Предните криловидни светлини преливат в радиаторната решетка с хромираната лайсна.
Снимки Opel

Opel Astra иска първото място в сегмента

Денислав Стоянов - четвъртък, 26-11-2015 - 17:00

Новият модел е по-лек, с модерни двигатели и функции от луксозните автомобили

Марката Opel има дългогодишни традиции с автомобилите от компактния клас. Първият модел Kadett датира от далечната 1936 година. От 1991 г. компактният модел на Opel се казва Astra. За 24 години са произведени над 13 милиона автомобила от четирите поколения, а сега Opel добавя нова глава в историята на своя бестселър с представянето на напълно новото пето издание на Astra. Новият модел е подобрен радикално. Той е построен на изцяло нова олекотена модулна платформа, използва само модерни двигатели и предлага функции, които по-рано имаше само в луксозните автомобили. Всичко това дава възможност на новия Opel Astra да поеме курс пълен напред и да се бори за лидерската позиция в сегмента си.

Покривът сякаш е отделен от колата, а разширените задни калници са подчертани от L-образните светлини.

Новата Astra е по-къса от предшественика си и сега дължината е 4,37 м, а междуосието е намалено до 2,66 м. Широчината от 1,81 м не е променена, а височината е намалена до 1,48 м. Най-важното е, че хечбекът е по-лек с цели 200 кг и сега тежи 1248 кг в базовата версия. Коефициентът на челно съпротивление е понижен до 0,285. Новият ярък и изразителен дизайн прави Astra по-спортна, откогато и да било. В предницата изпъква широката хромирана радиаторна решетка във вид на усмивка. Предната броня вече е извита. Триъгълните фарове са допълнени от C-образни светодиодни светлини. В най-високата версия те са матрични и сами променят посоката и интензивността на светлината, в зависимост от условията на движение, което осигурява чудесна видимост на тъмно без да заслепява другите участници в движението. Профилът е по-устремен и релефен, благодарение на дъгообразната форма на покрива, който сякаш плава над колата. Този ефект е постигнат чрез боядисване в черен цвят на лентите в задните стойки на покрива. Над багажната врата има спойлер, а разширените задни калници са подчертани от L-образните светлини.

Интериорът е с по-малко бутони и превключватели и голям 8-инчов цветен сензорен екран.

В салона на новия Opel Astra значително са подобрени облицовъчните материали, като много приятно впечатление правят черните лакирани повърхности и хромираните детайли. Воланът с триъгълни спици е с намален диаметър и във всички версии, освен в базовата, е обшит с кожа. Бутоните на волана служат за управление на телефона, аудиосистемата и круйз-контрола. Циферблатите на скоростомера и оборотомера сега са в отделни скали с хромирани пръстени. Бледосиньото осветление е приятно за очите. На централната конзола е поставен 8-инчов сензорен дисплей на новата мултимедийна система IntelliLink. Благодарение на него бутоните за аудиосистемата и климатика са значително по-малко. Те са по-големи и са удобни за използване. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина, а седалката на водача се настройва в достатъчно широк интервал, така че зад волана на новата Astra да е удобно за водачи с всякакъв ръст и телосложение.

Новите комфортни седалки на Opel са с функция за масаж и с памет на настройките.

Предните седалки са меки и удобни. По желание могат да се поръчат спортни седалки с по-изразени странични опори. Подобрен е обзорът назад. Въпреки, че Astra е станала по-компактна, вътрешното пространство е увеличено. Мястото за краката на пътниците отзад е повече с 35 мм, а салонът е станал по-широк в района на рамената, така че да е по-просторно за трима пасажера. Обемът на стандартния багажник е 370 л, а със сгънати задни облегалки - 1210 л.

Мястото за краката на пътниците отзад е повече и е по-просторно за трима пасажера.

Новият Opel Astra се задвижва от съвременни двигатели, отговарящи на екологичната норма Евро 6. Повечето от агрегатите са напълно нови. Единственият атмосферен мотор в гамата е базовият 1,4-литров бензинов двигател с мощност 100 к.с. Новото предложение е 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 105 к.с. Бензиновият 1,4-литров 4-цилиндров турбомотор се предлага в два варианта на мощност със 125 или 150 к.с. По-мощната модификация е с динамичен характер и отлична еластичност, благодарение на въртящия момент от 245 Нм, наличен от 2000 до 3500 об/мин. С този двигател новият Opel Astra демонстрира чудесна динамика, като за да ускори от място до 100 км/ч му трябват 8,3 секунди. Комбинираният разход е 5,5 л на 100 км. Освен че е динамичен и икономичен, турбомоторът работи доста по-тихо. Турбодизеловият двигател с обем 1,6 литра се предлага във версии с 95, 110 и 136 к.с. В най-мощната модификация максималният въртящ момент от 320 Нм е достъпен от 2000 об/мин. Моторът е много тих и неслучайно е наречен „шептящият” дизел. Двигателят бързо набира обороти и тегли добре още с потеглянето. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,6 секунди. Новата 6-степенна ръчна скоростна кутия работи точно при превключване на скоростите, а педалът на съединителя е много информативен. В града дизеловата Astra харчи 4,5 л/100 км, а извън него пада до нива от 3,5 л на сто. Съвсем малко повече харчи с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия.

Окачването е по-еластично и хечбекът вози по-комфортно по пътища с неравности.

На пътя проличава, че инженерите от Opel са се постарали да направят новата Astra много по-приятна и по-забавна за управление. Кормилното управление на хечбека сега е по-точно, подобрена е и обратната връзка, а в спортен режим воланът става по-остър. Системата за електронното векторно разпределение на тягата помага за намаляване на недозавиването. Окачването е по-еластично и хечбекът вози по-комфортно по пътища с неравности. Наклоняването на каросерията в завоите е значително намалено. Сериозно е подобрена шумоизолацията, така че при движение по магистрала вътре е по-тихо.

Новият Opel Astra K вече се продава у нас, като базовият модел струва 27 580 лева, а версията 1.4 Turbo със 150 к.с. започва от 32 465 лева. Точно толкова струва дизеловата версия 1.6  CDTI с 95 к.с., а по-мощният вариант със 136 к.с. стартира от 35 990 лева.

1,4-литровият бензинов турбомотор е динамичен, икономичен и работи доста по-тихо.

Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

245 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

215 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на бензин

128 г/км емисии на СО2

32 465 лева цена на модела

 
Тагове:  Opel