По трасето на бъдещия аутобан между Видин и Ботевград са готови обходите на Монтана и Враца.
СНИМКА АПИ
На места ще се строи върху старото трасе

Догодина тръгва изграждането на пътя Мездра - Ботевград

ВАСИЛ ПЕТРОВ - понеделник, 12-02-2018 - 09:21

Започват проучванията и за тунела под Петрохан

Най-късно догодина ще започне изграждането на четерилентовия скоростен път между Мездра и Ботевград с дължина около 32 км. Това съобщи шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов. Отсечката е част от бъдещата магистрала, свързваща Дунав мост-2 с автомагистрала „Хемус”. „Обектът е тежък, защото на места ще се строи върху стария път, което ще наложи пренасочване на движението през Искърското дефиле”, обясни той и добави, че остава само да се довърши специалното проектиране за сеизмичната устойчивост на мостовете и тунелите.

Атанасов уточни, че в този участък трасето ще е само с 4 ленти, защото теренът е планински и не позволява изграждането на път изцяло с магистрален габарит.

След месец ще бъде започната процедурата

за избор на изпълнител и надзорна фирма. В случай, че няма обжалвания строителството може да започне и преди края на 2018 г.

Относно протестите в Северозападна България за по-бързо изграждане на аутобана към София и тунел под прохода Петрохан, шефът на АПИ, че проектът за пътя Видин-Ботевград е необратим и в близките години ще бъде реализиран. Вече се подготвя за реализацията на обходите на Димово с дължина 13-14 км и на Ружинци.Той припомни, че са готови обходите на Монтана и на Враца, като на последния ще се прави процедура за проектиране на още една лента. Всички тези обходи са част от голямото трасе. По думите на Атанасов все още не са завършени отчуждаванията на терените по цялата му дължина, защото

има обжалване на екооценката.

„В момента ще процедираме парцеларните планове на трасето и се надяваме бързо да приключим”, добави той.

За подземното съоръжение при прохода Петрохан шефът на АПИ поясни, че догодина трябва да тръгнат предпроектните проучвания с идеен проект. „Не бива да се забравя, че трябва да се мисли и каква ще е дължината на тунела, а също така дали пътят към него ще остане двулентов”, добави Атанасов и поясни, че десетилетия наред само е говорено за тунела, но нищо конкретно не е направено. Според него, след пускането на тунела най-вероятно тежкотоварният трафик от Видин към София ще се пренасочи през него, защото се спестява време.

Атанасов припомни, че на румънска територия след Дунав мост-2 все още няма магистрала, която да осигури голям трафик по аутобана, който ще се строи в Северозападна България. По думите му страната ни е по-напред в изграждането на автомагистралната мрежа от северните ни съседи.

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.