Летовници, почивали у нас, се оплакват дори от лошото време и студеното море, твърдят туроператори. Снимка МОНИТОР
По 120 жалби на ден валят в Комисията за защита на потребителите

Туристи се жалят от студено море и възглавници без мемори пяна

Монитор - вторник, 12-09-2017 - 09:00

Средно по Е2,5 млн. обезщетение на всеки британски турист изплащат бг хотелиери

Туристи масово се жалват от липса на обещаните възглавници от мемори пяна, скърцащи матраци, студено море, лошо време и намусени камериерки. Това са само част от жалбите на туристи, почивали по нашето Черноморие през сезон 2017, сочи статистиката на Комисията за защита на потребителите (КЗП). В списъка на капризните летовници попадат беден асортимент от напитки в минибара и гранясали фъстъци.

По 120 жалби на ден получава във виртуалната си приемна Комисията за защита на потребителите

а над 6000 са оплакванията от

началото на летния туристически сезон.

Над 2500 проверки в търговски и туристически обекти по Черноморието е извършила Комисията за защита на потребителите от началото на летния сезон. Съставени са близо 200 акта за нарушения, като основното е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели.

Има и оплаквания от неизрядни отношения между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите. От КЗП припомнят, че при един от сериозните случаи тази година 210 нашенци, платили за хотел, трябваше да останат под звездите заради неуредени сметки с туроператорската компания. След намесата на институциите туристите са получили ключове за стаите си.

Според собствениците на хотели обаче обаче оплакванията са се превърнали в бизнес, който се развива с все по-бързи темпове. Чужди туристи – предимно от Великобритания и Германия, измислят всевъзможни причини , за да недоволстват.

Според хотелиерите обаче чрез жалбите туристите искат просто да си възстановят част от дадените за почивката пари. БГ туроператори и хотелиери отчитат щети за милиони. Данните показват, че в края на лятото хотелиерите ще трябва да върна

обезщетение средно от 2,5 евро на английски турист

и от 2 евро на германски заради жалби заради

лошо обслужване или други причини. Общата сума на изплатените обезщетения заради жалби за сезон 2017 вероятно ще надхвърли 13 млн. евро, съобщи Нова тв, като се позова на туроператори.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.