В стилната предна част на Rio изпъкват фаровете с красиви U-образни LED светлини.
Снимки KIA

KIA Rio е пъргава в града, но обича и да пътешества

Денислав Стоянов - сряда, 31-05-2017 - 12:45

Новият корейски модел смайва с качества и поведение от по-висок клас

Най-много автомобили в Европа се продават в В-сегмента и всички производители на нови коли се надпреварват да предложат атрактивен модел в този популярен клас. Сред конкуренцията на утвърдени модели като Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Renault Clio, Peugeot 208, Nissan Micra и Skoda Fabia, сега на пазара идва новата KIA Rio за да премери сили със своите основни съперници. Ясно е, че на корейският автомобил няма да му е лесно, но създателите му са работили много усърдно и са направили сериозен конкурент, който ще стане хит на много европейски пазари. При разработката на четвъртото поколение на KIA Rio инженерите са се отнесли много сериозно, тъй като това е най-важният модел за корейската марка в целия свят. Новото Rio е построено на нова платформа. Моделът е пораснал до 4065 мм на дължина, а междуосието му е 2580 мм, което е сериозно увеличение на размерите за мащабите на В-сегмента. Широчината е 1725 мм, а височината е намалена до 1450 мм.

Задната колона на покрива е по-изправена, а в светлините има LED стопове с атрактивна форма.

Новата KIA Rio е станала по-строга, по-солидна и е пораснала. Моделът е тотално променен, спрямо предходното поколение и изглежда по много различен начин отвън. Дизайнерският екип, начело с Петер Шрайер, отново е изваял модерен и атрактивен външен вид на новата KIA Rio. Благодарение на германеца, през последните години цялата гама на KIA се преобрази и изглежда страхотно. Новото Rio вече е по-дълго, по-ниско и по-широко, като е трансформирано пропорционално, така че да бъде по-привлекателно, особено в червено. В стилната предна част на колата изпъкват фаровете с красиви U-образни LED светлини, малката радиаторна решетка тип тигров нос с блестящо гланцово покритие и правоъгълните отвори за въздух в предната броня, подчертани от вертикалните секции на фаровете за мъгла.

В профил предният капак и надвес са удължени, а в долната част на вратите има едва забележима щампа.

В профил дизайнерите на компанията в Германия и САЩ са се концентрирали върху чистите и прави линии. Предният капак и предният надвес са удължени. Правите контури оформят вратите на модела, а плавната щампа в долната им част е едва забележима в профила. Задната част на новото Rio е с вертикална позиция на стъклото, С-колона на покрива е по-изправена, а задният надвес е по-къс и скосен. В светлините има LED стопове с атрактивна форма. Изцяло новата KIA Rio се предлага в 8 външни цвята, а алуминиевите джанти с три различни дизайна варират от 15 до 17 инча. В Европа новото Rio се продава само като хечбек с 5 врати.

В кокпита таблото е насочено към водача, а обликът се допълва от черен пиано лак и метални акценти.

Модерен, технологичен и удобен интериор

В интериора на новото Rio също са настъпили сериозни промени. Салонът е модерен, с изваяни форми и ергономичен дизайн, в който са интегрирани новите съвременни технологии. Вътрешното пространство е широко и създава усещане за простор. Хоризонталните отвори подсилват обширното пространство на салона. Централната секция на таблото е покрита с черен гланц. Таблото е насочено към водача, което придава на кокпита по-спортен дизайн и премиум излъчване. В центъра на таблото е разположен 5-инчоврсй сензорен екран с висока резолюция кд новата информационно-развлекателна система. За облицовката на седалките се предлага сива или черна кожа, но и текстилната тапицерия е много сполучлива на външен вид и на допир. Модерният облик на интериора се допълва от черен пиано лак и метални акценти.

В центъра на таблото е 7-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с камера за заден ход.

В централната част на таблото е разположена новата информационно-развлекателна система на KIA с интерфейс човек-машина с 5- или 7-инчов сензорен екран, в комбинация с аудиосистема с 6 колони. За пълна интеграция на смартфона на водача, системата предлага избор между Android Auto и Apple CarPlay, които се свързват с устройството и му осигуряват достъп до приложения и функции през системата на колата. Новото Rio е първият автомобил в B-сегмента, оборудван с изходи за USB в предната и задната част на салона, които позволяват на потребителите да включват мобилно устройство към информационно-развлекателната система и да презареждат батерии в движение. За по-голяма свързаност на водачите, новото Rio предлага и навигационен пакет, задвижван от TomTom. Той предоставя широка гама от актуална информация, включително актуализация на пътната обстановка, местоположение на камери за контрол на скоростта, локално търсене и прогноза за времето. Системата на KIA е инсталирана в автомобилите с навигация и се предоставя безплатно на клиентите в Европа за срок от 7 години след покупката на избрания от тях модел.

Отпред има достатъчно пространството за краката и раменете на водача и пътника, ако те са с ръст до 1,85 м.

Новата KIA Rio разполага с обширен салон и по-обемен багажник, благодарение на удълженото с 10 мм междуосие и увеличената с 15 мм дължина на автомобила. Отпред и отзад пространството за краката е нараснало, а за раменете на пътниците мястото отпред е 1,38 метра, а отзад е 1,36 метра, така че отзад удобно могат да се возят двама пътници. Новият модел е с 5 мм по-нисък от предходния, но има достатъчно пространство над главите отпред и отзад, що се касае за пътници с ръст до 1,85 метра. Подобренията в салона се дължат на нови лайсни на вратите, нови материали за покрива, променена форма на таблото, както по-дългото междуосие. Изтънените задни колони на покрива и променената позиция на страничните огледала, издигнати към основата на A-колоната, спомагат за намаляване на мъртвите зони и подобряване на видимостта.

Отзад има прилично пространство и над главите, и за краката, като удобно могат да се возят двама пътници.

Четвърто поколение на KIA Rio предлага и повече място за багаж в интериора от своя предшественик. В основата на централната конзола има ниша за мобилни устройства и други дребни аксесоари, а от тавана излиза сгъваема поставка за съхранение на слънчеви очила. В салона има поставки за бутилки на всяка врата, като отпред се събират бутилки от 1,5 л, а отзад от 0,5 л, а на централния тунел има и две поставки за чаши. За удобство на пътниците във вратите има обособени места за съхранение на дребни предмети. Вместимостта на багажника е увеличена до 325 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки в отношение 60/40, товарният обем се увеличава до 980 литра. Моделът разполага с багажник с под на две нива.

Обемът на багажника е увеличен до 325 литра, а при сгъване на задните облегалки нараства до 980 литра.

Икономичен двигател за града и извън него

Първоначално новата KIA Rio дойде у нас с 1,25-литровия бензинов атмосферен двигател в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия. Неговата мощност е 84 конски сили, а максималният въртящ момент е 122 Нм. С двама пътници на борда този двигател има достатъчно тяга за да движи новото Rio в града, а ако искате по-пъргаво да стигнете до крайната дестинация, трябва да поддържате 4000 оборота, което става със своевременно превключване на предавките. Имайки предвид честата работа със скоростния лост, инженерите са настроили перфектно 5-степенната ръчна скоростна кутия и превключванията са меки и точни. Ако обичате динамиката, ще трябва да изчакате Rio с новия 1,0-литров бензинов турбомотор, но атмосферният двигател е доста икономичен. Разходът на бензин в условията на София беше 6,2 л/100 км, на магистралата с разрешената скорост от 140 км/ч се качи до 6,3 л/100 км, а при спокойно шофиране на Подбалкански път консумацията беше 4,7 л/100 км. Почти толкова обещават и от KIA, което е напълно постижимо. Резервоарът за гориво е с вместимост 45 литра, което осигурява приличен автономен пробег.

Новото Rio се управлява лесно, точно и разбираемо, а при високи скорости воланът е стегнат и директен.

На пътя новата KIA Rio се държи като автомобил от по-висок клас. Шофирането по криволичещи планински пътища определено доставя удоволствие. Не очаквах това от този хечбек, но той показа отлична стабилност и сигурно поведение в завоите. Сякаш не съм зад волана на корейски модел от В-сегмента, а управлявам по-голям германски автомобил. И именно тук се усеща най-значимо напредъкът на корейския производител. Сериозно е работено и върху кормилното управление. Новото Rio се управлява наистина лесно, точно и прецизно. При високи скорости воланът е доста стегнат и директен, а при паркиране се върти с лекота и прави малко над два оборота от край до край. Благодарение на преработеното окачване, новото Rio вози завидно добре, като модел от по-висок клас, което се усеща най-вече по павираните улици, при преминаване върху легнали полицаи и при преодоляването на дупките и неравностите. Въпреки високия комфорт на возене, каросерията не се наклонява чувствително в завоите и предразполага водача към агресивен стил на шофиране.

Въпреки високия комфорт на возене, каросерията не се наклонява чувствително в завоите.

Новото Rio вече може да се види и изпробва при дилърите на KIA у нас. Прилично обзаведена е версията LX, оборудвана с климатроник, централно заключване с дистанционно управление, електрически стъкла и огледала с подгряване, автопилот с ограничител на скоростта, аудиосистема с 5-инчов TFT сензорен дисплей, кожен волан и скоростен лост, 15-инчови алуминиеви джанти, LED светлини, фарове за мъгла, заден парктроник, автоматични чистачки, Bluetooth, 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система ESC и много други. В най-високото ниво на оборудване EX са добавени система за безключов достъп, отопляеми седалки и волан, чистачки със сензори за дъжд и автоматични фарове, камера за задно виждане и 7-инчов дисплей с навигационна система. Сред опциите са се появили система за автоматично спиране, следена на лентата на движение и др. За сигурността на своя собственик, новата KIA Rio се предлага с гаранция от 7 години или 150 000 км.

Благодарение на преработеното окачване, новото Rio вози завидно добре, като модел от по-висок клас.

KIA Rio 1.2i MPI LX

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

84 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

122 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

12,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км комбиниран разход на бензин

109 г/км емисии на СО2

26 500 лева цена на модела

Тагове:  KIARio

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.