Около шестоъгълната радиаторна решетка са фаровете за мъгла и светодиодните светлини с L-образна форма.
Градът е неговата стихия

Hyundai i10 впечатлява с малки размери и отлична маневреност

Денислав Стоянов - събота, 10-10-2015 - 11:51

Повечето мъже смятат, че малките автомобили са предназначени за нежната половина от водачите и когато видят новия Hyundai i10 си представят зад волана му съпругите си или дъщерите си. Независимо дали сте мъж или жена, ако шофирате основно в града, най-малкият модел на Hyundai ще ви допадне много заради малките си размери и отличната си маневреност. Второто поколение на i10 е разработено в европейския изследователски център на Hyundai и толкова много се различава от своя предшественик, че няма никаква база за сравнение. Новият модел е много по-добър по всички показатели и се сглобява в Турция, а не както преди - в Индия.

Интериорът е освежен с цветни елементи и е много интуитивен за ползване.

Още на пръв поглед новият Hyundai i10 впечатлява със своя дизайн. С новото си „лице” с шестоъгълна радиаторна решетка и динамични странични линии корейският малък автомобил изглежда много по-красив от предшественика си. Новият i10 е красив и симпатичен, което се дължи на плавните и елегантни линии на купето му. Динамичната визия се допълва от каросерията с естествени и изчистени пропорции и нови светлини.

Дизайнерите на Hyundai внимателно са преработили всеки детайл от интериора и са го освежили с цветни вложки. Вътрешното пространство е много топло и позитивно. Всички функции в салона са

интуитивни за разбиране и ползване.

За всяка функция има съответен бутон, като всеки от тях е разположен на своето място. Слушането на радио или музика от USB се осъществява от прилична аудиосистема. На таблото има голям цифров екран с информативен дисплей на бордовия компютър.

На задните седалки има място да седнат двама човека с нормално телосложение.

В интериора на Hyundai i10 е уютно, седалките са удобни, облицовъчните материали са качествени, има всичко за комфортно придвижване в града. Над главите на пътниците пространството не е достатъчно, а и на широчина салонът не е особено голям, така че за двама едри човека в новия i10 ще е тясно. Въпреки, че хечбекът е 5-местен автомобил, отзад могат да седнат трима само ако са деца, а ако са нормални хора, няма да е много широко дори за двама човека. Мястото над главите и за краката е още по-малко, отколкото отпред. Обемът на багажника от 252 л е достатъчно за да се поберат в него покупките от шопинга. Дори в този компактен товарен отсек създателите на Hyundai i10 са намерили място за резервно колело и набор от инструменти. Ако багажникът не е достатъчен, облегалките на задните седалки се сгъват и се отваря пространство от 1046 л. За съжаление в сгънато състояние задните облегалки не образуват равен под.

Обемът на багажника е 252 л, а при сгъване на задните седалки се увеличава до 1046 л.

 

 

Под капака на новия Hyundai i10 може да бъде поставен 3-цилиндров бензинов мотор с обем 998 куб.см или 4-цилиндров бензинов двигател с обем 1248 куб.см. Първият дава мощност 66 к.с., а вторият – 87 к.с. Агрегатите се съчетават стандартно с 5-степенна механична скоростна кутия и опционално с 4-степенна автоматична трансмисия. С автоматика i10 не е ракета, но от светофара се изстрелва добре, давайки възможност на мъника да върви в един ритъм с останалите участници в движението. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 13,8 секунди, но при динамичен старт на зеления светофар най-малкият модел на Hyundai се ускорява до 50 км/ч за около 4 секунди. При спокоен стил на шофиране, дори с включен климатик, двигателят на i10 консумира

в града около 8 л бензин на 100 км.

На пътя Hyundai i10 се отличава с меко кормилно управление, което не позволява много рязко да се сменя траекторията. Със своите компактни размери i10 е доста маневрен и с лекота се промушва в тесните градски улички. С него лесно се заобикалят препятствията и се паркира удобно, тъй като се събира на места, където други коли не се вмъкват. Обзорът на хечбека е добър, благодарение на правилно подбраните странични огледала и тесните предни колони. Новият Hyundai i10 е изграден на платформа с предно окачване тип McPherson и торсионна задна греда. Моделът е с просвет от 149 мм и не е препоръчително да се качва върху бордюрите и да напуска асфалта. Колата е подходяща както за градските улици, така и за родните пътища.

Автомобилът с 4 врати и огромно вътрешно пространство има много по-стабилен силует.

 

 

Второто поколение на Hyundai i10 без съмнение ще се хареса на хората, които живеят и шофират предимно в големите градове. И ако търсите достъпен и компактен автомобил с автоматична скоростна кутия и богато оборудване, изборът вероятно ще падне точно върху i10. Като сравним с конкуренцията, се оказва, че Hyundai i10 е един прекрасен вариант за градска кола. За 24-25 хиляди лева може да го купите във версията Comfort, с 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател и автоматична скоростна кутия.

Hyundai i10 1.2 16V 4AT

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

87 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм макс. въртящ момент при 4000 об/мин

4-степенна автоматична скоростна кутия

13,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

163 км/ч максимална скорост

6,2 л/100 км среден разход на бензин

142 г/км емисии на СО2

16 990 лева базова цена на модела

24 990 лева цена на тествания модел