LaneCruise предоставя автономия за всички автомобили

Агенция Монитор - събота, 25-11-2017 - 14:09

Всеки би искал да се наслади на предимствата на автономната технология за управление, но не всеки има възможност да притежава последен модел автомобил. Компанията от Торонто X-Matik иска да промени това, като наскоро представи своята система LaneCruise. Предлагана като допълнителен комплект, системата е проектирана да дава възможност за самостоятелно управление при по-стари модели автомобили.


Комплекта се състои от пет основни части, главен процесор Brainbox, насочена напред камера и сензорен екран с интерфейс, както задвижващи механизми за волана и педала на спирачката и газта. За разлика от системата Autopilot на Tesla, която използва радар за откриване на обекти на пътното платно и около автомобила, системата LaneCruise използва насочени напред камери, които се монтирани под огледалото за обратно виждане. Камерите може да бъде свързани със сензорния екран, за да предоставят изображение, докато модулът Brainbox, инсталиран под седалката на водача, обработва информацията и изпраща контролни команди към волана и педалите.
Тези контролни команди се изчисляват едновременно от две софтуерни системи, като едната система е базирана на обучение и прави контролни команди въз основа на поведението на водача по време на шофиране, докато втората система използва традиционен метод на сегментиране, подобно на системата използвана от Tesla и много други, способна да разпознава различни обекти, които LaneCruise засича.

Системата засича пътната маркировка или следите от гуми в снега, други превозни средства, пешеходци или други обозначения на пътя, помагайки за създаването на тези команди.


X-Matik казва, че LaneCruise може да се използва за шофиране без ръце на магистрали и в градския трафик, като поддържа безопасна дистанция от автомобила отпред, за да е сигурно, че може да спре на време при случай на извънредна ситуация.
LaneCruise има някои ограничения, не работи на празни кръстовища, нито пък може да се използва за навигационни цели или по напълно немаркирани пътища. Системата ще има възможност за преминаване в друга лента, но само за пазарната версия. При такива ситуации водачът е отговорен за всичко, което се случва, докато LaneCruise контролира, разлика от Autopilot на Tesla, системата е предназначена да предлага автономно управление от ниво 2-3 и не осигурява напълно автономни възможности за шофиране.
X-Matik твърди, че LaneCruise е наистина универсален и може да се монтира на почти всяка кола, посредством възможността за допълнително монтиране на камерите и сензорния интерфейс, както и регулируемите скоби за различните задвижващи механизми. Компанията твърди, че системата е успешно монтирана на Honda Civic, Honda Accord, Subaru Forester и Subaru Impreza, и е доказала съвместимост с още 20 различни мдела автомобили посредством симулации.
Компанията ще предоставя помощ за едночасовия процес на монтаж за клиентите в Южен Онтарио по време на тестовия период.


X-Matik планира поетапно да пусне LaneCruise, като в началото на 2018 г. в Онтарио ще се проведе тестова програма, която ще бъде последвана от ограничена серия за предварително поръчалите, по-късно тази година. Пускането в  продажба е планирано за пролетта на 2019 г. Все още предстои да бъде определена крайната цена на система, но бета версията ще се продава на дребно за около $ 1,500-2,000 и ще се предлага на изплащане с месечна вноска от $ 150.

Тагове:  KLaneCruiseX-Matik

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.