Соня Йончева показа класа и вокално майсторство.
ВОКАЛНО БИЖУ

Отнесени от Соня Йончева

Надежда Попова - понеделник, 19-06-2017 - 15:16

Сопраното пренесе 4000 в НДК в по-добро духовно измерение

Фина, но силна. Дирижираща емоциите на публиката с обрани жестове, чиято цел е да подчертаят пика на драмата във вокала на моменти. Излъчваща класа и зашеметяваща женственост. Такава бе Соня Йончева на концерта си в зала 1 на НДК вчера. Най-обичаното българско сопрано зад граница избра София за предпремиерата на своя Вердиев репертоар, с който ще обиколи света през 2018 г. Жената, чиято кариера стартира от конкурса „Опералия” на Пласидо Доминго, за да бъде обявена от световната критика като „най-добрата Виолета от Мария Калас насам”, се появи на сцената малко след 20 ч. Облечена в златиста рокля, чиито ръкави закачливо се свличаха на раменете, Соня се поклони преди 4000 държейки за ръка съпруга си – диригента Доминго Хиндоян. Подкрепена от Фестивален симфоничен оркестър, тя започна с ария на Одабела от „Атила” и в следващите два часа пренесе публиката в едно по-добро духовно измерение. Цветовете в гласа й разгръщаха картини на страст, ревност, опустошителна мъка и жизнерадост, които накараха и най-големите лаици на тема оперно изкуство

да придърпат ръкави, за да скрият, че са настръхнали.

Особено емоционален момент за вечерта бе първия дует на звездата с брат й Марин Йончев, който по-паметливите зрители помнят като победител в музикалното риалити „Стар Академи”. През последните две години тенорът е хорист в Операта в Лозана и в Женевския „Гранд театър”. С удивителна вокална синергия двамата направиха арията на Херцога и Джилда от „Риголето”, която завърши с нежна прегръдка. Йончев показа, че трансферът му от поп жанра към операта е правилен ход и с още няколко изпълнения на откъси от „Травиата” и „Риголето”.

Вълнението от факта, че пее на родна земя,

бе изписано върху лицето на Соня през цялото време. На всеки две композиции тя изразяваше респекта си към публиката и бенда с дълбок поклон, а съпруга си прегръщаше с дискретна топлота. В последния от бисовете на вечерта Йончева влезе в ролята на Тоска от едноименната опера на Пучини.

На последовалото афтърпарти в клуб „Перото” любимката на Пласидо Доминго благодари на Мирослав Боршош и екипа на Двореца за възможността да пее пред българска публика точно сега, когато световната й кариера е изключително възходяща. На чаша вино сопраното бе поздравено от дузина представители на арт елита у нас, сред които и голямата Татяна Лолова. 

 

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.