Услугата поевтинява от 15 на 5 лева

Подпис на преводач вече ще се заверява от всеки нотариус

Агенция Монитор - петък, 11-08-2017 - 13:47

Заверката на подпис на оторизирани преводачи на документи вече ще се правят от всеки един нотариус в страната, а не само във външно министерство в столицата. Това предвиждат промените в правилника за легализациите, заверките и преводите на документи, предложени от външния министър Екатерина Захариева. Документът вече е пуснат за обществено обсъждане.

Целта е улеснения на гражданите и бизнеса, както и да се ускори административните процедури пи извършване на преводи и легализации на документи, съобщават от ведомството. В момента преводите на документи, които трябва да бъдат заверени от МВнР, се носят на ръка в Служба „Заверки и легализации” към дирекция „Консулски отношения”. Така с предвидените промени ще отпадне нуждата представители на преводаческите фирми или гражданите да пътуват до централното управление на външно министерство в столицата, за да заверят превод на определен документ. За услугата в момента МВнР събира такса от 15 лв., а при нотариусите същото ще струва 5 лева без ДДС.

За да бъде гарантирана правната сигурност и професионалното ниво на превода, се предлага преводачът да се легитимира пред нотариуса с документ, издаден от МВнР, че е вписван в списъка с юридически лица, извършващи официални преводи на документи.

„В момента заверките на подписа на преводача се извършват само от нашите служители в Централното управление в София, което води до значителни затруднения за българите, които живеят извън столицата. Основен приоритет на нашето правителство е намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса във всички сфери и това поредно улеснение е част от мерките, които активно предприемаме в системата на МВнР за подобряване на обслужването”, заяви Захариева.

Нотариуси има в 133 населени места в страната, съобщиха пък от Нотариалната камара, които също подкрепят идеята,

От външно министерство припомнят редицата промени, предприети досега за намаляването на административната тежест. Сред тях са поставянето на пос терминали в консулствата, като в момента това вече е факт в дипломатическите ни мисии в Атина, Рим, Хага и Милано, идеята за въвеждане на 10-годишната валидност на международните паспорти, както и намаляване на таксата за издаване на временен паспорт.

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.