни автомобили, включваща Transit, Transit Custom, Transit Connect, Transit Courier и пикапа Ranger продължава да расте. Продажбите са нараснали с 26% за първите 9 месеца на годината. Пазарният дял за този период се е увеличил с 1,5 процентни пункта до 12,8%, което е най-доброто постижение за близо две десетилетия. Поръчките на Transit са се увеличили с 25% през септември.

Продажбите на новото Mondeo са с ръст от 45% през септември и 60% от началото на годината.

 

Търсенето на пикапа Ranger продължава да расте, като продажбите през септември са се увеличили със 17% и най-добрите за септември и първите три тримесечия от премиерата на модела през 1999 г. Поръчките за Ranger са се увеличили със 73% през септември. Според последните налични данни Ranger заемаше първата позиция по продажби на европейския пазар на пикапи през първите 7 месеца на тази година.

 

При леките автомобили Ford остава втората най-продавана марка в Европа по общи продажби. Почти 10 000 европейски клиенти са поръчали новия Ford Mustang, чийто продажби в Европа стартираха това лято за първи път в 51-годишната история на легендарния спортен автомобил. Продажбите на новото Mondeo са с ръст от 45% през септември и 60% от началото на годината. Поръчките от клиенти на новия Focus са се увеличили с близо 37% през септември. Fiesta продължава да е най-продаваният малък автомобил в Европа за първите 8 месеца на 2015 г. според данните на Jato Dynamics. Продажбите на гамата високопроходими модели на Ford също продължават да нарастват. За първите 9 месеца на годината продажбите на Kuga са най-високите за модела от 2008 г. насам, а продажбите на компактния EcoSport се увеличиха двойно.

За първите 9 месеца на годината продажбите на Kuga са най-високите за модела от 2008 г. насам.

През септември Ford е продал общо 140 300 коли на традиционните си 20 европейски пазара и 978 800 автомобила за първите 9 месеца на годината, което бележи ръст от съответно 8% и 10% на годишна база. Общият пазарен дял на компанията е 8,9% през септември и 8,1% за първите 9 месеца, което е най-добрият общ пазарен дял за първите три тримесечия от 2011 г. насам.