Световната премиера на новия субкомпактен кросоувър Kona се състоя в Милано.
Петер Шрайер представи лично колата на световната премиера в Милано

Hyundai Kona се намесва в играта на най-търсените кросоувъри

Денислав Стоянов - петък, 16-06-2017 - 14:30

Компактният корейски модел ще се бори за лидерското място в сегмента

Точно преди 7 години се появи Nissan Juke и постави началото на сегмента на субкомпактните кросоувъри, изградени на базата на модели от В-сегмента. След него през годините се нароиха и неговите конкуренти като Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Capture, Mazda CX-3, Fiat 500X, Ford EcoSport и т.н. Тъй като тенденциите са към постоянно растящ интерес към колите в този сегмент, скоро всички автомобилни производители ще трябва да имат в портфолиото си кросоувър с компактни размери. Корейците от Hyundai не бяха от първите, но не изчакаха и прекалено много. Преди броени дни в столицата на модата – Милано, се състоя световният дебют на изцяло новия кросоувър, наречен Kona, в чест на едноименна провинция в Хавай.

Изцяло новият компактен кросоувър на Hyundai носи името Kona в чест на провинция в Хавай.

В представянето на модела участва лично главният дизайнер на Hyundai - Петер Шрайер, който маркира основните щрихи в екстериора на кросоувъра. Премиерата беше фокусирана в индивидуалния и експресивен дизайн с динамични пропорции и офроуд елементи. Новият модел Kona се нарежда под Tucson в гамата от високопроходими автомобили на Hyundai и се очаква да стане най-популярният глобален модел на корейците. През есента новият модел Kona ще бъде показан на изложението във Франкфурт, а малко след това ще бъде сред премиерите и на автосалона в София. Все още не са оповестени цените на модела, но според експертите, за да бъде конкурентен, базовият модел с предно предаване трябва да струва под 40 000 лева.

В представянето на Kona в Милано участва лично главният дизайнер на Hyundai - Петер Шрайер.

Размерите на Hyundai Kona са дължина 4165 мм, широчина 1800 мм, височина 1550 мм и междуосие 2600 мм. Новият кросоувър е получил каскадната предна радиаторна решетка, появила се в Hyundai i30 и светодиодни светлини на два етажа. Новият модел е оборудван със защитни панели на каросерията и широки арки на калниците. В просторния интериор има щедро пространство за пътниците, което превъзхожда повечето от конкурентите. На таблото се намира 8-инчовият дисплей на информационно-развлекателната система. За сигурността на пътниците новата Kona е оборудвана със система за автономно аварийно спиране при опасност от удар, функция за следене на слепите зони, система за поддържане на лентата на движение и други.

Черният покрив с плаващ ефект контрастира с отличителния оранжев цвят на мандарина на каросерията.

За задвижването на новия Hyundai Kona се предлагат съвременни двигатели с турбокомпресор, които предоставят избор за всички клиенти, в зависимост дали те искат да изкачват планинските пътища или да се движат в градската среда. Водачите, търсещи по-икономична мобилност, могат да изберат 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 120 к.с. и 175 Нм въртящ момент, който се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия и се предлага със задвижване на четирите колела 4х4 и. За повече динамика при шофиране извън града е подходящ 1,6-литровият 4-цилиндров турбобензинов двигател със 177 к.с. и 265 Нм въртящ момент. Той се комбинира стандартно с 6-степенна механична скоростна кутия и като опция със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT и задвижване 4х4. В съчетание със 7-степенната автоматична скоротна кутия с двоен съединител изцяло новата Kona предлага два режима на шофиране - нормален и спортен. През 2018 година Kona ще се предлага и с нов 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор в два варианта на мощност - със 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм с 6-степенна механична трансмисия и предно предаване, и с мощност 133 к.с. и 300 Нм със 7-степенен автоматик и избор между предно предаване или 4х4.

Около новата каскадната радиаторна решетка на два етажа са разположени фаровете и LED светлините.

Инженерите от Hyundai са проектирали изцяло новата Kona с добър баланс между комфорт на шофиране и управление. Кросоувърът разполага с пътен просвет от 170 мм. Повдигнатото положение на седалките осигурява по-добра видимост и повишава комфорта на каране. Ниската и широка стойка на Kona подобрява възможностите за спортно шофиране и прецизно управление. Новата система на окачване осигурява изискано движение на кросоувъра по неравни пътища. Отпред окачването е тип McPherson, а отзад при версията с предно предаване е поставена торсионната греда с голяма твърдост, а в модела със задвижване на четирите колела окачването е многоточково независимо, което спомага да се оптимизира управлението.

Тагове:  HyundaiKona

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.