На хлъзгава настилка Ignis е стабилен заради тънките си колела и големия пътен просвет.
Снимки Suzuki, Георги Павлов и LAP.bg

Suzuki Ignis не се плаши от зимата

Денислав Стоянов - събота, 27-01-2018 - 09:39

Японският самурай е идеален за града, но се катери и високо в планината

Японците от Suzuki винаги са били силни в конструирането на малки и компактни автомобили. В съвременната автомобилна история безупречния имидж на Suzuki са изградили модели като Swift, Alto и Vitara, а в началото на новото хилядолетие към тях се присъедини и компактният модел с повишена проходимост Ignis. Първото поколение на Ignis се произвеждаше от 2001 до 2006 г., и бързо си спечели славата на здрав и надежден автомобил. След 10-годишна пауза Suzuki възобнови името Ignis в гамата си и представи един закачливо изглеждащ малък градски автомобил с компактни размери и просторен салон, който не се страхува от снега и може да се покатери високо в планината дори и през зимата, особено ако е снабден със задвижване 4х4.

Кормилното управление осигурява точна обратна връзка с пътя и подтиква към динамично шофиране.

Силата на новото Suzuki Ignis изпъква най-вече в града. Малкият японски самурай е дълъг едва 3,70 метра, благодарение на което бързо и лесно си намира място за паркиране дори на най-малките пространства в града. Голямо удобство при паркиране осигурява камерата за заден ход, която предава картината зад колата на централния дисплей. С радиус на завой от едва 4,70 метра, субкомпактният градски модел е много маневрен в тесните улички, има нужда от минимално пространство за да обърне посоката на движение в улица без изход, а ако се наложи с лекота качва бордюри, благодарение на късите си надвеси и пътния просвет от 180 мм.

На задните седалки има достатъчно място за краката и над главите на пътници с височина до 1,90 метра.

Въпреки малката си дължина от 3,70 м, новият Ignis е широк 1,69 м, висок е 1,60 м, а междуосието е 2,44 метра. Поради оптималното усвояване на тези размери, в салона му е учудващо просторно. Зад волана сядат комфортно водачи с височина до 1,95 м, а на втория ред седалки удобно се чувстват и пътници с ръст над средния. Предните седалки имат изразени странични опори, а задните се движат напред-назад хоризонтално, като в същото време може да се променя и ъгъла на наклон на облегалките им. И двете операции се осъществяват от удобни ръкохватки в горната част на облегалките.

Обемът на багажника варира от 267 до 1100 литра в зависимост от положението на задните седалки.

Минималният обем на багажника е 267 литра, но при плъзгане на задните седалки напред се увеличава. Ако ви е необходимо повече място за едри товари, можете да сгънете задните облегалки и товарният капацитет достига 1100 литра. При версията на Ignis с 4х4 багажното пространство е една идея по-малко. В салона на Ignis преобладават качествените материали, фугите навсякъде са равни, а сглобката е много прецизна, характерна за колите, произведени в Япония. Воланът е с малък диаметър и е оптимален за управление в града. В средата на таблото е поставен 7,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.

Удобно разположените бутони на волана за дистанционно управление на функциите правят улесняват водача.

За задвижването на Suzuki Ignis се предлага 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с., към който е добавена полухибридна система във версията SHVS. Тъй като моделът е доста лек и в зависимост от версията тежи между 810 и 920 кг, двигателят бодро ускорява малката кола и радва с приятния си звук. Моторът работи без вибрации, но става шумен при високи обороти. Новата 5-степенната автоматизирана скоростна кутия прави Ignis много удобен в града, тъй като предавките се превключват от робот, а водачът натиска само педалите на газта и спирачката. Водачът може да сменя предавките и ръчно в автоматичния режим, при който преминава към по-висока или по-ниска предавка с лоста на трансмисията.

Водачът може да сменя предавките от селектора на 5-степенната автоматизирана скоростна кутия.

Скоростната кутия е в състояние да проследи начина на шофиране на водача и да се адаптира към неговия стил на шофиране. Моторът се комбинира и с 5-степенна ръчна скоростна кутия, която се отличава с точно превключване на предавките, къс ход на скоростния лост и информативен педал на съединителя. Независимо с която от двете скоростни кутии е оборудван Ignis, той харчи съвсем малко, като в града разходът достига 5,5 л/100 км, а на извънградско е 4,1 л/100 км. Още по-икономичен е моделът с полухибридната система, благодарение на която консумацията в града е само 4,9 л/100 км, а извън него - скромните 4,0 л/100 км.

На сняг извън пътя Ignis демонстрира завидна проходимост и може да покори високи планинските върхове.

Моделът със задвижване на четирите колела 4WD от автоматичната система AllGrip Auto е много практичен през зимата, когато пътищата не са почистени. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при необходимост насочва въртящия момент към задния мост. Извън пътя Suzuki Ignis демонстрира завидна проходимост и може да засрами далеч по-именити всъдеходи, покорявайки високи планинските върхове.

Благодарение на външния си вид и високото си качество, новият Ignis притежава едновременно красотата на японското кимоно и здравината на самурайския меч. Неговият непреходен и емблематичен дизайн, съчетан с отлична функционалност, изненадващ комфорт и динамични характеристики му дават сериозно предимство не само пред конкурентите от В-сегмента, но и пред много компактни кросоувъри.

Под предния капак на Ignis е скрит 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 90 к.с.

Suzuki Ignis 1.2 DualJet AGS GL+

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна автоматизирана скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм въртящ момент при 4400 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на бензин

104 г/км емисии на СО2

28 490 лева цена на модела

Тагове:  SuzukiIgnis

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви,
която ще бъде запазена следващите 7 дни.