Всичките 40 контейнера са били натоварени по двойки, поставени един върху друг.
Снимки Volvo Trucks

Камион Volvo дръпна 750 тона

Денислав Стоянов - петък, 22-04-2016 - 20:00

Влекачът FH16 измина 100 метра теглейки тежкия товар

Шведският актьор Магнус Самуелсон и журналистът Брайън Уедърли се изправиха лице в лице с физичните закони и потеглиха от спряло положение с един наистина тежък товар на борда на камион Volvo FH16. Влекачът е с двигател с мощност 750 к.с., съчетан с автоматизирана скоростна кутия I-Shift с предавки за бавен ход. Освен да потеглят от спряло положение, двамата са изминали и 100 метра с товара, разпределен в 40 контейнера, натоварени в 20 ремаркета и образуващи композиция с дължина от 300 метра. Действието се развило на пристанището в Гьотеборг, а теглото на товара е 750 тона и включва и товарния автомобил Volvo FH16. Зад волана на камиона е бил Магнус Самуелсон, победител в състезанието „Най-силен мъж в света“ за 1998 г., а до него в кабината е бил и автомобилният журналист Брайън Уедърли. Преди изпитанието е било необходимо да бъдат взети всички мерки за безопасност. Връзките между 20-те ремаркета са били щателно проверени, а налягането на въздуха във всичките 204 гуми е регулирано прецизно. 40-те контейнера са били натоварени по двойки, поставени един върху друг.

Зад волана на камиона е Магнус Самуелсон, победител в състезанието „Най-силен мъж в света“ за 1998 г.

Товарният автомобил Volvo FH16 е със стандартна конфигурация и най-здравите мостове от регулярната продуктова гама на Volvo Trucks. Общото тегло на товарния автомобил, ремаркетата и контейнерите надвишава 750 тона. За да се получи достатъчно триене между гумите и пътната повърхност, над двигателните мостове е бил поставен товар от 40 тона. Героичният камион Volvo FH16 е снабден с автоматизирана трансмисия I-Shift с предавки за бавен ход и с най-здравите мостове от стандартната гама на Volvo Trucks. Трансмисията предлага тяга при потегляне, която няма равна на себе си за товарни автомобили серийно производство. Новите предавателни числа за бавен ход дават възможност за превозване на наистина тежки товари, за потегляне по труден терен, както и за шофиране със скорост от само 0,5 км/ч. За превозване на тежки товари обикновено се използват специално произведени автомобили, а Volvo FH16 идва директно от завода.

Освен да потегли от спряло положение, Volvo FH16 е изминал и 100 м с товара.

Новата версия на автоматизираната скоростна кутия I-Shift с предавки за бавен ход е разработена специално за осигуряване на отлична тяга при потегляне и за шофиране с изключително ниска скорост. Трансмисията дава възможност за шофиране със скорост от само от 0,5 до 2 км/ч и може да се справи с потегляне от спряло положение с товар от 325 тона, което е уникално постижение при серийно произвежданите камиони с автоматизирана трансмисия. Тя се предлага с възможност за избор между директни и повишаващи предавки, с едно или две предавателни числа за бавен ход. В спецификацията към обикновена скоростна кутия I-Shift може да се посочат и две допълнителни задни предавки за бавен ход. Някои компоненти са изработени от материали с висока якост, за да се справят с високите натоварвания. Скоростната кутия е с 12 см по-дълга от обикновената I-Shift. Новата трансмисия I-Shift с предавки за бавен ход се предлага в съчетание с 13- и 16-литровите двигатели на Volvo Trucks при Volvo FM, FMX, FH и FH16.

Тагове:  Volvo-Trucks

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.