Зад отварящите се нагоре врати се крие разкошният интериор на Sin R1, направен от Vilner.
Снимки Vilner и Sin Cars

Vilner въдвори разкош в интериора на спортния болид Sin R1

Денислав Стоянов - четвъртък, 31-08-2017 - 11:08

Българската суперкола на Росен Даскалов получи салон на световно ниво

Българският производител на суперспортни автомобили и създател на Sin Cars - инженер Росен Даскалов, се довери на родното дизайнерско студио Vilner за проектирането и изготвянето на интериора на суперспортния болид Sin R1. Изборът въобще не е случаен, тъй като българското дизайнерско ателие Vilner е познато по целия свят с високото си качество на изработка. Vilner обаче не е първият избор на русенската фирма. Няколко години по-рано друго българско ателие се захваща с проекта, но резултатите се оказват незадоволителни и не отговарят на изискванията на основателя на Sin Cars Росен Даскалов.

Инженер Росен Даскалов се обръща към Vilner за партньор по-малко от два месеца преди автомобилния салон в Женева през март. Кокпитът трябва да бъде изработен в кратък срок и на световно ниво. Професионалистите от Vilner обаче приемат предизвикателството без притеснения, защото вече имат достатъчно опит с разработката и изработването на цялостни интериори за други производители на екзотични коли, като испанските AD Tramontana и хърватските Rimac Automobili.

Воланът е стилен, ергономичен и износоустойчив, като за обръча е използвана висококачествена кожа.

Няколко прототипа преди финалната версия

Суперспортната кола Sin R1 пристига при Vilner с абсолютно гол кокпит. Таблото, централния тунел, корите на вратите, тавана и седалките са в суров вид под формата на компоненти от въглероден композит. Цялостният дизайн е решен за няколко дни, като специално време е отделено на проектирането на седалките, които трябва да бъдат едновременно удобни, поддържащи и далеч не на последно място стилни. Ателието разработва няколко прототипа, преди да се стигне до финалната версия. Всеки един от вариантите е тестван в продължение на няколко дни с шофиране на писта, за да се гарантира удобството и функционалността на обвитите с кожа и алкантара карбонови корита.

В салона има много карбон, комбиниран с червена кожа и черна алкантара, която кореспондира със седалките.

Всичко в салона е покрито с кожа и алкантара

За покриването на почти всички компоненти и области от кокпита са използвани кожа и алкантара. Дори подът на Sin R1 е облицован с алкантара, под която е поставена специална изолация. Воланът е тази част, чиято функция изисква не само да бъде стилен, но и ергономичен и износоустойчив. За обръча е използвана висококачествена кожа, а въглеродните апликации са дело на Sin Cars. Много приятен и значителен детайл е така нареченият fire wall – преградата, разделяща кокпита от двигателния отсек. При Sin R1 тя също е карбонова, но дизайнерите от Vilner я тапицират с комбинация от червена кожа и черна алкантара, която кореспондира със седалките.

Червените 5-точкови колани завършват мощното и ефектно излъчване на салона, изпълнен с луксозни детайли.

Качеството е на нивото като при колите на Pagani

Червените 5-точкови колани завършват мощното и ефектно излъчване на салона, който е изпълнен и с луксозни детайли. Обърнете внимание на козирката над състезателния дигитален уред. Тя е съставена от въглеродни нишки, но облагородена с кожена ивица с контрастен шев, а от долната и страна е положена алкантара в три цвята, които съставят българския национален флаг. Елементът само по себе си е произведение на изкуството, като подобна детайлност и препратки сме свикнали да виждаме при продуктите на Pagani. Болтовете с надписи Sin Cars също напомнят на колите на Хорацио Пагани.

Надписите Sin Cars са като произведение на изкуството, като подобни има само при колите на Хорацио Пагани.

Британски експерт сравнява Sin R1 с Ferrari 488 GTB

„Sin R1 е по-предизвикателен и по-награждаващ от Ferrari 488 GTB”, казва британският журналист Дан Просър, който тества българската суперкола Sin R1 за престижното издание Top Gear. Просър споделя, че интериорът на Sin R1 е добре направен, а шофьорската позиция е перфектна. Електрическата кормилна рейка е серийна, като системата е много лека. С колата се маневрира лесно при ниски скорости, но при по-високи може да бъде стряскаща. С това обаче бързо се свиква. Наберете ли скорост, Sin R1 е адски бърз и вълнуващ за каране. От Sin Cars са направили двигателя суров и шумен. Звукът е истински, автентичен V8, като гръмотевична буря.

Суперспортният болид Sin R1 изглежда яко, изграден е около тръбно шаси и е по-лек от Ferrari 488 GTB.

Sin R1 отлепя доста бързо и с ръчните си скорости е по-предизвикателен и по-награждаващ от Ferrari 488 GTB. Наистина трябва да се постараете за да извлечете максимума от мотора и скоростите. Най-голямото предизвикателство при R1 е баланса на шасито. Никакво недозавиване и много презавиване, което значи че колата постоянно иска да се завърти в завоя. Тази тенденция е трудна за коригиране с лекия волан, но не след дълго свиквате и се научавате да контролирате задницата. Този агресивен баланс означава, че колата може да понесе толкова скорост в завоя, колкото поискате от нея, което я прави доста бърза. Балансът може и да е агресивен, но окачването е относително меко и премерено, колата не подскача по неравностите. Спирачките са много мощни и не показват признаци на умора.

Sin R1 е адски бърз и вълнуващ за каране, а моторът издава автентичен за V8 звук, като гръмотевична буря.

Избор от атмосферен мотор или турбодвигател

Суперспортният автомобил Sin R1 е изграден около тръбно шаси, а не с карбонов монокок. Пространствената рама е много здрава, но също така и по-тежка от карбоновата вана. Въпреки това колата е с почти 100 кг по-лека от Ferrari 488 GTB. Предлага се с 6,2-литров или 7,0-литров V8 атмосферни двигатели, които са сходни с тези монтирани в Chevrolet Corvette, но са модифицирани от Sin Cars. 7,0-литровият V8 мотор е със сменени бутала и лагери, система за мазане със сух картер, който е по-добър за писта и което означава, че може да бъде спуснат по-ниско в шасито. Изпускателната система също е специална и отчасти изработена от титан. Купето е направено от карбон, а задният спойлер е активен. 7,0-литровият V8 генерира 550 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Sin Cars обявяват ускорение от 0-100 км/ч за 3,5 секунди и максимална скорост 300 км/ч, така че е доста бърз.

Под козирката над състезателния дигитален уред има алкантара в цветовете на българския национален флаг.

Sin R1 550 е малко по-скъп от Ferrari 488 GTB

Ако не ви е достатъчен обаче, компанията предлага и 6,2-литров V8 мотор с компресор, който произвежда 650 к.с. Купувачите могат да избират между скоростна кутия с пера зад волана или традиционна 6-степенна механична трансмисия. Предаването е само задно. Има и диференциал с ограничено приплъзване. Конструкцията на окачването използва двойни A-образни раменни носачи при всяко колело с монтирани на борда пружини и амортисьори.

Цената на Sin R1 550 започва от 199 900 евро без таксите, което го прави малко по-скъп от Ferrari 488 GTB. Досега са произведени 20 коли, като Sin Cars никога няма да прави по повече от 30 на година, т.е. автомобилът ще си остане ексклузивен. Росен Даскалов казва, че в бъдеще готви и още по-мощна модификация на Sin R1.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.