НАСА държи всичко да е в пълна изправност
Google
В двеста и третото изстрелване на Международната космическа станция

Астронавти излязоха в открития космос за ремонт на роботизираната ръка

ГЕОРГИ СЛАВОВ - четвъртък, 05-10-2017 - 16:21

"Крайникът" е с дължина 18 метра

Двама американски астронавти излязоха в открития космос за ремонта на роботизираната ръка на Международната космическа станция /МКС/, предаде Франс прес, цитирайки съобщение на НАСА.

Имената на двамата астронавти, изпратени да изпълнят мисията, са Ранди Бресник и Марк Ванде Хай. Те активираха батериите на своите скафандри и излязоха извън борда на орбиталната станция, за да ремонтират канадската роботизирана ръка, дълга 18 метра. Тя играе съществена роля при работата на МКС и служи също за прихващането на товарните кораби, които редовно се скачват с орбиталния комплекс.

Роботизираната ръка е служила безгрешно на покорителите на космоса в продължение на 16 години, но напоследък тя дава признаци на износване и НАСА държи тя да е в пълна изправност. Американски товарен кораб трябва са се скачи с МКС следващия месец. "Космическата разходка" на астронавтите е с предвидена продължителност от два часа и половина.

Това е двеста и третото излизане в открития космос в историята на МКС, припомня агенцията.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.