Фасадата отпред е променена чрез изцяло новите фарове със светодиодни „ангелски очи” и новите решетка и броня.
Монитор Архив

Отлична работа на пластичния хирург

Денислав Стоянов - вторник, 28-07-2015 - 18:00

„Единичката” на BMW е все така завладяваща, но вече е стилна и солидна

Дебютиралото през 2011 г. второ поколение на 1-а серия на BMW предизвикваше смесени чувства. Хармоничният силует на „единичката” и скромната задница бяха засенчени от намръщеното лице със скосени като триъгълници „очи” и подпухнал „нос” с характерните „ноздри” на радиаторната решетка. Въпреки че външността не ми беше симпатична, имаше защо да харесвам „единичката”. Още с първите метри на движение зад волана тази кола ме караше да забравя за ексцентричния й външен вид. Серия 1 на BMW е единствената кола в сегмента със задно задвижване, а нейните турбодвигатели, отлично окачване и пъргав автоматик я превръщат в наистина много ловък хищник. По отношение на пространството в салона и комфорта второто поколение на Серия 1 направи огромен скок в сравнение с предшественика. Единствено трябваше да се паркира така, че влизайки и излизайки от колата да не виждате предницата. Много автомобилни специалисти критикуваха и задната част, която леко наподобяваше на Volkswagen Polo. Но когато през март на автосалона в Женева махнаха покривалото на обновената „единичка”, всички отдъхнаха с облекчение – пластичният хирург се е справил със задачата си отлично. Трябва да изкажем благодарност на дизайнерите на BMW за този амбициозен и най-вече правилен фейслифт. Отпред моделът прилича на купето BMW 2-а серия, а задните светлини са станали по-хоризонтални, за да направят колата визуално по-широка. Разглеждайки предната част най-голямо впечатление правят изцяло новите фарове, които още в стандартното ниво са оборудвани със светодиодни

„ангелски очи” за дневните светлини

Новите светлини подчертават стилната предница на модела. Фасадата е променена и чрез изцяло новата предна броня, при която централният въздухозаборник вече е по-широк, а страничните прорези са допълнени с красиви хромирани лайсни над фаровете за мъгла. Фирмените „ноздри” сега имат по 9 вертикални ламела, вместо 11 преди. Голямата промяна в предната част не се е отразила значимо на профила, който и до преди фейслифта изглеждаше чудесно благодарение на дългия преден капак, ярко изразените мускулести калници и спортната стойка на покрива. Сериозно е обновена и задницата, която изглежда много спортно и ефектно, за сметка на новите L-образни светлини във фирмения стил на BMW. Значително е преработена и задната броня.

Интериорът на BMW Серия 1 също е получил някои нови „дрешки”. Още в базовото ниво на оборудване има система iDrive с 6,5-инчов дисплей, двузонов климатроник, датчик за дъжд, парктроник, подгряване на седалките, а също и мултимедийна система BMW Radio Professional. Централната конзола сега изглежда по-пъстра, благодарение на хромираните кантове на отворите за вентилация, а показателите на дисплея могат да бъдат и бели, и оранжеви, в зависимост от осветлението. Качеството на материалите в салона е по-добро от преди, имайки предвид класа на автомобила. Приборният панел е стилен и информативен, няма нищо излишно – скоростомер, оборотомер и няколко други обичайни показателя. Пространството на втория ред не е достатъчно за високи хора, но спокойно един зад друг в колата могат да седнат пътници с височина 1,75 м. От средата на облегалката на задната седалка се подава подлакътник. Обемът на багажника е 360 л, а със сгънати задни облегалки нараства до 1200 л.

Един от най-търсените варианти на „единичката” е модификацията 120d, а у нас много от клиентите добавят и система за задвижване на четирите колела 4х4. Под капака на новото BMW 120d xDrive мърка нов

2,0-литров турбодизел с мощност 190 к.с. а максималният въртящ момент е забележителните 400 Нм, налични в диапазона от 1750 до 2500 об/мин. С този мощен агрегат, системата за двойно задвижване и 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия автомобилът върви просто великолепно. В интервала на максималния въртящ момент тягата впечатлява с динамиката си, но дизеловият мотор тегли добре и след 2500 оборота. На планински път със завои новият 2,0-литров дизелов двигател дърпа много уверено, ускорявайки хечбека от място до 100 км/ч само за 6,8 секунди, а задвижването на четирите колела позволява да настъпите на педала на газта много по-рано от излизането от завоя. Можете да управлявате модела с xDrive далеч по-динамично, отколкото ако е само със задно предаване. Натискайки газта докрай, за сигурността бди електронната система за разпределение на въртящия момент, която може да прехвърли тягата изцяло на оста с по-добро сцепление. Ако колата е оборудвана с електронно управляеми амортисьори, окачването се справя прекрасно с неравностите на пътното платно, а в същото време хечбекът се държи много стабилно на планинските пътища с остри завои. Огромна заслуга за това вълнуващо пътно поведение има характерното задно задвижване.Слизайки от обновеното BMW 1-а серия отново поглеждам предницата и съм удовлетворен от това, което виждам. „Единичката” изглежда солидно и стилно, като истинско BMW. На пътя колата демонстрира балансиран характер, който ще пасне на повечето водачи. В града можете да се наслаждавате на чудесната шумоизолация и отличната позиция зад волана, а при атака на завоите по планински пътища да се радвате на шофирането на колата с динамичен двигател и перфектно пътно поведение. За щастие с обновяването характерът на „единичката” не се е променил и това все още е единственият компактен премиум хечбек със задно предаване на една разумна цена. Побързайте, за да му се насладите, защото от следващото поколение BMW Серия 1 ще бъде на нова платформа с предно предаване.