Около широката радиаторна решетка са големите фарове с извити LED светлини.
Снимки Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-Class е готов да тръгне без шофьор

Денислав Стоянов - неделя, 03-07-2016 - 18:00

Новият седан E 220d показва по-добра динамика и по-нисък разход

От 1993 г. най-масовият клас в историята на Mercedes-Benz (Мерцедес-Бенц) носи обозначението E-Class. Въпреки, че днес Mercedes-Benz се свързва преди всичко с флагмана S-Class, носител на прогреса в гамата на марката е именно новият E-Class. Той пренася технологиите от по-големия клас в по-масовия сегмент и често е първият сериен модел, в който се внедряват новите системи, с които ще разполагат останалите модели в бъдеще. Новият Mercedes-Benz E-Class с индекс W213 прави голяма крачка в бъдещето с множество първокласни иновации, сред които е и първата система за автономно шофиране. Тя се грижи за безопасността и комфорта, намалява стреса по време на управление и допълнително насища удоволствието от пътуването. Десетото поколение на лимузината се задвижва от нови двигатели, които поставят нови стандарти за икономичност в този сегмент.

Капакът на багажника е украсен с хромирана лайсна между триъгълните светлини.

Новият седан E-Class е пораснал с 43 мм на дължина до 4,92 м, а в междуосието са добавени 65 мм до 2,94 м. Теглото му е намалено със 100 кг до 1605 кг в базовата версия, защото предният капак, предните калници и капакът на багажника сега са изработени от алуминиеви сплави. Почти рекордно нисък – 0,23 е коефициентът на челно съпротивление.

Широката радиаторна решетка може да бъде с голяма звезда с три лъча в средата.

Външно новият E-Class е много подобен на своите „братя” C-Class и S-Class. Ъгловатият дизайн окончателно е останал в миналото и сега във външния вид преобладават изящни плавни линии. Новият Mercedes-Benz E-Class се отличава с дълъг преден капак и къси надвеси, а пътническият салон е изместен назад. Широката радиаторна решетка се предлага в две версии – хромирана с хоризонтални ламели или с голяма звезда с три лъча в средата.

Страничните повърхности в елегантния профил са декорирани с изпъкнали линии.

Големите фарове са декорирани с извити светлини, а както опция се предлага изцяло светодиодна оптика с активна матрица. Страничните повърхности са декорирани с елегантни изпъкнали линии. Капковидните светлини опционално могат да бъдат допълнени с декорация под формата на съзвездия. Капакът на багажника е украсен с хромирана лайсна.

В кокпита пред водача са двата 12,3-инчови визуално сливащи се дисплея под общо стъкло.

В интериора са съчетани кожени тапицерии, черни лакирани детайли и алуминиеви декоративни елементи. Предлагат се няколко вида естествена кожа и дърво. Към бутоните на волана има малък сензорен панел, който улеснява управлението на мултимедийната система. Селекторът на автоматичната трансмисия се намира отдясно на кормилната колона. Вътрешно осветление се осъществява с помощта на светодиоди, като може да бъде избран един от 64 цвята. За седана се предлагат два типа арматурното табло. В базовата версия аналоговият скоростомер и оборотомер са разделени от цветния екран на бордовия компютър, а в по-скъпите варианти данните са изведени на 12,3-инчов LCD дисплей. Водачът може да избере неговата конфигурация, но показателите на скоростомера и оборотомера присъстват там през цялото време. Може да се поръча и система за прожектиране на данни на предното стъкло. На върха на наклонената централна конзола има още един 12,3-инчов екран на мултимедийната система Comand. За управление на менюто на централния тунел е поставен още един сензорен панел, а под него е инсталиран традиционен джойстик.

Предните седалки са широки и удобни, оборудвани са с електрическо регулиране и отопление.

Предните седалки на новия Mercedes-Benz E-Class са оборудвани с електрическо регулиране и отопление. Те са широки и удобни. Срещу доплащане се предлагат и спортни седалки с подобрена странична опора, а в списъка с опциите има функция за вентилация и масаж с четири различни програми. Видимостта напред и назад е доста добра, благодарение на тънките стойки на покрива. В централния подлакътник се е появило място за безжично зареждане на мобилни телефони.

Салонът на новия E-Class е малко по-широк, което е най-осезаемо когато отзад седят трима.

На втория ред седалки има повече място за краката, макар и в предшественика да беше напълно достатъчно. Салонът на новия E-Class е малко по-широк, което е най-осезаемо когато отзад седят трима. Обемът на багажника е 540 л. Стандартното оборудване на новия Mercedes-Benz E-Class включва електрически пакет, двузонов климатроник, аудиосистема, сензори за светлина и дъжд, връзка Bluetooth. Осигурени са и 9 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация, датчик за налягане на гумите, автоматично намаляване и определяне на умората на водача. Сред опциите са система за безключов достъп с възможност за стартиране на двигателя със смартфон, панорамен покрив, автопилот за паркиране с дистанционно управление, Wi-Fi, тризонов климатроник, камери за кръгов обзор, отопляем волан и задни седалки, навигационна система, въздушни възглавници в коланите и много други.

В спортен режим кормилното управление е прецизно, а педалът на газта е по-отзивчив.

Новият E-Class разполага и със система за наблюдение на платното за движение, мониторинг на „слепите” зони и система за нощно виждане. На борда има и технология за разпознаване на пътните знаци, която вече е способна да регулира скоростта на колата спрямо ограничението на пътя. Най-голямата новост в Е-Class е технологията за движение Drive Pilot, която е първата голяма стъпка към автономното шофиране. Тя позволява на колата самостоятелно да се движи по магистралата и да изпреварва други превозни средства, като единственото изискване е ръцете на водача да са на волана, в противен случай E-Class ще спре.

E-Class се отличава с дълъг преден капак и къси надвеси, а салонът е изместен назад.

Първоначално новият Mercedes-Benz E-Class се предлага с два дизелови двигателя и един бензинов, като всички те са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и функция за изгасване на мотора при спиране. Под предния капак на модификацията E 220d е изцяло новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 194 к.с. Той е много по-тих от предшественика си с работен обем 2143 куб.см и има повече тяга. Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение още от 1600 об/мин и остава наличен до 2800 об/мин. Агрегатът е много еластичен и позволява да се пътува със скорост 130 км/ч при 2000 об/мин. Динамиката също е по-добра, като за спринта от място до 100 км/ч са необходими само 7,3 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. В същото време новият E-Class е и много икономичен, като в града разходът е около 5 л/100 км, а извън пътя може да падне и под 4 л/100 км. Новата 9-степенна автоматична скоростна кутия превключва предавките почти незабележимо, макар и не много бързо. Стандартните версии са със задно предаване, а като опция се предлага и задвижване на четирите колела 4Matic.

С опционалните адаптивни амортисьори и въздушно окачване неравностите на пътя се изглаждат.

Традиционно на първо място при E-Class е поставен комфортът. Дори стандартната версия вози много меко в режим Comfort, а с опционалните адаптивни амортисьори и въздушно окачване неравностите на пътя сякаш се изглаждат. Шумоизолацията е значително подобрена, така че дори неколкостотин километра по пътищата няма да се окажат досадни. Сцеплението с пътя и стабилността също са на много високо ниво. В режим Sport окачването става по-стегнато, а страничните наклонявания на каросерията са едва доловими. В спортен режим кормилното управление е прецизно, обратната връзка е директна, а педалът на газта става по-отзивчив.

Mercedes-Benz Е 220d

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия

194 к.с. максимална мощност при 3800 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1600-2800 об/мин

7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

240 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

107 г/км емисии на СО2

89 890 лева базова цена на модела

Тагове:  Mercedes-BenzMercedes

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.