„Лондонско” такси по японска рецепта

Денислав Стоянов - вторник, 27-10-2015 - 15:51

Toyota пуска хибриден модел с възможност за качване на инвалиди

На автосалона в Токио японците от Toyota ще представят прототипа на нов автомобил за таксиметрови услуги, наречен JPN Taxi. Компанията ще бъде готова да пусне новия модел в Япония през април 2018 година. Той се базира на прототипа JPN Taxi Concept 2013, представен преди 2 години в японската столица.

В сравнение с предшественика си новата версия е готова за серийно производство и се задвижва с хибридна система, използваща втечнен природен газ и електромотор. Концептуалният модел силно наподобява легендарното лондонско такси. Моделът е с кубична форма и висок покрив, който осигурява лесно качване и слизане на пътниците.

Интериорът на автомобила се трансформира при нужда и в него се побира инвалидна количка. Според създателите на проекта JPN Taxi, автомобилът трябва да въплъщава в себе си духа на японското гостоприемство. Производителите се надяват, че някой ден този автомобил ще стане най-масовото японско такси, каквато сега е така популярната Toyota Comfort. Желанието на Toyota е сходно със стремежа на британската компания LTC, която преди броен дни показа новото си черно „Лондонско кубче” TX5.

 

 

По-голямата част от такситата в Япония са основно местни модели като Toyota Crown Comfort и Nissan Crew, предназначени специално за таксиметрови услуги. Вносните автомобили са рядко срещани и в общия таксиметров парк заемат едва 3%. Японските таксита се задвижват основно на втечнен природен газ, срещат се и коли на метан. Всички таксита в Япония са оборудвани с автоматична врата за пътниците, която се отваря с бутон от водача. Маршрутът на движение е очертан от GPS, а пътуването се заснема от камера. Японските таксита се смятат за едни от най-скъпите в света. Цената на километър се определя в зависимост от града и от времето на денонощието. През деня тарифата за километър варира от 285 до 360 йени, което според курса на йената е между 4,18 и 5,28 лева, а нощната тарифа е с около 30% по-висока. Ако на пътя има задръстване, таксата се изчислява в зависимост от времето, а не на километър. Ако маршрутът преминава през платен път, пътната такса се добавя към вашата сметка.